Tänään oli lähinnä Fordi päivä. Tuli fiksailtua takakontin tiivisteen ympäristö, sanoisinko että lievää vesivuotoa ollut taas


Putsasin sammalet pois, ruosteet pois ja pinnat karheiksi. Sikaa saumoihin ja sinkit ja sävymaali niskaan. Tulipahan varmasti tiivis ja ihankuin uusi

Mutta ei siitä sen enempää täällä, Amazonin pariin. Sille en tänään paljoa ehtinyt tehdä. Osahankintoja ja valmisteluja ja vähän tuota lasikehyshommaa taas eteenpäin. Kyllä tuo kirkas lasi on todellakin kirkas.

Vedin raamien sisäpintoihin ja kojelaudan ruosteille dinitrolia, ei sinne oikein viitsi mitään suihkiakkaan (sotku), enkä ala irti purkamaan. Oletettavasti se pysyy jatkossa kuivana niin tuo fosfaattikerros on ihan riittävä nyt sinne. Ensikerralla kojelauta takasin kiinni ja pääsee ne kehykset sitten maalaamaan molemminpuolin kun saa paremmin suojattua kaikki. Muuten tänään valmistelin tuota tulevaa moottorijumppaa.

Vähän ihmetystä aiheuttaa tuo kampura, kuinka paljon tuossa kuuluu olla välystä

Öljyn kanssa kasasin alustavasti, niin kampura falskaa varmaan 0,1-0,2mm, silleen että tuntee välyksen kun nuljuttaa, sekä pitkittäin että poikittain, lähinnä tuo poikittainen huolestuttaa

Laakeritkin on ihan ok (käytetyt), mutta toki voi olla että sen verran oli jotain kakkelia tuolla pukkien ja lohkonkin välissä, en niitä mitenkään erikoisemmin putsaillut. Vai voiko kampura olla tosiaan niiin kulunut


Ei tosin männätkään mitkään uudet ole, tai edes uudenveroisetkaan, mutta saa luvan nyt kelvata. Ei tuossa ole mikään kovin hyvässä kunnossa

Jos sillä sen leiman saisi haettua niin riittää jos se nyt haluaa porsia.

Katsotaan mitä tuosta tulee. Muuten alakerta on ihan menettelevä, mutta tuo kampuran poikittaisvälys tosiaan, vai häviääkö se kun siellä öljypaineet on päällä sitten, en tiedä, ei jaksa ajatella enää.