Proturbo  Autodiagnoosi

Moottori vaatii huollon.

  • 31 Vastauksia
  • 13469 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Moottori vaatii huollon.
« : 12.04.2014, 13:05:00 »
Ko. Ilmoitus mittaristoon, vikakoodi elm testerillä P0244 Powertrain Turbocharger Wastergate Solenoid "A" Range/Performance.
Mitä kannattaisi ensin katsoa/ tarkastaa.

Poissa arim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #1 : 12.04.2014, 13:23:41 »
Ko. Ilmoitus mittaristoon, vikakoodi elm testerillä P0244 Powertrain Turbocharger Wastergate Solenoid "A" Range/Performance.
Mitä kannattaisi ensin katsoa/ tarkastaa.

Ja tärkein unohtu Auto V70 D5 vm 2002 ajettu 366tkm.

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #2 : 12.04.2014, 14:40:56 »
Siinä moottorin etupuolella, startin vasemmalla puolella on Se vnt ohjaus solenoidi. Senhän vois ensimmäisenä puhdistaa ja tarkistaa ettei pi-letkuissa tai tukityynyissä ole vuotoa.

ohje löytyi jostakin sen mokkulan putsaamiseen, mutten nyt löydä tämän älylaitteen kanssa...
V70 D5

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #3 : 12.04.2014, 14:56:56 »
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=122035

löytyihän Se. Alipainetta tarkoitin tuolla paineilmalla...
V70 D5

Poissa arim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #4 : 14.04.2014, 19:53:40 »
Siinä moottorin etupuolella, startin vasemmalla puolella on Se vnt ohjaus solenoidi. Senhän vois ensimmäisenä puhdistaa ja tarkistaa ettei pi-letkuissa tai tukityynyissä ole vuotoa.

ohje löytyi jostakin sen mokkulan putsaamiseen, mutten nyt löydä tämän älylaitteen kanssa...

Ka tuon putsailin ohjeen mukaan ja nyt päästy jonkin aikaa ilman ilmoituksia. Kiitos ja kumarrus.

Poissa arim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #5 : 17.04.2014, 17:55:35 »
Noniin sama ilmoitus taas mittaristossa. Jonkin aikaa mentiin ilman herjoja, kun putsailin sen turbon venttiilin. Alipaine tuntuisi pysyvän myös letkuissa. Olisiko lisää ideoita mistä ongelmaa lähtisi purkamaan. Tietenkin parempi (Vida) vikakoodinlukija auttaisi löytyykö Oulu Kajaani akselilta lukijaa foorumilaisilta?

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #6 : 17.04.2014, 18:44:08 »
Pyydä joku kavriksi ryntäyttämään moottoria tyhjäkäynnillä ja katso itse konehuoneen puolella turbon imuletkua. Alkuperäinen letku voi olla jo niin löysä että menee kiihdyttäessä läjään. Voi olla myös muuten rikki huohottimen liitoskohdasta tai pakokaasujäähdyttimen vierestä. Myös moottorin ali menevä ahtoputki on ilmeiseti optimaalinen vuotopaikka, mutta siitä luulisi kuuluvan suhinaa aika lailla.

Tuo koodi kyllä viittaa enemmänkin turbon säätöön. Turbon johdinsiivet voi myös jumittaa jos ovat karstaiset ja näinollen se voisi johtaa tuommoiseen koodiin :idiot2:

Siitä voisi kans viisastu jotakin jos irrottaa johtosiipien säätökaran alipainesylinteristä ja kokeilee sylinterin toiminnan sekä samalla yrittää analysoida liikkuuko johtosiivet rajasta rajaan? Sitten olisi jo sama melkeimpä irrottaa pakoputki turbosta ja tehdä musclekäsittely ::)
V70 D5

Poissa arim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #7 : 17.04.2014, 19:28:37 »
Pyydä joku kavriksi ryntäyttämään moottoria tyhjäkäynnillä ja katso itse konehuoneen puolella turbon imuletkua. Alkuperäinen letku voi olla jo niin löysä että menee kiihdyttäessä läjään. Voi olla myös muuten rikki huohottimen liitoskohdasta tai pakokaasujäähdyttimen vierestä. Myös moottorin ali menevä ahtoputki on ilmeiseti optimaalinen vuotopaikka, mutta siitä luulisi kuuluvan suhinaa aika lailla.

Tuo koodi kyllä viittaa enemmänkin turbon säätöön. Turbon johdinsiivet voi myös jumittaa jos ovat karstaiset ja näinollen se voisi johtaa tuommoiseen koodiin :idiot2:

Siitä voisi kans viisastu jotakin jos irrottaa johtosiipien säätökaran alipainesylinteristä ja kokeilee sylinterin toiminnan sekä samalla yrittää analysoida liikkuuko johtosiivet rajasta rajaan? Sitten olisi jo sama melkeimpä irrottaa pakoputki turbosta ja tehdä musclekäsittely ::)
Jep, tuo siipien säätöongelma oli itselläkin mielessä.  Konehuoneen puolelta tuota alipainekelloa ei  näy, onko tuo kellon tarkistus ja tangon/ siipien liike tarkistettava alakautta?

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #8 : 17.04.2014, 19:36:37 »
Juu alakautta. Turbon päällä on jonkinlainen peltisuoja jota minulla ei ole ollut, sen voi ilmeisesti joutua irrottamaan. Vmäisessä paikassa se on silti, apurunko ja hammastanko edessä.
V70 D5

Poissa arim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #9 : 26.04.2014, 08:56:53 »
Edelleen jatkuu tämä epämääräinen herjan heitto mittaristoon. :'( Nyt vian ilmenemistä yritetty seurata tarkemmin ja havaittu ettei se ilmene kiihdyttäessä vaan paremminkin kaasua löysätessä taajamanopeudessa samalla kytkintä käyttäen vaihtaessa isomalle vaihteelle silloin tulee mittaristoon ko. ilmoitus  :-\. Ei kuitenkaan mene ns. limb home moodiin vaan tehot tallella  :).
Alipaine vuotoja esim. moottorin kumityynyissä ei ole sillä sama ilmoitus mittaristoon vaikka tyynyjen letku olisi tulpattu (testattu).
Eli siivetkö jumittaa vai onko tuo magneettiventtiili viallinen. Voiko sen toiminnan jotenkin testata  :idiot2:.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #10 : 26.04.2014, 09:23:25 »
Mene nyt vaan jonnekin vikakoodien lukuun, niin ei tarvitse arpoa vikaa.

Sen verran voin kuitenkin arpoa, että jos vian ilmeneminen liittyy kytkinpolkimen painamiseen, niin polkimen asentoanturi saattaa olla  viallinen. Niissä on ollut jonkin verran sanomista.

Poissa arim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #11 : 26.04.2014, 09:36:56 »
Mene nyt vaan jonnekin vikakoodien lukuun, niin ei tarvitse arpoa vikaa.

Sen verran voin kuitenkin arpoa, että jos vian ilmeneminen liittyy kytkinpolkimen painamiseen, niin polkimen asentoanturi saattaa olla  viallinen. Niissä on ollut jonkin verran sanomista.
Jos lukisit koko ketjun huomaisit että vikakoodit on luettu :hello:

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #12 : 26.04.2014, 09:40:38 »
Jos lukisit koko ketjun huomaisit että vikakoodit on luettu :hello:

Ai sori :( Olin väärässä topikissa.

Ahtimen siipien jumituksesta tulee vikakoodi 6805, joten edelleen etsisin vikaa siitä solenoidista, jos siitä edelleen vikaa tarjoaa.

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #13 : 26.04.2014, 11:03:42 »
Onko vikakoodit nollattu edellisellä kerralla? Oletko varma että antaa saman vikakoodin mitä viimeksi? Ei olis nimittäin ensimmäinen kerta kun samalta tunnostava vika antaa eri vikakoodin edellisen nollauksen jälkeen.

Poissa arim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon.
« Vastaus #14 : 26.04.2014, 11:17:57 »
Onko vikakoodit nollattu edellisellä kerralla? Oletko varma että antaa saman vikakoodin mitä viimeksi? Ei olis nimittäin ensimmäinen kerta kun samalta tunnostava vika antaa eri vikakoodin edellisen nollauksen jälkeen.
Täytyy tänään vielä tarkastaa koodit. Ensimmäisellä lukukerralla P0244,muisti nollattiin, muutaman kerran jälkeen kun teksti taas ilmestyi mittatistoon luettiin koodit... "vikamuistissa ei koodeja".
Nyt herjoja tullut n. 10 joten lukastaampa illalla töitten jälkeen koodit uudelleen.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2014, 11:19:33 kirjoittanut arim »

 

Futurez  Kulkukoira