Morjesta kaikille! Olen uusi täällä joten toivottavasti sain kuvat näkymään ja tekstistä selkeää.
Eli aiheen autona olisi otsikonmukainen 850 t5, saksantuonti jostain 2000-luvun alkupuolelta.
Nettiautoa selaillessa, ja kasipätkiä etsiessäni tälläinen tuli vastaan. Aluksi etsin budjettisyistä hieman halvempia, lievää kunnostusta vaativaa yksilöä jota saisi sitten kunnostaa ennen kortin saantia, mutta sainkin sitten myytyä hiukan nurkkiin kerääntynyttä krääsää ja nostettua budjettia. Noh, oli tämäkin kyllä sillähetkellä halvin kritterit täyttänyt auto (t5, farkku ja manuaali), ja alkoi polttaa ajatus auton hakemisesta. Tässä vaiheessa kumminkin eteen tuli kysymys että millä auton hakisi, kun ei korttiakaan ollut ja matkaa n.600km. No kuljetus järjestyi ja tästä kiitos isälle ja kaverille, seuraavaksi sitten soittoa myyjälle ja kauppoja sopimaan!
Jokin jobbari tätä oulussa myi, ja aikani kyseltyäni päätettiin että maksan varausmaksun ja lähdetään seuraavana vklp autoa katsomaan sillä mielellä että 1200km ei turhaan ajeta. Noh, lauantaiaamuna kolmelta kaveria hakemaan ja nokka kohti oulua. Navigaattori näytti matka-ajaksi n. 7 ja puoli tuntia ilman taukoja. Eihän siinä matkassa taukojen kanssakaan kuin tuo 7,5h, joten aamulla soittoa myyjälle että taidettiin tulla hiukka lujaa kun ollaan kohta perillä

No perille päästiin ja auto oli jopa sistimpi mitä oletin, ja hinnastakin sain vielä hiukan pois joten pakkohan se oli mukaan ottaa. 600km kohti etelää ja pelitti kuin unelma

Sitten hiukan kuvia ostokunnossa.
(Nämä kuvat tuhoutuivat kun photobucket muuttui maksulliseksi...)
Autossa piti olla konin korkeussäädettävä alusta, mutta tätä kyllä epäilin. Se paljastuikin lopulta jäykkyyssäädettäväksi fk:n vietereillä. Renkaat raapii kaariin mutta keulan korkeus on kyllä merkattu otteeseen

Eli asento on vähän face down, ass up, mutta tähän tulee muutosta kyllä.
Huolto pitäisi pian tehdä ja alusta vaihtaa, nämä saan onneksi tehty top- paikalla näyttötöinä. Sen jälkeen vannetta ja muuta you know. takaluukun pumput, toisen käsijarruvaiherin ja jarrukengät ehdinkin jo vaihdella, sekä v70 takavalot noitten haalistuneiden tilalle. Lisää kuvia tulee huomenna kun saan upittua ne koneelle.
Ja sitten vielä pientä listaa mitä olisi suunnitelmissa.
-öljyt ja suodattimet vaihtaa
(tehty)-coiloverit tilailla
(tehty)-katsastaa
(tehty)-finnienpoistoa
(tehty)-takaspoileri korinväriin
-v70 ovenkahvat
(ostettu muttei maalattu ja kiinni)-v70 takavalot
(tehty)-takaluukusta ainakin konin tarra ja hirvitarra pois
(tehty)-takalasinnaarmutin pois
(tehty)-takalasin tiivistelista vaihtaa
-jotain kivaa 17" leveetä vannetta alle
(tehty)-taakse camper palikat
-ärRän puskuri
(tehty)-maski mustaksi ja xc maski joskus
(maalattu)-jenkkiparkit
(tehty)-jenkkivilkut
(tehty)-takapuskurin kiinnkkeet korjata/vaihtaa
-sivuvilkkujen tilalle peitelätkät
(tehty)-lastu
(tehty)-ehkä joskus vähän isompaa piristystä?
-ylimaalaus ehkä joskus tulevaisuudessa
Eli tommosta ois suunnitelmissa jahka saisi noita muita romuja myytyä ja rahoituksen kuntoon. Jotain saatto unohtua mutta päivitellään sitämukaa kun tulee mieleen/suunnitelmat muuttuu. Ja tosiaan kortin saa marraskuussa joten ei mitään kiirusta ole

Ja sitten jos joku tietävä voisi valaista mistä tomosen ärRän puskurin saisi kun mistään en semmoista löydä, marmoriltakaan niitä ei enään saa

Kommenttia saa ja
pitää pistää, risut ja ruusut tervetulleita

-------
Kesä 2014
WP_20140730_009_zpsb38d0d50 by
Niko Rantanen, on Flickr
Talvi 2014-2015
WP_20140925_010_zpsa3459db6 by
Niko Rantanen, on Flickr