KL-varaosat  Carwist

850 bensan muutos diisseliksi

  • 2 Vastauksia
  • 1055 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
850 bensan muutos diisseliksi
« : 13.04.2014, 22:42:38 »
Eli 850 bensa turbon muutos 2.5tdi koneeseen. Mitäs kaikkea tulisi ottaa huomioon? Onko sähköissä iso homma? Tankki ja polttoainelinjat vaihtoon?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1168
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850 bensan muutos diisseliksi
« Vastaus #1 : 13.04.2014, 23:24:04 »
Pohdiskelen samaa itsekin, tuolla projektitopicissa on muistiinpanojani asiaan liittyen: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40758.0

Sähköjen ja polttoainelinjojen lisäksi eroja on ainakin etujousissa, apurungossa (dieselissä ja bensaturboissa taitaa tosin olla ainakin samat alatukivarret => myös apurungot samat?), vaihdelaatikoissa on eroa (TDI on VAGgilainen ja siinä on eri "pulttijako" kiinnityksessä lootaan, myös välityksissä eroa, ainakin perävälitys lienee harvempi TDI:ssä) yms yms. eroja tuntuu löytyvän... Olettaisin että ainoa järkevä vaihtoehto on hommata mällätty TDI ja vaihtaa siitä tarvittavat hilppeet.

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
Vs: 850 bensan muutos diisseliksi
« Vastaus #2 : 13.04.2014, 23:42:06 »
Juu siis kokonainen auto on tulossa lihoiks, kun kyseessä on sedani diisseli ja sen laittaisin tohon farkkuun ja tinaturbo seiskaan :D
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

Samppasport  Futurez