Futurez  Kulkukoira

850 2,4 20v Venttiilinostimien / nokkien irroitus

  • 3 Vastauksia
  • 2579 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Päänvaiva

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Terve!

Nyt naputtaa Volvo siihen malliin että olisi aika kurkata venakopan alle.
Lähinnä ongelmana olisi nokkien kunnon tarkastus ja mahdollinen vaihto.
Moottorituntemukseni on heikkoa mutta kaverin kanssa tuota ihmeteltäisiin.  Vaikka hän autojen kanssa roplannut ikänsä niin silti haluaisin vähän varmistusta.

Joku autotohtoripoppamies sanoi sekunnin kuuntelulla että nostajat ääntää .

Elikkä venttiilinostimet saa irti nokia irroittamatta?
Nokkien irroituksessa huomioitavia juttuja?
Tarviiko lukita esim öö jakopään osat?

Toivottavasti joku jaksaa vastata.

Boonuskysymyksenä olisi mitkä nokan tuohon sopisi?
Käytettyjä kun joutuu mahdollisesti metsästämään.

(tiedetään Google kertoo ja foorumin haku, puhelimella vain hieman tuskaista selata)


« Viimeksi muokattu: 14.04.2014, 11:50:54 kirjoittanut Päänvaiva »

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850 2,4 20v Venttiilinostimien / nokkien irroitus
« Vastaus #1 : 14.04.2014, 17:45:37 »
Nostimet (tai painimet) on nuo 20 pyöreää osaa tuossa kuvassa ja niihin ei pääse käsiksi ennenkuin nokka-akselit on irroitettu:


Ovat hydrauliset ja vanhemmiten ilmeisesti väsyvät ja alkaa naputus. Naputus on normaalia jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen, taitaa lukea käyttöohjeessakin.

Jakopään osia ei tarvinne lukita, pyörittää merkit ensin kohdalleen ja ottaa sit koristekannen+venttiilikannen+nokat irti ja huolehtii että ei pyörittele kampiakselia mihinkään suuntaan.

Nokka-akselista en tiedä mistä saa, käytettynä noita nyt ainakin pyörii. Itseltäni kerkesin jo myymään nokka-akselit ja painimet. Painimet on uutena motonetissa muistaakseni 16,90e/kpl, eli suhteellisen arvokkaat. Nokka-akseliksi kai sopii saman ikäluokan 20V-koneesta puretut kepit. Älä erehdy ostamaan 10V-nokka-akselia, ne nyt ei ainakaan sovi.

Kannen rakenne poikkeaa totutusta, tuossa on erittäin perusteellinen artikkeli kannentiivisteen vaihdosta:
http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p1.html

Suosittelen lukemaan ajatuksella niin homma onnistuu helpommin.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2014, 17:47:23 kirjoittanut dneproshin »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850 2,4 20v Venttiilinostimien / nokkien irroitus
« Vastaus #2 : 14.04.2014, 17:52:30 »
Kandee kysyä nostinsarjaa, tulee halvemmaks kuin yksittäin ostellen.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2014, 17:58:28 kirjoittanut Justus »

Poissa Päänvaiva

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2,4 20v Venttiilinostimien / nokkien irroitus
« Vastaus #3 : 14.04.2014, 17:58:15 »
Kiitos vastauksista.  :)

 

KL-varaosat  Race.fi