No niin..päivitystä asiaan.
Menin sitten paikalle ja tarkistin öljymäärän ja se oli kunnossa. Mittaisin sitten akun jännitteen ja se oli 12,4V. Tuo taitaa olla hieman alhainen, mutta ei kai nyt vielä ihan täysin loppu.
Kokeilin siten käynnisttää ja käynnistyi, kunnes sammui parin sekunnin päästä ja ilmoitti alhaisesta öljynpaineesta. Sama uudelleen. Kolmannella kerralla annoin heti startin jälkeen kaasu ja pidin kierroksia 1500 rpm paikkeilla hetken. Kaasua hellittäessä tuntui että alkaisi sammua joten nostin kierrokset takaisin. Ehkä 10-15sek jälkeen lähdin pikkulenkille. Toimi ihan OK. Takaisin parkkipaikalle ja kone sammuksiin. Taas sama juttu eli sammui heti startin jälkeen ja valitti öljynpaineesta. Sitten ei stattannut enää ollenkaan. Sitten taas starttasin ja nostin kierroksia hieman. Ja n 10 sek jälkeen lähdin ajoon. Päätin sitten ajaa Biliaan joka on n. 10 km päässä kysymään mitä asialle tehdään. Ajossa ei ongelmia. Bilian pihassa sammutin ja starttasin kokeeksi kolme kertaa ja kaikilla kerroilla starttasi ongelmitta.
Juttelin sitten asentajan kanssa, joka ei oikein halunnut arvailla eikä ottaa kantaa voiko autolla ajaa. Lupautui sitten katsomaan vikakoodit. Mitään aktiivista koodia ei ollut, mutta viitisen kappaletta vamhoja poistuneita vikakoodeja. Näistä yksi liittyi moottorinohjauksen signaalin puuttumiseen ja aika täsmäsi sen kanssa jolloi vika vaimolla ilmeni. Asentaja totesi että koska ei aktiivisia vikoja ja auto toimii, niin ajoon vaan. Nollasi sitten koodit että helpompi tutki jos vika uusiutui.
Mitähän tässä nyt tekis-----vaimo ei uskalla autolla enää ajaa...