Mulla on -87 2.0 farmari, tekee samaa, eli pikkuisen vaihtelee teho. Joskus on johtunut löysällä olevasta hihnastakin tai vajaasta nestemäärästä vaikka on epäillyt jotain "nerokkaampaa" vikaa.
Tästäpä oma kysymykseni: Mun Volvon tehostajan pumppu vuotaa jonkun verran, on vuotanut vuosia, nyt katsastuksessa kehoti korjaamaan vuodon. Helpoin tietty ehkä vaihtaa koko pumppu. Romikselta tai joltain ostaa. Mutta, ovatko nuo erilaiset pumput keskenään vaihtokelpoisia? Tarkoitan lähinnä kiinnityksiä, liitoksia yms. Eiköhän kaikki pukkaa riittävästi painetta kunhan saa pumpun letkut tepuloiduksi oikein päin kiinni? Toisen letkun liitos on selvästi toteutettu tavallisella letkuklemmarilla, mutta toisessa on joku outo muhkuraliitin. Mikä tämän "vitsi" on, onko helppo avata ja sulkea tai onko kertakäyttöinen "nippa"?
Volvoni ko. pumppu on ilmeisen vanhaa mallia, sellainen ylöspäin kapenevan kiilan muotoinen joka yläpäässä on korkki. Jos jollaikin on tällainen ylimäräinen ehyt kuleksimassa nurkissa voisin ostaa pois. Yhteystietoni pitäisi löytyä jostain päin tätä saittia.
-Pentti