Kulkukoira  Proturbo

b200et --->> b23et tyhjäkäyntiongelmia

  • 4 Vastauksia
  • 1358 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa coxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
b200et --->> b23et tyhjäkäyntiongelmia
« : 13.05.2014, 19:54:54 »
Elikkäs b200et:n tilalle vaihdettu b23et:n pelkkä alakerta vanhan antauduttua... Saatu kyllä toimimaan ja käyntiin, mutta tyhjäkäynti humppaa kierroksia 1000-1500 tk-moottori paikoillaan. Imusarjasta kokeiltu ruuvata sitä tyhjäkäyntiruuvia ja kaasuläpän asentoa, mutta ei vaikutusta mitenkään käyntiin. ( Imuvuodot, Imm tsekattu. )

Tk-moottori tulpattuna saa kierrokset haettua hienosti kohdilleen, ja auto toimii muuten ihan hyvin, vetoja on ja kaasuun reagoi hienosti.
Mutta mutta olisihan tuo tk-moottori kiva saada toimimaan niinkuin se on suunniteltu....

Toista varmasti toimivaa Tk-moottoria kokeiltu joten ei ole vika siinä.

Laitettu alakerran vaihdon yhteydessä myös isommat FK-suuttimet.

Motronic_boxi on Viking-lastulla.

Mitenkä motronic-ohjaus eroaa 200 ja 230 kohdilla, oma veikkaus tyhjäkäyntiongelmiin menee ohjauksen puoleen, koska ongelmat alkoivat juuri alakerran vaihdon jälkeen....

Viisammat kertokoon tuosta motronicin sielun elämästä....  :hello:
Harraste / käyttis 940 fk
Ex käyttis Volvo 740 b230f vm 90.
Ex harrasteauto 740 b200et.

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: b200et --->> b23et tyhjäkäyntiongelmia
« Vastaus #1 : 13.05.2014, 23:02:37 »
Mulla ei ainakaan ollu mitään ongelmaa kun vaihoin b200et--->b230et. Molemmissa ohjaus on sama. Bensanpainetta taitaa olla 3bar tossa 230 koneessa, muuten sama.

Kokeileppas niitä vakio suuttimia sinne.
Volvoilusta parantunut

Poissa coxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et --->> b23et tyhjäkäyntiongelmia
« Vastaus #2 : 14.05.2014, 14:59:59 »
Mulla ei ainakaan ollu mitään ongelmaa kun vaihoin b200et--->b230et. Molemmissa ohjaus on sama. Bensanpainetta taitaa olla 3bar tossa 230 koneessa, muuten sama.

Kokeileppas niitä vakio suuttimia sinne.

voisiko vaikuttaa niin paljon pelkkään tyhjäkäyntiin ettei toimisi fk-suuttimilla ??

kuitenkin koko erohan ei ole kummmoisen suurempi vakio 297cc vs fk 337cc....

on kuitenkin tuo lastukin tuossa boxissa ja ahdot tällä hetkellä 0.8bar.

iskutilavuushan kasvoi kuitenkin 15% ja nälkäkin kasvaa aina syödessä... :)
Harraste / käyttis 940 fk
Ex käyttis Volvo 740 b230f vm 90.
Ex harrasteauto 740 b200et.

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: b200et --->> b23et tyhjäkäyntiongelmia
« Vastaus #3 : 14.05.2014, 15:41:09 »
Suuttimet kasvo kuitenkin suhteessa enemmän?

Kokeilisin ite ainakin niitä vakio suuttimia ekana.
Volvoilusta parantunut

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b200et --->> b23et tyhjäkäyntiongelmia
« Vastaus #4 : 14.05.2014, 18:36:27 »
voisiko vaikuttaa niin paljon pelkkään tyhjäkäyntiin ettei toimisi fk-suuttimilla ??

kuitenkin koko erohan ei ole kummmoisen suurempi vakio 297cc vs fk 337cc....

on kuitenkin tuo lastukin tuossa boxissa ja ahdot tällä hetkellä 0.8bar.

iskutilavuushan kasvoi kuitenkin 15% ja nälkäkin kasvaa aina syödessä... :)

ainakin LH on allerginen kaikille soppapuolen jutuille ja se heijastuu heti tyhjäkäyntiin, ennenkuin sopeumat ovat kohdillaan.
Ja nuo FK/FT:n suuttimet ovat 318cc/min eikä 337, vaikka kaikkialla näin sanotaankin. Joku setti on mitatusti ollut 312cc/min.

Iskutilavuuden kasvuhan ei vaikuta suuttimien kokoon, koska IMMu kertoo paljonko sitä ilmaa koneeseen menee.
Joten veivaa vakiosuuttimet paikoilleen ja kokeile uudelleen.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

RallyBaron  Samppasport