Elikkäs b200et:n tilalle vaihdettu b23et:n pelkkä alakerta vanhan antauduttua... Saatu kyllä toimimaan ja käyntiin, mutta tyhjäkäynti humppaa kierroksia 1000-1500 tk-moottori paikoillaan. Imusarjasta kokeiltu ruuvata sitä tyhjäkäyntiruuvia ja kaasuläpän asentoa, mutta ei vaikutusta mitenkään käyntiin. ( Imuvuodot, Imm tsekattu. )
Tk-moottori tulpattuna saa kierrokset haettua hienosti kohdilleen, ja auto toimii muuten ihan hyvin, vetoja on ja kaasuun reagoi hienosti.
Mutta mutta olisihan tuo tk-moottori kiva saada toimimaan niinkuin se on suunniteltu....
Toista varmasti toimivaa Tk-moottoria kokeiltu joten ei ole vika siinä.
Laitettu alakerran vaihdon yhteydessä myös isommat FK-suuttimet.
Motronic_boxi on Viking-lastulla.
Mitenkä motronic-ohjaus eroaa 200 ja 230 kohdilla, oma veikkaus tyhjäkäyntiongelmiin menee ohjauksen puoleen, koska ongelmat alkoivat juuri alakerran vaihdon jälkeen....
Viisammat kertokoon tuosta motronicin sielun elämästä.... :hello: