Carcom Oy  Elekma

S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?

  • 32 Vastauksia
  • 16189 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #15 : 24.06.2014, 13:53:19 »
Olen tuon nappisammuttamisen testannut ajossa ja sitä ei voi tehdä vahingossa. Nappia pitää painaa pohjassa n. 5s tai painaa pari kertaa peräkkäin pitkähköjä painalluksia.

Eli tuo on täysin mahdollista... vahingossa. Itse pidin kättä jossain napin tienoilla pidemmän tovin ja käpälä on hyvin voinut olla napilla 5 sek.. Nyt kun asian tiedostaa, niin en usko, että toistakertaa niin voi käydä.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #16 : 24.06.2014, 14:03:07 »
Eli tuo on täysin mahdollista... vahingossa. Itse pidin kättä jossain napin tienoilla pidemmän tovin ja käpälä on hyvin voinut olla napilla 5 sek.. Nyt kun asian tiedostaa, niin en usko, että toistakertaa niin voi käydä.

No kai kaikki on mahdollista ja tuota vahinkoa ei tietenkään voi poissulkea.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #17 : 24.06.2014, 14:09:57 »
Testeri kuin testeri, vikakoodien luku- ja poistokäskyt ovat samoja, joten jos on vikakoodeja niin ne näytetään vaikka esim . P-koodi ei olisi tunnettu (sanallinen muoto). Vida taas näyttää joskus aiemmin ilmenneet alustavat vikakoodit, jotka eivät ole vielä muodostuneet vikakoodeiksi ja näistä nyt voi jotain päätellä.
Tuon oman V70:nen kohdalla viritysohjelma aiheutti nykimistä tietyllä kierrosluvulla ja kaasun asennolla. Tavan testeri ei antanut mitään koodia asiasta.
Merkkiliikkeen testeri antoi vikakoodiksi väännönrajoitukseen liittyvän koodin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #18 : 24.06.2014, 14:46:29 »
Tuon oman V70:nen kohdalla viritysohjelma aiheutti nykimistä tietyllä kierrosluvulla ja kaasun asennolla. Tavan testeri ei antanut mitään koodia asiasta.
Merkkiliikkeen testeri antoi vikakoodiksi väännönrajoitukseen liittyvän koodin.

Niin vaihteiston puolelta, mistä tavan testerit ei tiedä mitään. Moottoripuolelta tavan testerin pitäisi kyllä löytää kaikki jos vaan on yhteensopiva keskusteluprotokolla.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #19 : 24.06.2014, 15:15:44 »
Testeri kuin testeri, vikakoodien luku- ja poistokäskyt ovat samoja, joten jos on vikakoodeja niin ne näytetään vaikka esim . P-koodi ei olisi tunnettu (sanallinen muoto). Vida taas näyttää joskus aiemmin ilmenneet alustavat vikakoodit, jotka eivät ole vielä muodostuneet vikakoodeiksi ja näistä nyt voi jotain päätellä.

Niin vaihteiston puolelta, mistä tavan testerit ei tiedä mitään. Moottoripuolelta tavan testerin pitäisi kyllä löytää kaikki jos vaan on yhteensopiva keskusteluprotokolla.

Keskittyisitkö ystävällisesti hieman enemmän kirjoituksiisi, ettei tulisi tavallisille maan matosille liikaa harmaita hiuksia?

Tuntuu, että ajattelet mielessäsi asiaa paljon enemmän, mitä kirjoitat, niin lukijalle jää vähän outo käsitys siitä mitä lopulta tarkoitat.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #20 : 24.06.2014, 15:35:28 »
Niin vaihteiston puolelta, mistä tavan testerit ei tiedä mitään. Moottoripuolelta tavan testerin pitäisi kyllä löytää kaikki jos vaan on yhteensopiva keskusteluprotokolla.
Auto on manuaali joten siitä ei liene kysymys vaan moottorin ohjaimen väännönohjauksesta. Toisen merkkiset testerit löytää ja toimii paremmin kuin toiset. 
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #21 : 24.06.2014, 16:13:56 »
Auto on manuaali joten siitä ei liene kysymys vaan moottorin ohjaimen väännönohjauksesta. Toisen merkkiset testerit löytää ja toimii paremmin kuin toiset.

Pakko se on sitten uskoa  :) Minkä merkkinen ei löytänyt koodeja, tietää kertoa eteenpäin, että välttelee moisia?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #22 : 24.06.2014, 17:40:26 »
Keskittyisitkö ystävällisesti hieman enemmän kirjoituksiisi, ettei tulisi tavallisille maan matosille liikaa harmaita hiuksia?

Tuntuu, että ajattelet mielessäsi asiaa paljon enemmän, mitä kirjoitat, niin lukijalle jää vähän outo käsitys siitä mitä lopulta tarkoitat.

Tosiaan välillä juttu karkaa varsin kauas varsinaisesta vianselvityksestä :pomo:.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #23 : 25.06.2014, 14:39:42 »
Pakko se on sitten uskoa  :) Minkä merkkinen ei löytänyt koodeja, tietää kertoa eteenpäin, että välttelee moisia?
Tarkennetaan sen verran että missään vaiheessa ei syttynyt vikavalo. Elm scan yms yleistestereillä. Esim optimoiautosi jm ei omallaankaan
 löytänyt. 8)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #24 : 25.06.2014, 15:21:38 »
Tarkennetaan sen verran että missään vaiheessa ei syttynyt vikavalo. Elm scan yms yleistestereillä. Esim optimoiautosi jm ei omallaankaan
 löytänyt. 8)

Aivan eli vika ei ollut vielä muodostunut vikakoodiksi (valo ei syttynyt) jolloin tavan testerit ei sitä näytäkkään. Vidalla saa näkyviin juuri ne odottavat viat ja itse asiassa olisi nähnyt Markonkin testerillä, mutta valikko pitää erikseen avata.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #25 : 25.06.2014, 18:47:57 »
Aivan eli vika ei ollut vielä muodostunut vikakoodiksi (valo ei syttynyt) jolloin tavan testerit ei sitä näytäkkään. Vidalla saa näkyviin juuri ne odottavat viat ja itse asiassa olisi nähnyt Markonkin testerillä, mutta valikko pitää erikseen avata.
Tätä käytiin sinisen asentajan kanssa testaamalla VIDA autossa mukana. Kun koodin posti voi ajella ihan rauhassa kunhan ei vaan ylittänyt tietty kaasunpolkimen asentoa alle tietyn kierroksen.
Ahtopainetta leikkasi rajusti ja sitten nosti takaisin, Siitä tuo nykiminen johtui,
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa renek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #26 : 31.07.2014, 11:30:31 »
Nyt ollaan taas jännän äärellä! Sammui taas kun lähdin kiihdyttämään, Pari nyppäystä ja sitten sammahti kun puliukko paatin alle  ;D

Tosiaan melkein 5tkm mentiin taas ilman mitään ongelmia! Mutta kuten ennenkin napista käyntiin ja reissu jatku, soitin ja sovein ajan ens viikoks huoltoon niin saa Hannula ammattitaidolla tutkia. Itse kallistuisin melkein PA-pumpun suuntaan, matkaa taitettu inan vajaa 260tkm
Volvo S80 Momentum Aut. 2.4D -09 & Volvo V70 Classic AWD Aut. D5 -07 & Volvo S60 D5 -02

Poissa zepetees

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #27 : 10.08.2014, 20:45:27 »
Itselläni on myös tähän liittyvää ongelmaa joka esiintyy harvakseltaan mutta kuitenkin jotain hämärää on ehkä olemassa. Auto on V70 2.4D vuosimallia 2010. Ongelman kuvaus on seuraavanlainen.
Ongelma esiintyi viime kesänä kaksi kertaa ja tänä kesänä on tullut kerran. Joka kerralla lämpötila on ollut 25-30 lämpöasteen välillä. Autolla on ajettu moottoritievauhtia noin puoli tuntia/pidempään ja sitten siirrytty pienemmälle tielle. Vauhdin hiljentyessä moottori saa jonkun häiriön ja menee suojatilaan jossa tehot pienenevät. Samalla mittaristoon syttyy keltainen kolmio ja teksti "rajoitettu moottorin suorituskyky". Tämän jälkeen joka kerta ongelma on ratkennut kun auton pysäyttää, sammuttaa moottorin ja käynnistää, moottori toimii normaalisti.
 
Siis joka kerralla on ajettu reilu pätkä juurikin moottoritienopeutta ja sitten vauhdin pienentyessä tullut tämä hommeli. Kuitenkin tämäkin epäsäännöllisesti eli esimerkiksi paluumatkalla ei ole ongelmaa esiintynyt vaan odotuttanut pidemmän ajan. Kävin näyttämässä autoa ja vikakoodi oli olemassa mutta lopulta vikakoodin kohteesta ei korjattavaa löytynyt. Huolto kun oli tulossa niin yrittämällä yritin saada vaivan esiintymään uudestaan että olisi saanut uutta vertailupohjaa mutta eipä sitä tietenkään tullut. Tänä kesänä lähes vuosi edellisestä vihdoin sitten napsahti sama homma. Nyt tilanne oli sikäli erilainen että olin ajanut pari tuntia matkaajoa. Kävin sitten kaupassa jolloin auto seisoi puolisen tuntia. Siitä kun lähdin liikkeelle niin tuli tämä sama ongelma. Taaskaan paluumatkalla ei ollut mitään ongelmaa. Lämpötila ja reitti oli kuitenkin sama.

Nyt en ole vielä käynyt luetuttamassa vikakoodeja mutta huollonaika kun tulee niin silloin ne selviää. Mutta jos jollain on ollut vastaavanlaista temppuilua niin tietoa otetaan vastaan!

Poissa v70tdi99kempele

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #28 : 01.09.2014, 22:28:42 »
Minulla sammahteli muutaman kerran samalla tavalla joskus yllättäen hiljaisessa ajossa. Lähti tosin aina heti ensimmäisellä yrittämällä käyntiin. Minun kiesi tosin vanhempi, 2001 D5:n. Syy oli minulla korkeapaineen säätöventtiili. Polttoaineen paineet heittelivät, kun testerillä seurasin ja sen säätäjän kun vaihdoin niin oireet loppuivat. Jos vika on tässä, niin ei ole paha rasti. Venttiilin voi todella helposti vaihtaa itsekin ja se maksoi sinisellä parin sadan paikkeilla ainakin tuohon 120 kW 2001:een. Oireena tästä oli myös ajoittain karkea tyhjäkäynti. Käynti oli muuten tasainen mutta välillä tuli sellainen raskaan rouskutuksen rytmihäiriö kuin jokin olisi moottoria hetkittäin kuormittanut vähän ilmastoinnin kytkeytymisen tapaan. Mahtaisiko tehdä tuota samaa sinullakin ?
2.4D 2009, rohinaa moottoritilasta, nykimistä välillä sammuu, mutta lähtee käyntiin, ilmoitukset: moottorijärjestelmä vaatii huollon+nokisuodatin tukossa... Miksu/Kulmamies vai kuka tietäis ?
Viimeisimmät: Fiat 600, Lada 1200, Lada 1600, Saab 99GL Petro, Passat 1.6CL, Golf 1.6TD, Saab 900c, Chevrolet 5.7DX D, MB200D, Volvo V70tdi 97, V70tdi 99, Ford Transit -04, V70 D5 02, MB220D, MB 220cdi, S80 2.4D -10

Poissa renek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.4D 2007 sammui itsekseen...?
« Vastaus #29 : 03.09.2014, 16:20:28 »
Jooo no imusarjasta oli tullut hurumykke vikakoodeja mutta hannulassa oli läpät väännetty auki asentoon ja lukittu siihen. Ongelma korjattu...kuulemma, näin itsekkin uskoin kunnes taas tällä viikolla alkoi tuo nykiminen ja taisi se jo kerran sammuakkin. Tänään taas kävin testerin nokassa, tosin tällä kertaa jätin huoltoliikkeet väliin ja ajoin suoraan tutun luo jossa autocomilla lueskeltiin koodeja ja silmään pistävää oli se että että kahta koodia löytyi sitten ihan perusteellisen paljon eli P200A85 "Imusarjan sylinteri rivi 1, signaali liian korkea, satunnainen" ja P200A84 "Imusarjan sylinteri rivi 1, signaali liian alhainen, satunnainen" tosin eivät olleet ainoat koodit kaikki löytyneet alla, edellämainitut oli useampaan kertaan.

P252A38 "Moottoriöljyn laatuanturin virtapiiri, virheellinen taajuus, satunnainen"
P065221 "Anturin viitejännite B:n virtapiiri, signaali alhainen, satunnainen"
P200A85 "Imusarjan sylinteri rivi 1, signaali liian korkea, satunnainen"
P200A84 "Imusarjan sylinteri rivi 1, signaali liian alhainen, satunnainen"
P200835 "Muuttuvan imukanavan järjestelmä rivi 1, avoin virtapiiri, satunnainen"
P201500 "Imukanavan asentoanturi/kytkimen virtapiiri rivi 1, virheellinen, pysyvä"

No koodien nollaus ja koeajo lenkki 10km eikä yhtään koodia, mutta niin se oli viimeksi... Täytyyköhän se imusarja nyt vain ottaa irti ja putsata ja todeta pyörreläppien kunto ihan omin silmin, sammuttaessa välillä myös tuntuu ihan niinkuin ei sammuisi oikein eli kuulostaa siltä kun vaihde päällä päästäs kytkimen ja tuppais sammuksiin.

Ajatuksien ja ideoiden jako tervetullutta

S80 -09 2.4D ~260tkm

 ???
« Viimeksi muokattu: 03.09.2014, 16:28:39 kirjoittanut renek »
Volvo S80 Momentum Aut. 2.4D -09 & Volvo V70 Classic AWD Aut. D5 -07 & Volvo S60 D5 -02

 

Proturbo  Autodiagnoosi