Elekma  Autoracing

940:n helmat umpiruosteessa

  • 12 Vastauksia
  • 5507 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
940:n helmat umpiruosteessa
« : 24.05.2014, 10:42:37 »
Allekirjoituksen 940 helmat ovat alkaneet "myyntimaalausten" alta kukkimaan ja tarkemmin tutkiessa huomasin helmojen olevan ainakin keskiosaltaan läpi ruosteessa. Onko kukaan vaihtanut ysisatkun helmoja varaosaliikkeistä saataviin uusiin korjaushelmoihin? Klokkerholm näkyy olevan valmistaja eikä ole kalliita.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

The moose

  • Vieras
Vs: 940:n helmat umpiruosteessa
« Vastaus #1 : 24.05.2014, 11:53:10 »
puhkiruostuneet kannattaa vaihtaa ja pintaruosteiset voi ehkä vielä pelastaa.

omassa oli peltipinnat näkyvissä ja osin ruosteessa, pelti puhtaaks ja sinkkimaalia päälle. massaus siihen maalirajaan joka sentti helman yläreunasta alaspäin, näin ainakin mulla oli.. ja sen päälle voi halutessaan vetästä pintavärin jos kokee tarpeelliseksi.

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n helmat umpiruosteessa
« Vastaus #2 : 25.05.2014, 11:18:51 »
Omaan 940 juuri keväällä helmat vaihtelin. Taisivat olla joku kolmikirjaiminen merkki "nor " tai joku sinne päin .
Hyvin istu paikoilleen. Ad- kaupasta kuitenkin ostetut. Omaa autoa ei ole koskaan ruostesuojattu. Puolimiljoonaa km on tehnyt tehtävänsä. Nyt on kyllä kotelot suihkittu  :)
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n helmat umpiruosteessa
« Vastaus #3 : 25.05.2014, 12:26:49 »
Omaan 940 juuri keväällä helmat vaihtelin. Taisivat olla joku kolmikirjaiminen merkki "nor " tai joku sinne päin .
Hyvin istu paikoilleen. Ad- kaupasta kuitenkin ostetut. Omaa autoa ei ole koskaan ruostesuojattu. Puolimiljoonaa km on tehnyt tehtävänsä. Nyt on kyllä kotelot suihkittu  :)
Oliko minkä hintaiset? Itsellä vasta 363 tkm ajettu ja ihan mädät helmat. Jos nyt kesän aikana vaihtelis helmat siihen.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n helmat umpiruosteessa
« Vastaus #4 : 25.05.2014, 12:57:04 »
Hintaa en muista. Ovat jo aikoja sitten ostetut yhteen 7 satku rojektiin.  Yleensä helmojejen hinnat pyörineet 30-70 e kpl. auton merkistä ja mallista riippuen.
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n helmat umpiruosteessa
« Vastaus #5 : 24.07.2014, 11:45:18 »
Itselläni olisi oikean helman korjaus edessä. Reilu 40e uusi helmapelti mutta varaosa ohjelma tarjosi neliovisen helmapeltiä ja itselläni on farkku. Joten sopiiko sedanin ja farkun helmapellin toisiinsa?

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4220
Vs: 940:n helmat umpiruosteessa
« Vastaus #6 : 24.07.2014, 11:48:54 »
Sopiihan ne.

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n helmat umpiruosteessa
« Vastaus #7 : 24.07.2014, 16:39:49 »
Samasta muotista juu tulleet.. 940 farkun orkkis paksin kaukalomatto menee 740 sedanin paksiin heittämällä , kertonee jotain samanlaisuudesta :-D
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa mopo56

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • DisplayedMake
Vs: 940:n helmat umpiruosteessa
« Vastaus #8 : 05.08.2014, 17:54:33 »
Itte rupesin hiomaan 940 helmoja ruosteista ja huomasin takaovien alla helmoissa ruostereikiä ja itte ainakin hion/leikkaan ruosteet pois ja laitan kitillä umpeen, ku on vielä helposti pelastettavissa. Volvolla ajettu 378 000km
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-
Käytössä: 945 GLT 2.3l turbo 1995 B230FK, Projekti: Volvo 245 GL  2.0l 1984

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940:n helmat umpiruosteessa
« Vastaus #9 : 05.08.2014, 20:45:25 »
Itte rupesin hiomaan 940 helmoja ruosteista ja huomasin takaovien alla helmoissa ruostereikiä ja itte ainakin hion/leikkaan ruosteet pois ja laitan kitillä umpeen, ku on vielä helposti pelastettavissa. Volvolla ajettu 378 000km
Hieno homma, muista kanaverkko.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940:n helmat umpiruosteessa
« Vastaus #10 : 05.08.2014, 21:31:55 »
Itte rupesin hiomaan 940 helmoja ruosteista ja huomasin takaovien alla helmoissa ruostereikiä ja itte ainakin hion/leikkaan ruosteet pois ja laitan kitillä umpeen, ku on vielä helposti pelastettavissa. Volvolla ajettu 378 000km
Ja muista mainita jos autoas myyt. Vituttaa tuommoiset *illupatentit! >:(

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n helmat umpiruosteessa
« Vastaus #11 : 05.08.2014, 22:32:54 »
Itte rupesin hiomaan 940 helmoja ruosteista ja huomasin takaovien alla helmoissa ruostereikiä ja itte ainakin hion/leikkaan ruosteet pois ja laitan kitillä umpeen, ku on vielä helposti pelastettavissa. Volvolla ajettu 378 000km
et ole tosissas! uutta peltiä kehiin! tuo menetelmä ei ole reilu! tai, jos, aja itse loppuun!
 :o
_sfr-

Poissa mopo56

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • DisplayedMake
Vs: 940:n helmat umpiruosteessa
« Vastaus #12 : 29.08.2014, 10:01:07 »
et ole tosissas! uutta peltiä kehiin! tuo menetelmä ei ole reilu! tai, jos, aja itse loppuun!
 :o
_sfr-

Kyllä pidän auton hautaan saakka vaikka tallin takana jos ei ole enää tarvetta. Laitan volvon seisontaan heti, kun olen hommannut toisen tilalle ja sillon lähti puhalluksee koko kori ja paikkaan kaikki reijät mitä löytyy niin pellillä. Jos sää suosii vielä niin laitan peltiä tilalle kitin sijaan, mutta ajattelin että sais jollain tukittua nuo ennen talvea ettei suola pääsis niistä sisälle enää uudestaa, kun on alusta saatu pestyä kunnolla. Kyllähän tuo kitti pelleily on viimesin vaihtoehto tehdä, mutta minkä sille mahtaa jos ei ole tällä hetkellä minkää näköstä tallia missä tehdä ja Vihdin suunnalla sataa aina vettää nii ei kauheesti ole kiinnostanu mennä sateeseen tekemään mitään, no ainut mitkä sain ostettua ja laitettua niin noi roiskeläpät eteen ja taakse, eikä sekää meinannu olla ihan halpa keikka, kun meinas tulla uusi volvoki mukaa bilista.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-
Käytössä: 945 GLT 2.3l turbo 1995 B230FK, Projekti: Volvo 245 GL  2.0l 1984

 

Autoracing  KL-varaosat