Kumma kyllä, vaikka monesti luulee jotakin tietävänsä niin kaikista varminkaan tieto ei aina osu.
Yllättävän usein "vian" takana on kaksi tai useampikin syy. Ammattikorjaamot alkaa tämäntyyppisten "rytkäytysten" syiden etsimisen moottorin- ja vaihteiston tukien tarkastamisella. Seuraava steppi taitaa olla vikakoodien luku / uuden softan lataaminen "kun niiden oppimishalut joskus jumittaa" tjsp. Ei sillä vika voi hyvin olla mekaaninenkin, mutta oireet ei täysin sitä tue - he harvoin korjaa itseään pitkäksikin aikaa, palatakseen taas sopivassa paikassa. Anturi / maavika jossain ?
Jännää, mutta monesti myös moottoriohjauksesta löytyy ns. automaatin vikoja. Toi ns. kuskin ajotapaan oppiminen on mielenkiintoinen ilmiö - en moista ole yhdessäkään kärryssä huomannut, vaikka joskus siihen halusikin uskoa. Edes huollon nollauksien jälkeen en mitään outoa ole huomannut.
Mielenkiintoista seurata miten homma ratkeaa, toivottavasti vika ei ole noin uuden laatikon kypsyminen mekaanisesti.