Kyllä, järjestelmä tarkkailee auton akselistojen asentoa suhteessa auton koriin (ei auton korin asentoa suhteessa absoluuttiseen painovoimaan vrt. vatupassi). Kirjoituksistasi sai vain semmoisen käsityksen, että aina mäen tullessa ajovalot säätyvät, vaikkei korin liikettä tapahtuisikaan.
Mutta sitä korin liikettähän tapahtuu aina, kun tullaan tasaiselta mäkeen. Siis ylämäessä taka-akseli painuu ja keula kohoaa myös suhteessa tienpintaan, ei vaakatasoon. Ei tietenkään "valot aina vatupassi -1%" olisi hyvä, mutta aina mäessä pitäisi vähän korjata tuota suuntaa kohti. Muuten häikkii joka pikku nousussa vastaantulijoita ja laskuissa kantama lyhenee turhaan, mikä tarkasti rajatuilla kirkkailla valoilla on vielä epätoivottavampi ominaisuus.
En muuten sitten huomannut eroa edellisessä autossa kun vaihdon 15v vanhat originelli xenonit Philipsin uusiin. Mutta olipahan uudet polttimot. 79.90e/kpl 
Itse "polttimosta" varmasti lähti enemmän lumeneita, mutta tuon ikäinen umpio voi olla jo sysipaska niin "lasin" kuin heijastinpinnankin osalta. Tuolloin eroa ei polttimon vaihdon jälkeen välttämättä edes huomaa. Kun vaihtaa umpiot, niin alkaa polttimonkin näkemään
