Mulla on tuossa duunipakussa kulmavalot, eli puolellaan syttyvä sumuvalo kun kanttaa vähän tiukemmin, ja kun tuossa kaverin ehdotuksesta kytkin ne poispäältä, niin sai todeta että niistä on kyllä todella merkittävä hyöty käännyttäessä. Vaikka varsinainen ajovalokeila ei olekaan erityisen kapea, niin se alkaa sen verran kaukana, että kaikissa jyrkemmissä käännöksissä joutuu kääntämään alueelle jossa ei ole kuin pelkkää hajavaloa. Mahdollisesti tuon kulmavalo-ominaisuuden takia ne sumarit ovat sitten muuten täysin kelvottomat, ne kantavat käytännössä siihen mistä se ajovalokeila alkaa. Jos kuski istuu yhtään rennommin, niin se sumarin keila jää kantamaltaan lyhyemmäksi mitä konepellin tai kojelaudan takaa edes näkee.
Jos tuossa ei noita automaattisesti syttyviä kääntymisvaloja olisi, niin varmasti sumareiden käyttökynnys olisi huomattavasti alempana.
Jos ihan valtakunnan mediassakin tuo todetaan, niin en ole yksin asian kanssa.
Ja ei en ole ikinä tarvinnut jälkiasennussumuvaloja (Molemmissa autoissa on TM-testauksen mukaan kympin omat valot), mutta lisä(pitkiä)valoja senkin edestä. Ja jos joskus olen tarvinnut sumuvaloa, niin kyllä se on enemmän ollut nimenomaan takasumuvalo.
Eiköhän sen valtakunnan median huolena ensisijaisesti olleet nuo valoitta ajelevat, mutta kun ajoneuvojen valoista puhutaan, niin ainahan sinne mukaan tulee joku sumuvalopoliisi.
Onnellinen on hän joka ei koskaan joudu ajamaan autolla jossa on huonot valot. TM ei kympin valoja anna ihan tyhjästä. Tosin niitä kymppejä TM pääsee jakelemaan ilmeisesti yhä harvemmin.
Kaipa tuo sumareitten poltto turhaan menee siihen että saa kirkkautta mukamas lisää.... Saahan sitä siihen parin metrin päähän
Pahimmat sulloo xenonia yms shittiä ja kuvittelee näkevänsä paremmin tai näyttävänsä coolille... Urpoille mun mielestä. Ihan kerta tai kaks oo ollu ku tekis mieli kääntää ympäri ja pysäyttää, sekä potkasta valot paskaks.... Häikii märästä asvaltista ihan vitukseen rekan hyttiin

Kyllä se sumareiden poltto tuo lisää valoa siihen lähelle, kyllähän sen jokainen pystyy itsekin toteamaan. Se onko siihen lähelle tulevasta lisävalosta hyötyä johtuu sitten pitkälti siitä millaiset ne varsinaiset ajovalot ovat.
Tuon mäkin olen todennut että ne sumari häikäisee silloin kun märkä tienpinta muodostaa peilin josta se heijastuu. Ne kuivalla kelillä päällä olevat sumarit ei kyllä vihollisautossa tee mitään, ne ovat lähes aina sellaiset kelmeät tuikut, jotka ei muuta sitä vastaantulijan "valosaastetta" oikeastaan mihinkään, jonka takia mä en oikein tajua sitä että mikä niissä ihmisiä risoo. Sen sijaan kun sataa vettä ja tienpinnassa on sellainen hyvin heijastava vesikerros, niin se lähellä tienpintaa viistävä sumari heijastuu todella ikävästi ja oikeasti myös häikäisee.
Tosin sateella niitä sumareita saa pitää päällä.