Sitten se vasta pöhköltä näyttää kun p*rse on pimeänä vaikka ulkona on pilkkopimeää. Miten se edes on mahdollista, jos automatiikka laittaa edessä ajovalotkin päälle kun tarpeeksi hämärää?
Idän ihmeistä (toyota & co) ja halvemman pään malleista pääsääntöisesti puuttuu hämäräkytkimellä ohjattu valoautomatiikka ja niissäkin autoissa, missä automatiikka on, sen voi yleensä ohittaa laittamalla valokytkimen "parkit päällä" tai "ei valoja" asentoon.
Typerästi suunnitelluissa autoissa valokytkin pitää aina pysäköitäessä kääntää nollille, muutoin jää valot tai ainakin parkit päälle. Seuraavan kerran liikkeelle lähdettäessä on sitten päällä pelkät päiväajovalot ja typerässä toteutuksessa kun mittarivalot palavat joka tapauksessa....
Päiväajovalojen spekseihin kuuluu, että edessä pitää aina palaa joko päiväajovalot tai lähivalot, kun moottori käy. Täysin vailla valoja ajelu ei enää onnistu (tätäkin tyyliä wanhemmalla kalustolla harrastavia riittää... ei näytä edes mittarivalojen puute saavan lamppua syttymään kuskin ullakolla), mutta aika monella autolla voi siis ajella parkeilla, jolloin päiväajovalot sitten palavat alemmalla teholla (jos kyseessä valaisin, joka toimittaa sekä etuvalon eli "parkin" että päiväajovalon virkaa). Ei hyvä tämäkään, himmennetyt valot eivät erotu päivällä.
Jälkiasennusena saa tietysti kaikenlaista typerää aikaan - teiniautoissa ja pakettiautoissa on kaikenlaista viritystä, kun pitää saada muodikkaat etusumuvalot JA päiväajovalot palamaan samaan aikaan (kiellettyä!) ja sit vielä lisäkaukovalojenkin koristevalot... näitä tosiaan nähty suorituksena, missä edessä palaa päiväajovalot + lähivalot + sumuvalot + lisäkaukovalojen mainosvalot ja takana ei yhtään mtään.
