Hoplaa...
Männät vihdoin hommattu 96.65 noin ja lohko porautettu kuitenkin.
Koneistamo neuvoi että turhaan hoonataan enää väljemmäksin Std:stä suht sama hinta porautus töineen koko roska 350e.
Poraus tasapinnan oikaisu pesut ym jne....
Tässä kuva http://aijaa.com/atI8fY
huomaa ympyröity männän poikittais tumma alue, itse en moista edes ajatellut.
Koneistamo oli sitä mieltä että nää on niitä sivuun jääneitä ns kosmeettinen pinta vika halpahinta Mahleja.
Joita myydään sitten yksityisesti halvemmalla 4kpl 96.65 250e U.S.A, ja ei saanut täällä kertaa Tulli mitään 
Jos et tiennyt, B23(0) lohkot ovat kuuluisia siitä, että sylinteriseinä on aika ohut jo alunperinkin. Poraamalla se 96,5-97mm välimaastoon varmistetaan TURBOkoneessa se että se saattaa haljeta entistäkin helpommin kovilla ahdoilla. Ei tainut nyt koneistamo oikeen olla perillä volvon vinokoneesta, kun suosittelivat porausta noin suureksi. Olisi edes valittu eka ylikoko.
Ja turha puolustella sitä poraamista edes niillä muutamallakymmenellä ylimääräisellä iskutilavuus kuutiosenttimetrillä, ahtopaine korvaa ne.

Ja kuten lankku sanoi, poraus on täysin turha kuluerä, jos koneella ei ole ajettu hirveitä määriä, ts. pytyt on soikeat (ei fiksua porata ollenkaan sellaista sohloa lohkoa) tai hirveä kantti yläreunassa. Yhden 450tkm ajetun B230FT lohkon olen purkanut, jossa sellanen 0,3mm kantti, se oli pakko porata, mutta muut puretut vinokoneet, mm B200F/K lohkoja, ja 2-300tkm ajettuja, ei ole ollut kanttia ollenkaan, tumma alue hävinnyt kevyellä hoonauksella.
Aika turhaa työtä teet, jos tavoitteet on 250-300hv, niihin piisaa vakio osatkin. Nyt sulla on muuten 5-600hv osat, mutta lohko ei tollasensaan välttämättä kestä sitä ahtopainetta mitä vaaditaan. 250-300hv kestää kylläkin.