Autodiagnoosi  Carcom Oy

B200E + Turbo EI PELAA!!!

  • 76 Vastauksia
  • 27852 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #30 : 18.06.2014, 11:19:23 »
Ja jatketaanpa taas aiheesta.

Muistutan tästä. Seuraavalle turhan kinastelun jatkajalle tarjolla penalttia.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!! --> ja nyt muuten pelaa
« Vastaus #31 : 18.06.2014, 13:07:37 »
Laitoin autoon bensapaineensäätimen joka tuntee ahdot (bensan paine 3bar)
Ahtoja autossa on 0.7Bar ja vetelee ihan ok.

Korvasitko ohjauspaineensäätimen bensanpainesäätimellä vai asensitko säätimen painelinjaan?

K-jetissä on sisäänrakennettu pensanpaineensäädin jota voi myös säätää, erillistä paineen säädintä ei siis tule käyttää
Bensapumpun pitää työntää vähintään 5 bar paineella soppaa määräjakajan kupeeseen kaikissa tilanteissa.
Niin kuin TVS jo mainitsi niin 3 bar on aivan liian vähän
Esim. Uusien K-jet suuttimien avautumispaine on 3,5bar eli 3bar järjestelmäpaineella suuttimiene ei pitäisi aueta laisinkaan!


Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #32 : 18.06.2014, 13:18:47 »
bensapaineen säädin on paluulinjassa ihan normaalisti
pitää se seos mittari haalia ja kirjoitella tänne mitä milloinkin näyttää.
 :)
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #33 : 18.06.2014, 14:37:15 »
Aivan.
Nyt sinulla on kaksi paineensäädintä peräkkäin: K-jetin oma ja tuo ahtoja haisteleva jälki asennus
Järjestelmässä on painetta todennäköisesti niin paljon kuin pumppu jaksaa työntää
Ei hyvä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #34 : 18.06.2014, 19:04:34 »
Se paineensäädin määrää kumpi kuristaa enemmän eli jos oman säätö 1 bar ja lisäsäätimen 3 bar niin oma ei vaikuta mitenkään paineisiin, sehän laskee enemmän läpi. Tai jos molemmat 3 bar niin silloin jää 3 bar...
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #35 : 18.06.2014, 21:02:50 »
Yks näppärä kikka on ottaa ohjauspaineesta haaralla putki lisäsuuttimelle ja ohjata suutinta vaikkapa säädettävällä painekytkimellä jota ohjaa ahtopaine.
Toiminta on varmasti aika kulmikasta kun suutin aukeaa , ohjauspaine putoaa ja pensaa menee kerralla sitte reilusti. Mutta tietysti väliin paineensäädin jolla sitte saapi sääjellä sen apusuuttimen painetta ja samalla putoavaa ohjauspainetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #36 : 18.06.2014, 21:08:14 »
Oman paineensäätimen yli vaikuttaa normaalitilanteessa vaikkapa 5bar paine
Jos sen perään asennetaan toinen säädin jonka yli vaikuttaa vaikka 2bar paine niin minun järkeilyjen mukaan painetta on alkupäässä se 7bar?
-Vai päästäköse jälkimmäinen ,jossa pienempi vastus, sittenkin enemmän läpi?

Joka tapauksessa jos auton käytös korjaantui lisäpaineensäätimen asennuksella niin onhan tuolla lisä säätimellä kiistämättä jotain vaikutusta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #37 : 18.06.2014, 21:27:06 »
Oman paineensäätimen yli vaikuttaa normaalitilanteessa vaikkapa 5bar paine
Jos sen perään asennetaan toinen säädin jonka yli vaikuttaa vaikka 2bar paine niin minun järkeilyjen mukaan painetta on alkupäässä se 7bar?
-Vai päästäköse jälkimmäinen ,jossa pienempi vastus, sittenkin enemmän läpi?

Joka tapauksessa jos auton käytös korjaantui lisäpaineensäätimen asennuksella niin onhan tuolla lisä säätimellä kiistämättä jotain vaikutusta

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2289
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #38 : 18.06.2014, 21:41:02 »
Oman paineensäätimen yli vaikuttaa normaalitilanteessa vaikkapa 5bar paine
Jos sen perään asennetaan toinen säädin jonka yli vaikuttaa vaikka 2bar paine niin minun järkeilyjen mukaan painetta on alkupäässä se 7bar?
-Vai päästäköse jälkimmäinen ,jossa pienempi vastus, sittenkin enemmän läpi?

Joka tapauksessa jos auton käytös korjaantui lisäpaineensäätimen asennuksella niin onhan tuolla lisä säätimellä kiistämättä jotain vaikutusta

Näin lähtisin järkeilemään itsekin. Samalla periaatteellahan toimii esimerkiksi hukkaportin kellon ohjaus missä molemmin puolin kalvoa ohjataan painetta. Jos kello aukeaa ilman ohjausta 1bar ja kalvon toiselle puolelle ohjataan säätimen kautta vaikka 0,5bar niin eikös kello aukea 1,5bar paineella? Paine-eroonhan tämä perustuu.

Eli nyt kun k-jetin oma säädin pyrkii siihen 5bar paineeseen ja paluulinjaa ahdistetaan toisella säätimellä joka pitää k-jetin oman säätimen paluupuolella 3bar paineen niin eikös kokonaisuudessaan saada bensanpaineeksi 8bar? Säädinhän ei tiedä yhtään mitään mikä se todellinen paine on, vaan pelkästään paine-eron. Todellisuudessahan pumppu ei taida riittää tuollaisiin lukemiin, mutta epäilemättä tuo kötöstys bensanpainetta nostaa kun veto kerran parani?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #39 : 18.06.2014, 21:47:07 »
Jos yhtään auttaa nii voin nyt viikonlopun aikana ku kaveri ompi intistä lomilla nii kysyä mitenkä se toteutti sen k-jet turbotuksen siihen mersuusa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #40 : 18.06.2014, 22:39:11 »
olikos mersuissa jo vakiona vakuumi ohjauspainesäädin, eli korkeella alipaineella korkeampi paine= laihempi seos   täyskaasulla sitten rikastus koska vähäisempi alipaine ja ahdoilla tottakai edelleen vielä kovempi rikastus.

http://www.slideshare.net/guestceff35/bosch-k-jetronic-fuel-injection-manual

tuon manuaalin sivua 16 ja 21 (alkuperäinen, ei pdf) tsiikaamalla
yhdistettynä tähän videoon kohdassa 16:45
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=a4fJAfXYxWk#t=1126

huomaa, vaikka nyt 3 barin bp-säätimen vaikuttavan sekä ohjauspaineesen, joka ei tipu alle sen 3 kilon  ja mahdollisesti antaa vastapainetta varsinaiselle bensapaineensäätimelle tuon ohjauspaineen paluun kautta.
(kuvan 16, nelosella merkityn kuristuksen kautta pääsee 5bar paineella enemmän ainetta ohjauspiiriin kuin sieltä pois kuvassa 17 ohjauspiirin paluusta, jossa siis 3 bar painetta normaalin ilmanpaineen sijaan
 tämmöset nopeet päätelmät pikasella googletuksella
« Viimeksi muokattu: 18.06.2014, 22:41:42 kirjoittanut Ari E »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #41 : 19.06.2014, 01:13:20 »
Se paineensäädin määrää kumpi kuristaa enemmän eli jos oman säätö 1 bar ja lisäsäätimen 3 bar niin oma ei vaikuta mitenkään paineisiin, sehän laskee enemmän läpi. Tai jos molemmat 3 bar niin silloin jää 3 bar...
Mietis nyt tovi uudestaan.

 
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #42 : 19.06.2014, 07:35:20 »
 mutta epäilemättä tuo kötöstys bensanpainetta nostaa kun veto kerran parani?
[/quote]

säädintä kokeiltiin aina 2.5-5bar välillä jolloin mitä ylemmäksi painetta nosti sitä huonommin auto liikkui ahtoalueella.
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #43 : 19.06.2014, 09:46:48 »
ohjauspaine nousi liikaa... ???  tuo imusarjanpaineen haisteleva ojauspaineensäädin vois olla kova, samalla heivaa tuon bp säätimen mäkeen.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #44 : 19.06.2014, 10:52:10 »
http://www.slideshare.net/guestceff35/bosch-k-jetronic-fuel-injection-manual

Tämä on erinomainen esitys, jopa tällaiselle K-jetistä juuri mitään tietämättömälle avautui monta juttua tuon systeemin toimintaperiaatteesta.  -H-

AP:n kannattaa taatusti tuo lukea, ellei ole jo niin tehnyt.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Kulkukoira  Proturbo