Ei varmaan tuo tehoa lisää, mutta itse aion maalata omasta Volvo V40 T4 isomman kiinan cuulerin mustaksi. itsellä ei ole syynä mikään teho haku vaan se että musta sulautuu paremmin syylärin joukkoo eikä kiinnitä katsastusmiehen huomiota samanlai kuin alumiinin värinen 

Erinomainen perustelu!

Livetäämpäs vähän sivu aiheen.
Aikoinaan eräällä toisella foorumilla "guru" väitti mustan pakoputken "lämpömaalin" olevan haitallista, koska nostattaa pakolämpöjä = ahdistaa putkessa.
Eikös tuo nyt mene tämän "black is the new cool" -teorian mukaan?
Taitaa vain se pakoputkimaali enemmän eristää kuin säteillä...
Korkea lämpötila=matala viskositeetti (parempi virtaus kaasulla). Mitä kuumempaa kaasua, sitä liukkaammin se liikkuu.
Toisaalta, jos se musta on oikeasti mustaa termisen infrapunan alueella, niin paremmin se säteilyjäähtyy kuin paljas/ruosteinen rauta/teräs (emissiokerroin). Mutta tuokin ero on lopulta pieni.
Lämmöneristyskykyyn en jaksa uskoa, tai siis sen merkittävyyteen, sillä maalikerros on lopultakin pirun ohut.
Ajossa kaikkein dominoivin elementti on puhtaasti johtuminen, joka on kymmeniä kertoja suurempi jäähtymistapa kuin 800C lämpöisen pakoputken säteilyteho.
Säteilyteho nousee merkitseväksi vasta kun lämpötila alkaa olla merkittävästi jotakin aivan muuta kuin kiiteänä pysyvä metallinen pakoputki on.
Ainoa paikka missä säteilyjäähtymistä oikeasti käytetään, on avaruus, koska siellä ei ole väliainetta viemässä lämpöä pois.