KL-varaosat  Race.fi

940 takakontiin uutta subia

  • 100 Vastauksia
  • 33776 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #45 : 05.05.2011, 23:50:44 »
2ohmin kytky väitetään soivan hifimmin, kuin 1ohmin.
sitäpaitsi kun pääte on 1200D niin yhden ohmin tehot on hiukan rajut kahdelle pioneerille.

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #46 : 06.05.2011, 06:56:49 »
2ohmin kytky väitetään soivan hifimmin, kuin 1ohmin.
sitäpaitsi kun pääte on 1200D niin yhden ohmin tehot on hiukan rajut kahdelle pioneerille.

Eihän siitä ylimääräsestä tehosta pitäisi haittaa olla?
"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #47 : 06.05.2011, 07:27:28 »
Kuinkas olette subinne 940 konttiin köyttäneet kiinni?? Tämä minun koppa tulee sinne kontin takana olevan portaan päälle.

Tuollahan tuo on farkun kontissa selkänojia vasten ja sidontalenkeistä vedetty kuormaliina yli, pysyy...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #48 : 06.05.2011, 09:04:55 »
Elementit tilattu ja juuri lähti apinalle tilaus kotelosta *taavih->
Muok: Pikkaisen muuttui tuo kotelo, nyt on tulossa 91.55 litrainen kotelo ja samalla viritystaajuus nousi hieman, tarkkaa taajuutta en nyt pysty muistamaan kun tuo jäbä pälpätti puhelimessa kun papupata niin kaikki asiat eivät rekisteröityneet minun muistiin :2funny:. Tämä siksi kun hänellä oli tällainen kotelo valmiina ja sen sai hieman halvemmalla. kysyin kaverilta että kuinka tuo taajuuden nosto vaikuttaa sointiin niin totesi vain että "neekeriräpin jytkeet ei kuulu samalla tavalla" :2funny:
« Viimeksi muokattu: 06.05.2011, 19:03:16 kirjoittanut matti1983 »
"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #49 : 07.05.2011, 09:15:45 »
viriä pystyy helposti muuttamaan ostamalla pätkän viemäriputkea ja liittämällä aeroportin päät kiinni siihen.
hioo syntyvät kohoumat vain tasaiseksi niin avot.

jos kotelon tilavuus pysyy samana pidemmällä putkella viri laskee, lyhyemmällä nousee.

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #50 : 07.05.2011, 09:24:50 »
Juu no kokeillaan ensin miltä kuulostaa tuolla virillä, putkea joutui lyhentämään koska se ei olisi muuten mahtunut kokonaan kotelon sisään ja putki sijaitsee siis etulevyssä elementtien välissä.
"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #51 : 07.05.2011, 19:47:27 »
Tänään tuli vedettyä johdot takakontiin vahvistimia ja subia varten. Kontiin tulee siis kaksi vahvistinta, spl dynamics s-1200d hoitaa subin ja spl dynamics s-2002 hoitaa etupään erillissarjan. Kuinkas vahvistimien highpass ja lowpass filtterit yms. kannattaa säätää? etupäässä on on DLS MS5 erkkasatsi.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150182856384911&set=a.6622684910.10683.556134910&type=1&theater
"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #52 : 08.05.2011, 01:20:48 »
Katsos powersetin sivuja, siellä oli joskus jonkinlaiset säätö ohjeet.

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #53 : 08.05.2011, 08:39:02 »
Jeb jeb powersetin sivuilta löytyy näköjään paljon muitakin hyödyllisiä ohjeita http://www.powerset.fi/audio/index.htm
"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #54 : 08.05.2011, 09:37:14 »
Tänään tuli vedettyä johdot takakontiin vahvistimia ja subia varten. Kontiin tulee siis kaksi vahvistinta, spl dynamics s-1200d hoitaa subin ja spl dynamics s-2002 hoitaa etupään erillissarjan. Kuinkas vahvistimien highpass ja lowpass filtterit yms. kannattaa säätää? etupäässä on on DLS MS5 erkkasatsi.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150182856384911&set=a.6622684910.10683.556134910&type=1&theater

kaksi tapaa, joko volttimittarilla tai ilman :)

ilman:
subille: HPF 15-20Hz tienoille LPF 60-70Hz tienoille
erkalle: täysin auki eli HPF ihan alas, LPF ihan ylös, tai jos mahdollista OFF -asentoon

volttimittarilla:
subille: 25Hz:n 0dB piisi realmofexcursion:n sivuilta laitat soimaan 3/4 volumella (kaikki kaiuttimet irti) laske HPF / subsonic täysin alas, ja nosta kunnes jännite tippuu 1-2V. tällöin suodot alkavet 25-27Hz kohdalta ja ovat niin jyrkät kuin olet asettanut (S sarjalaisissa taitaa olla 12dB/oct tai 24dB/oct) laita 24dB/oct. sitten laita 70Hz raita soimaan ja nosta LPF ihan kattoon. laske kunnes 1-2V on jännite tippunut ja aseta 12dB/oct. bassolle riittää yläpäässä pienempi jyrkkyys, toistaa paremmin korkeempia bassoja muttei sekotu midbassojen puolelle liikaa.

erkalle:
täysin auki kaikki.

erkalle täysin auki koska erkkasarjoissa on oma jakosuodin joka suodattaa vahvarista ulostulevan signaalin passiivisesti eikä sen eteen tarvi tehdä itse mittään ;)

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #55 : 08.05.2011, 10:09:06 »
kaksi tapaa, joko volttimittarilla tai ilman :)

ilman:
subille: HPF 15-20Hz tienoille LPF 60-70Hz tienoille
erkalle: täysin auki eli HPF ihan alas, LPF ihan ylös, tai jos mahdollista OFF -asentoon

volttimittarilla:
subille: 25Hz:n 0dB piisi realmofexcursion:n sivuilta laitat soimaan 3/4 volumella (kaikki kaiuttimet irti) laske HPF / subsonic täysin alas, ja nosta kunnes jännite tippuu 1-2V. tällöin suodot alkavet 25-27Hz kohdalta ja ovat niin jyrkät kuin olet asettanut (S sarjalaisissa taitaa olla 12dB/oct tai 24dB/oct) laita 24dB/oct. sitten laita 70Hz raita soimaan ja nosta LPF ihan kattoon. laske kunnes 1-2V on jännite tippunut ja aseta 12dB/oct. bassolle riittää yläpäässä pienempi jyrkkyys, toistaa paremmin korkeempia bassoja muttei sekotu midbassojen puolelle liikaa.

erkalle:
täysin auki kaikki.

erkalle täysin auki koska erkkasarjoissa on oma jakosuodin joka suodattaa vahvarista ulostulevan signaalin passiivisesti eikä sen eteen tarvi tehdä itse mittään ;)

tänks  -H-
"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #56 : 09.05.2011, 18:44:42 »
Soittivat tänään jj-tuonnista että heillä ei ole tuota 2x2ohm elementtiä kuin yksi mutta 2x4ohmisia löytyi enempi joten sellaiset sieltä sitten tulee.
"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #57 : 10.05.2011, 00:56:50 »
Mielestäni ihan jees, saat kytkettyä 1ohmin kuormalle subit ja näin ollen tuon 1200w käyttöön.

Poissa matti1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #58 : 10.05.2011, 08:39:47 »
Mielestäni ihan jees, saat kytkettyä 1ohmin kuormalle subit ja näin ollen tuon 1200w käyttöön.

juu näin on, luulis ainakin tehon riittävän ;D
"Ei sillä ammuta! ja jos ammutaan niin ei osuta"

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 940 takakontiin uutta subia
« Vastaus #59 : 10.05.2011, 08:49:28 »
niin, eihän siitä liikatehosta oo haittaa, mutta vain ja ainoastaan jos tietää mitä tekee.

älä kytke 1200w noille jos haluat että elementit kestävät viikkoa kauempaa.
elementit ovat jäykät kuukausia (itsellä kesti 6kk ennenkuin löystyi ja soitin joka aamu täydet). elementtien mekaaninen liikerata loppuu kesken jos tuuttaat 1200w tai itseasiassa 1630w (MB testipenkissä mitattu) kahdelle elementille jotka kestävät 350w RMS.

eli kytke kaiuttimet näin:

ja nosta jännite 25V paikkeille. niin elementeille menee se 300w per elementti. luukuta näin ekaksi.

nyt kun kytky on 1ohm, ei tarvita enempää jännitettä, sillä jännitettä vastustava resistanssi on 4x pienempi.

kun elementtien kumit pehmenee, kalvo ei vastusta enää liikettä, tulee elementeistä paljon paljon enemmän mökää. sitten, kun kalvot liikkuvat käsin helposti liki ääriasentoon, voidaan lisätä jännitettä.

tietty enhän minä kiellä uusien laitteiden rikkomista, koitan vaan antaa neuvoja.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron