RallyBaron  Samppasport

JoriK:n 940 turbo *Myynnissä*

  • 88 Vastauksia
  • 38069 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
JoriK:n 940 turbo *Myynnissä*
« : 29.06.2014, 21:22:30 »
Tulihan tänään haettua vantaalta tälläinen turbo ysi ja katsoa jos tästä sais hyvän käyttöauton. Ajattelin tehdä tästä oman topicin kun en viitsi projekti 242 topiccia sotkea  :)

940 -95 B230FK+AW-71L ajettu 381tkm

Varusteita autoon ei hirveästi ole raksittu, perus musta siistikuntoinen sisusta, vakionopeudensäädin, koirakalteri, integroitu lastenistuin, airbagit kuskille ja apparinpuolellekin,kännistyksen-esto ym. perus jutut, mutta asia jota pidän erityisen hienona on tuo lasikattoluukku   :)

Suunnitelmia autoon ei ole sen suurempia, Perus huoltoja ja perushifistelyt, pientä listaa tähän:

Nyt heti ennenkuin ajoon ottaa/mahdollisimman pian:
-Jarrut käydä läpi, (palat loppu)
-madallusjouset laittaa
-kirkkaat vilkut
-konehuoneesta ruostereikä paikata ilmanputsarikotelon takaa.
-242 alta laittaa Geminit alle
-konehuoneen pesu
-sytkäosat uusia

sitten myöhemmin pikkuhiljaa:
-Turbon maski hommata
-puskureiden yläosat ja etulippa maalata classic tyyliin
-peilien kuoret korinväriin
-takapuskurin alalippa hommata uus kun alkuperänen leikelty pilalle
-classic takaluukun kahva hommata
-takaspoileri hommata
-sähkölasit+peilit
-tavaratilan suojaverho
-Iskarit vaihtaa, Bilstein b8 tms. vastaavat, vanhat rupee olemaan tiensä päässä


Kuvia tuli napsittua jokunen ennenkuin talliin pistin lähtökohdasta:



sisusta on siistikuntoinen musta.




 :P


« Viimeksi muokattu: 01.05.2015, 16:55:18 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
Vs: Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #1 : 01.07.2014, 01:11:14 »
Ihan näppärä laite, ei oikeen mitään kommentoitavaa vielä. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin tulee siisti laitos!  ;)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #2 : 01.07.2014, 17:17:32 »
Ihan näppärä laite, ei oikeen mitään kommentoitavaa vielä. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin tulee siisti laitos!  ;)

kiitosta  :)

Eilisen illan aikaansaannoksia:

-jarrunesteet vaihdettu
-jarrut herkistelty
-jarrusatuloihin suihkittu useita kerroksia maalia
-käsijarrukengät ja takajarrupalat vaihdettu
-ruosteita ihmetelty  :D

Madallusjousien ja etujarrupalojen pitäisi huomenna tulla niin saa auton takaisin kasaan. Kohta lähdettävä vaihtamaan etujarrukilvet ja purkamaan vakiojouset valmiiksi pois ainakin  :)
« Viimeksi muokattu: 01.07.2014, 20:19:20 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #3 : 01.07.2014, 22:23:35 »

Tänään purin vakiojouset pois, maalailin jarrukilvet ym. kaikki laittelin valmiiksi ettei tarvi kuin niputtaa sitten, pieni tavoite olisi että jos mikään autossa ei rupea vastustelemaan ja ne loput osat saapuisivat niin huomenna illalla ajoon  :)

joku kuvakin tuli räppästyä mihin tänään jäi....

« Viimeksi muokattu: 29.11.2014, 20:18:54 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #4 : 02.07.2014, 22:07:23 »
jotakin (huonoja) räpsyjä kun kasaan sain. saishan se matalempikin olla mutta vaatisi sitten iskareiden vaihdon eli saa nyt olla tuolla korkeudella ainakin jonkun aikaa.


Eli jotakuinkin 60/40 madallus








« Viimeksi muokattu: 02.07.2014, 22:27:04 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #5 : 15.07.2014, 20:16:27 »
Kaikenlaista pientä taas tullut laiteltua hiljalleen  :)
Eli ahtimen totesin jo tuossa aikaisemmin väljäksi joten ahdin vaihtui ehjään lähes uuteen, vanhassa olikin pakopesä halkeillut rankasti ja aika reipas pitkittäisvälyskin tosian löytyi.

Viimeviikon perjantaina töiden jälkeen päätinkin sitten viettää loppuillan huoltaen volvoa, joten vaihtoon menivät ahdin (ja samalla tuli FT hukkaportinkellokin), vesipumppu, jakohihna+kiristin (gates) sekä myös egr hilut tuli poistettua. ym. kaikenlaista pieniä korjailuja.

ahtopaineet tuli nostettua 0,8bar ja nyt se jo kulkee hieman erilailla kuin ostaessa 0,2bar ahdoilla  :D

jonkun verran vanha kuva alkuun:


perjantai illan remontteja:


kaikki valot vaihtuivat kirkkaisiin:


ja tälläinenkin odottelis maalausta ja paikalleen asennusta  ;)




Sitten hirveä määrä juuri otettuja kuvia  :pomo:












ostoslistakin senkun kasvaa ;D
aiemmin listattujen lisäksi:
-kattoluukun tiiviste pitäis uusia (ei vuoda onneksi vielä mutta on nii kovettunut että ei olis pahitteeksikaan)
-tuulenohjaimet oviin
-snowcap
-add on sarjan osat olis kivat
« Viimeksi muokattu: 16.08.2014, 19:35:05 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

AUH

  • Vieras
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #6 : 15.07.2014, 21:05:16 »
Öö...mitkä jouset sulle tähän tuli? Olis aika sopivan näkönen korkeus omaan niin sillä utelen.  :)

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #7 : 15.07.2014, 21:37:04 »
Öö...mitkä jouset sulle tähän tuli? Olis aika sopivan näkönen korkeus omaan niin sillä utelen.  :)

ne on ihan perus lesjöt, edestä laikattuina hieman reilu puoli kierrosta (pysyy hyvin vielä paikallaan vaikka kuinka riuhtois) ja takana saman sarjan jouset mutta korokekiekot ylälautasen ja rungon välissä. jotakuinkin 60/40 madallus tuli noilla. tosin ainakin omasta mielestä pari senttiä saisi olla matalempikin, ainakin edestä  :)
« Viimeksi muokattu: 28.02.2015, 23:23:03 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #8 : 15.07.2014, 23:19:03 »
Omaan kans tulossa Lesjöt eteen mutta. Mutta miltä tuo perä tuntuu, onko löysähkö? Ite aattelin laikattuja kuormajousia.
Muutenhan tuo näyttää ok!

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #9 : 15.07.2014, 23:26:35 »
Onkos vakio iskarit? Mites toimii lesjöt laikattuna, tässä ollaan nyt aika lähellä omaakin mieltymystä  :D

Itsellänikin juuri uudet jouset hankinnassa, ei vaan tiedä oikein että mitkä ja mistä  ???

Itseänikin kiinnostaisi tuo lesjöt eteen ja kuormajouset taakse, perä pyritään pitämään ryhdissä  8)
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #10 : 16.07.2014, 12:46:56 »
Omaan kans tulossa Lesjöt eteen mutta. Mutta miltä tuo perä tuntuu, onko löysähkö? Ite aattelin laikattuja kuormajousia.
Muutenhan tuo näyttää ok!

Onhan ne huomattavasti paremmat kuin vakiojouset tietenkin, ja mulla noi takaiskaritkin aika loput vakiot että hieman hankala sanoa, ei mikään löysä eikä liian jäykkäkään mutta sais se jämäkämpikin aina olla. Itse ajattelin kokeilla jossaki vaiheessa bilstein b8 vielä miten tuo muuttuisi  :)

Kokeile ihmeessä kuormajousilla ;)

Onkos vakio iskarit? Mites toimii lesjöt laikattuna, tässä ollaan nyt aika lähellä omaakin mieltymystä  :D

Itsellänikin juuri uudet jouset hankinnassa, ei vaan tiedä oikein että mitkä ja mistä  ???

Itseänikin kiinnostaisi tuo lesjöt eteen ja kuormajouset taakse, perä pyritään pitämään ryhdissä  8)

Hyvinhän se toimii. Joustoa on ihan hyvin eikä makaa pohjaanlyöntikumien päälläkään eli ei ole mikään kivireki. Toki onhan sitä parempiakin vaihtoehtoja olemassa kalliimmalla vain :D mutta tämähän on halpa ja toimiva ratkaisu näin käyttikseen. Ja vakioiskarit toistaiseksi vielä ennen kuin ne paremmat saan hommattua.Itse kanssa pyrin pitämää  lievän etukenon volvoissa mutta ei liiotellusti kuitenkaan :)

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #11 : 16.07.2014, 13:48:22 »
Jees no hyvä että toimii edes jotenkin, eikä mikään kauhia kivireki :D

Sulla on ilmeisesti takanakin nuo lesjöt, mietityttää vain se että miten tuo perä pysyy ryhdissä sillä kuullut semmoista juttua että nuo lesjöt olisi hieman löysät tuola takana

Siksi olen itsekkin ajatellut noita kiormajousia taakse mutta ettei ne olisi nyt liian jäykät sitten :o

Ja motonetistä vissiin pitää ostaa tuo sarja noita lesjön jousia että ne toiset jäisivät sitten tyhjän pantiksia jos laittaisi kuormajouset taakse.
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #12 : 16.07.2014, 15:27:21 »
Motonetin lesjöt oli ainakin minun mielestä liian löysät farkkuun taakse. Nykyään on 2 kiekkaa pätkästyt kuormat takana ja jäykkyys on hyvä. Voin suositella. Ja tiedä mikä sitten on liian jäykkä.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #13 : 16.07.2014, 16:09:40 »
Motonetin lesjöt oli ainakin minun mielestä liian löysät farkkuun taakse. Nykyään on 2 kiekkaa pätkästyt kuormat takana ja jäykkyys on hyvä. Voin suositella. Ja tiedä mikä sitten on liian jäykkä.
Jees hyvä tietää, itsellä kans farkku löytyy..
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #14 : 16.07.2014, 16:12:20 »
Lupaavasti sä ainakin olet alottanu!  O0
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Audi A3 kauppakassina Volvon sanottua kaboom

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy