Volvo 854 T-5R Aut. -95
Ulkoasu:- Tummanharmaa (214-21)
- Originaali kunto
- Sävylasit
- Heko:n tuuliohjaimet laseissa
-
EzLip, etupuskurissa Add-On-Läpp korinvärisenä
Alusta:-
Nivomat-
Vakio Sport -30mm Ta-Technics Coilover + säädettävät yläpäät, takana camber levyt.
- Vakio jarrut (
280x26mm 302x26mm edessä ja 295x9.6mm takana) rei´itetyt levyt joka kulmassa brembo palat (ABS)
- Luistonesto (TRACS)
Vanteet:- 17" Titan kesävanteina
- 15" Vakio peltivanteet + kapselit (
Alut hankinnassa)(Titanit hankittu)
Sisusta:- Tummanharmaa/musta Nahka/Alcantara sisusta.
- Sähköpenkit edessä. Molemmissa 3muistia.
- Penkin lämmittimet
- Takapenkin käsinoja, jossa lastenistuin.
- Nahka/Alcantara ratti
- Automaattinen ilmastointi, kaksialue
- Ajotietokone
- Vakionopeudensäädin
- Sähkötoiminen kattoluukku, 2 asentoinen.
- Sähköpeilit, lämmitettävät
- 850 blyysilattia matot
- Takalasin verho
- Yms.
Äänentoisto:- Vakio "hifipaketti?" SC-800 soitin, 8 kaiutinta,vahvistin ja 6cd vaihtaja
Takaluukussa 10" subwoofer vahvimistimen ja kondensaattorin kera. Hattuhyllyn kaiuttimet poistettu joista singnaali linjamuuntimelle.
8.1neliömetriä laitettu äänieristemattoa. Kaikki ovet, ovipahvit, hattuhylly, takaluukku, luukunkansi, takapenkin alunen ja takakyljet.
Konehuone:- B5234T5 moottorina. Sen jatkona 4-vaihteinen automaatti.
- 176 kW (240 hv) 330Nm
- Kiihtyvyys: 0-100km/h: Man: 6,9sek, Aut: 7,5sek
- Huippunopeus: Man: 245km/h, Aut:235km/h
Kyseistä T-5R mallia valmistettu 3kpl harmaana, tämä on yksi niistä.
Aion pitää auton hyvin pitkälti vakiokuntoisena. Muutoksia mitä tulee, tehdään niin että alkuperäinen säilöön ja on vaihdettavissa takaisin vakio kuntoon.

Muutama kuva :



Täältä loput kuvat
Tämän näköinen tällä hetkellä.

Kuvat Jesse Kainulainen



Muutama omakuva :2015




2016


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aloitetaan jonkunmoinen Topiicci ny tästä.

Eli selailin ihan randomisti Blocket.se sivustolta Ph3 V40 2.0T/T4 Volleja käyttikseksi.
Sattuman varaisesti laitoin myös edeltävän S40 2.0T:n myyntiin. Joka haali riittävästi soittoja saman päivän aikana ja yksi niistä sen osti.
Sitten aloinkin toden teolla katsomaan noita Volvoja Ruotsista. 1.7 myyntiin ilmestyi tämä kyseinen. Siitä samantien S-postia. Ei tullu vastausta päivään. 2.7 tuli toinen katsoja kattomaan ässää. Lyötiin kaupat lukkoon ja 3.7 tuli hakemaan. 3.7 soitin Ruotsiin kyseiseen liikkeeseen ja kyselin autosta. Ilmoitin olevani erittäin kiinostunut ja olen Suomesta. Hän varasi Sunnuntaihin asti auton ja 3.7 ässän ostaja soitti ilmoittaakseen olevansa matkalla. Soitin tuota pikaa uudelleen Ruotsiin ja ilmoitin huomenna 4.7 lähteväni Ruotsiin että olen Perjantaina 5.7 tulossa hieromaan kauppaa. Auto oli aika lailla kuvien mukainen, pieniä vikoja on. Niistä ei ollut mainintaa, kuitenkin Perjantaina Vallentuna:ssa Pohjois-Tukholman osassa lähdin 10.00 pintaan Ruotsin aikaa koeajolle kaverin kanssa ja kaikki teknisesti toimii hienosti. Varmisti sen että ostan auton jos saadaan hinta sopivaksi.
Palattua koeajolta turistiin liikkeessä runsas 30min ja nimi ruksaantui papereihin ja rahavaihtoi omistajaa.

Tuli siinä sitten ajeltua jonku aikaa. Kunnes pikkusta ongelmaa syntyi. Volvo jätti tielle ja siitä sitten liikkeeseen takaisin kaverin kanssa Audilla ja Volvo jäi lähelle Tukholmaa parkkiin. Kipuna huolta oli. Liikkeessä ku puitiin asiaa lähti siitä yksi liikkeen miehestä auton luo. Rehellisesti korjaamaan, sanoi että soittaa kun tietää missä vika. Soitto tuli n. 1h tuosta juttelu hetkestä. Vikana oli virranjakaja joka oli hapettunut. Syynä hapettumiseen todennäköisesti pesty konehuone jonka jälkeen vain satunnainen käyttö ja noin 2kk seisonta.
Ukkeli oli tuon putsannut ja auto toiminu sen jälkeen moitteetta. Yhteensä n. 600km ajellu autolla ja kaikki tuntuu toimivan kivasti.
Auto on ilmeisesti ollut Ruotsissa samalla omistajalla n. 15 vuotta.
Autosta on dokumentoitu kaikki huollot ja mitä sille on tehty. Myös tankkaukset on dokumentoitu!
Kuitteja on kansiollinen ja vihko jossa huollot/korjaukset ja tankkaukset merkittynä.
Viimeisin huolto n. 3000km sitten. Viimeinen korjaus on ahtimen vaihto 4000km sitten. (tehdasuusi)
Kolhujakin tuossa on jonkun verran, ei suhteessa pahoja. Saa kuntoon kun nysvää. Hyvän saa kun ylimaalaa.
Ainoat laitteet jotka eivät toimi. Etupenkkien selkänojat, sähkömoottorit jurraa tyhjää, ilmeisesti rattaat sileät.
Ilmastointi puhalteli hailukasti ja ei joka käynnistyksen jälkeen kunnolla mennyt päälle, tänään tein ilmastointi huollon töissä ja vaan 110g tuli ulos, 720g laitoin sisään. Nyt toimii moitteetta ja tulee kunnolla kylmää.

Jakopää pitää tehdä hetimiten. Laatikko öljyt hyvä vaihtaa myös. Ja sitten ihan muutenkin huoltaa laajalti kun on tuonti peli enkä sokeasti halua luottaa kaikkeen mitä on kerrottu/kirjoitettu. Vaikka onkin kuitit ja merkinnät.
Kuitenkin jakopää on tuo kriittisin.
N. 211tkm ajettu auto, mittaristo vaihdettu BraBil:issä ja tästä kuitti/dokumentit. Mittarissa 264tkm about.
Äkkiseltään mitä autoon meinaan tehdä niin huolletaan ensin ja sitten lisäillään jtn oem+ henkisesti. En lähde tuunaamaan/rakentelemaan. Käyttöauton virkaa tämä ajaa.
