On sitten todella vittumainen paikka muotoilla se korjauspelti. Volvomies89 osti jokin aika sitten sen pohjan korjauspalan niin varmaan siihen lokarinpuolellekin saa. Sisälokari ei juuri ole kiinni, lähtee helposti. Kannattaa ehkä pyytää hitsaajaa jättämään ruostesuojaus tekemättä niin näkee minkälaista jälkeä siellä on.
Saako niitä korjauspaloja jostain valmiina? Luulisin että korjaamon äijä laittaa siihen jotain omaa peltiä.
Hän muisteli että normaali pellit vanhemmassa Volvossa ovat 1,2 mm paksuja ja minä katselin jostain engl. kielisestä dokumentista jossa sanottiin "front side member" otsikon alla, että materiaalipaksuus olisi 1,6 mm, tarkoittaako tämä sitten runko-osia.
Olisin valmis maksamaan "hieman enemmän" jos joku tekisi työn kunnolla.
Akun kiinnike menisi myös uusiksi, ei ruosteen takia vaan sen vuoksi, että nykyinen akkuni, Banner Unibull, on suurempi ulkomitoiltaan kuin alkuperäinen 55 Ah (on 69 Ah). Ihmettelen, miten olen sen saanut pysymään sillä kiinni jo 3 v, koska en enää saa sitä lukittua - peltikäppyrä vaikuttaa liian lyhyeltä. Siinä on vain yksi kiinnityspala, johon menee 6 mm paksu pultti.
Itse vaikutan Helsinki-Forssa-Salo suunnalla, joten täälläpäin olevat peltimyyjät kiinnostaisi.
Tai oikeastaan, pitäisihän oikean autokorjaamon tietää mistä valmiit merkki/mallikohtaiset korjauspellit saa ostettua.
Volvolta ei kai niitä ole saanut pitkään aikaan, ja hinnat taitavat siellä olla kovin korkeita ...
Tämä tieto on samasta engl.kielisestä artikkelista.