Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 945 GL vm. -93, B230FD 2.3 l, 8 V, 85 kW akkutelineen vierus puhki

  • 6 Vastauksia
  • 1380 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ari1956

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Akkutelineen vierestä on puhkiruostunut koko telineen pidemmän sivun (ohjaamoa lähinnä oleva sivu) matkalta peltiä.
Luulen, että se on ollut tosi kauan huonossa kunnossa ja syy voisi olla akkuhapon vuotaminen. Sitä en kyllä ole itse huomannut näinä 12 vuotena. 

Tässä on lokasuoja aika lähellä. Akku on ajosuunnassa kuskin paikalla istuen oikealla.
Tämä pitää viedä korjaamoon hitsattavaksi.
Tuntuu hiukan siltä, että näinkin vanhaan autoon hitsarit ehdottavat jotain huitaisua. Aion kuitenkin pitää tätä autoa vielä useamman vuoden.

Eikö tässä nyt pitäisi ainakin "Lokarit" (sisälokasuoja) ottaa irti. Tässä sellainen varmaan on.   
Alhaaltakin päin pitäisi varmaan  suojata hitsausta.

Saako tästä kohtuu kustannuksin sellaista jälkeä, että ainakin 5 v. akkukotelon vierus kestää ruostumatta?
« Viimeksi muokattu: 08.07.2014, 15:47:04 kirjoittanut ari1956 »
Volvo 945 GL  vm.93, B230FD  2.3 l,  vaihdelaatikko M47, 8 V, 85kW ei ilmastointia, ABS, ei turvatyynyjä

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
On sitten todella vittumainen paikka muotoilla se korjauspelti. Volvomies89 osti jokin aika sitten sen pohjan korjauspalan niin varmaan siihen lokarinpuolellekin saa. Sisälokari ei juuri ole kiinni, lähtee helposti. Kannattaa ehkä pyytää hitsaajaa jättämään ruostesuojaus tekemättä niin näkee minkälaista jälkeä siellä on.
No kun halvalla sai.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
eiköhän se siihen istu, kun rauhallisesti mallailee ja hitsauksen yhteydessä hivenen muotoilee.  lokari kannattee todellakin ottaa pois. jo senkin takia, ettei vahingossa sula. suojaus tietty hyvin. moottoritilan puolen pintakin olisi tietty hyvä saada siedettävän kauniiksi, vaikka ei kovin paljoa näykkään.
 ::)
miten minusta tuntuu, ettei tuo ole hirmu vaikea tehtävä...

_sfr-

Poissa ari1956

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
On sitten todella vittumainen paikka muotoilla se korjauspelti. Volvomies89 osti jokin aika sitten sen pohjan korjauspalan niin varmaan siihen lokarinpuolellekin saa. Sisälokari ei juuri ole kiinni, lähtee helposti. Kannattaa ehkä pyytää hitsaajaa jättämään ruostesuojaus tekemättä niin näkee minkälaista jälkeä siellä on.

Saako niitä korjauspaloja jostain valmiina? Luulisin että korjaamon äijä laittaa siihen jotain omaa peltiä.
Hän muisteli että normaali pellit vanhemmassa Volvossa ovat 1,2 mm paksuja ja minä katselin jostain engl. kielisestä dokumentista jossa sanottiin "front side member" otsikon alla, että materiaalipaksuus olisi 1,6 mm, tarkoittaako tämä sitten runko-osia.

Olisin valmis maksamaan "hieman enemmän" jos joku tekisi työn kunnolla.
Akun kiinnike menisi myös uusiksi, ei ruosteen takia vaan sen vuoksi, että nykyinen akkuni, Banner Unibull, on suurempi ulkomitoiltaan kuin alkuperäinen 55 Ah (on 69 Ah). Ihmettelen, miten olen sen saanut pysymään sillä kiinni jo 3 v, koska en enää saa sitä lukittua - peltikäppyrä vaikuttaa liian lyhyeltä. Siinä on vain yksi kiinnityspala, johon menee 6 mm paksu pultti.

Itse vaikutan Helsinki-Forssa-Salo suunnalla, joten täälläpäin olevat peltimyyjät kiinnostaisi.
Tai oikeastaan, pitäisihän oikean autokorjaamon tietää mistä valmiit merkki/mallikohtaiset korjauspellit saa ostettua.
Volvolta ei kai niitä ole saanut pitkään aikaan, ja hinnat taitavat siellä olla kovin korkeita ...
Tämä tieto on samasta engl.kielisestä artikkelista.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2014, 15:28:59 kirjoittanut ari1956 »
Volvo 945 GL  vm.93, B230FD  2.3 l,  vaihdelaatikko M47, 8 V, 85kW ei ilmastointia, ABS, ei turvatyynyjä

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4220
Vapariin saa turbosta hyvän korjauspalan ja päinvastoin kun ovat akut eripuolilla.
Typerä paikka tehdä suorasta alkuperäistä vastaava.

Poissa ari1956

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vapariin saa turbosta hyvän korjauspalan ja päinvastoin kun ovat akut eripuolilla.
Typerä paikka tehdä suorasta alkuperäistä vastaava.
Tuossa varaosien myyntipalstalla joku Vihdissä myi osia turbomallin 940-Volvoon. Täytyy kai ottaa yhteyttä.
Onko siinä selvää kohtaa minkä voisi irrottaa?
Eiköhän minulle kävisi myös joku vyömäinen pellin palanen ihan muutakin peltiä. Tarviiko isompaa aluetta vaihtaa ollenkaan.
Tuohon ruosterakoon ei kai mahdu sormet väliin, kynä voisi mahtua. Pituutta raolla on varmaan n. 25 cm.
Volvo 945 GL  vm.93, B230FD  2.3 l,  vaihdelaatikko M47, 8 V, 85kW ei ilmastointia, ABS, ei turvatyynyjä

Poissa okoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • 760 Turbo
Voin suositella Hyvinkäällä sijaitsevaa autopeltipalvelua. Paikkasi volvostani useamman reiän ja hyvin on kestänyt jo kohta viisi vuotta. Jälkikin on hyvää, ei juuri huomaa paikkausta.

http://www.autopeltipalvelu.fi/

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron