Kirjoittelenpa ensimmäisen viestin tälle foorumille autoesittelyn muodossa.
2013 heinäkuussa hain otsikon mukaisen auton Ruotsista, sitä ennen matka taittui '93 vuosimallin automaattilaatikkoisella 854 GLT:llä. Vaihtoehtoina ennen autonhakureissua olivat 854 T5/T5-R/R, S70 T5/R ja C70 T5. Lisäkriteerinä vielä manuaalilaatikko. Kolme yksilöä seuloitui lopulta varteenotettaviksi vaihtoehdoiksi. Ensimmäinen vaihtoehto oli C70 T5 saffran, ja toinen vaihtoehto S70R saffran. Valitettavasti molemmat kaupat menivät puihin siitä syystä, etteivät myyjät yksinkertaisesti halunneet autojaan ulkomaille myydä. Jäljelle jäi kuvien auto jonka osalta ostoneuvottelut sujuivat huomattavasti helpommin.
Lähdössä Tukholman satamasta Turkua kohti:
Sopivasti vahattu pari päivää sitten:
Mielenkiintoiseksi historian tekee se, että kuskinoven tarrasta sekä varusteista päätellen auto on ollut lähdössä Pohjois-Amerikkaan, mutta on jäänyt pysyvästi Eurooppaan. Ensimmäiset pari vuotta omistaja oli Volvo Personvagnar AB Göteborgissa.
R-puskurit ja -siipi on ostettu jälkikäteen Volvolta ja maalautettu kylkilistojen, S70 ovenkahvojen ja tankin luukun kanssa muun auton väriseksi, mutta ei aivan saman sävyiseksi...
- BSR Stage 3 (315hv/450Nm)
- Simota imuputkisto ja filtteri
- Redback Performance katti
- Kirkkaat etuvalot ja -vilkut
Vuosi sitten korvasin etupään puslat Powerflexin tuotteilla, tämä kesä on toistaiseksi vain ajeltu ja nautiskeltu. Tämä auto on siis pelkästään kesäkäytössä ja talvisladit hoituu 740:llä, missä vapari B230 ja laatikko kovalla vitosella. Ruotsin puolella tämä on ollut pelkästään kesäkäytössä ainakin 2010 vuodesta lähtien, ajattelin pitää sitä perinnettä yllä.
Viime kesänä ehti tulla noin 8 tkm mittariin ja tänä kesänä tähän mennessä noin 6 tkm. Kokonaisuudessaan mittarissa on nyt noin 235 000 kilsaa.
Todennäköisimmin tämän bongaa Seinäjoella :hello: