Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Ärrätty 854 T5 1996

  • 21 Vastauksia
  • 8403 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Ärrätty 854 T5 1996
« : 10.07.2014, 16:03:30 »
Kirjoittelenpa ensimmäisen viestin tälle foorumille autoesittelyn muodossa.

2013 heinäkuussa hain otsikon mukaisen auton Ruotsista, sitä ennen matka taittui '93 vuosimallin automaattilaatikkoisella 854 GLT:llä. Vaihtoehtoina ennen autonhakureissua olivat 854 T5/T5-R/R, S70 T5/R ja C70 T5. Lisäkriteerinä vielä manuaalilaatikko. Kolme yksilöä seuloitui lopulta varteenotettaviksi vaihtoehdoiksi. Ensimmäinen vaihtoehto oli C70 T5 saffran, ja toinen vaihtoehto S70R saffran. Valitettavasti molemmat kaupat menivät puihin siitä syystä, etteivät myyjät yksinkertaisesti halunneet autojaan ulkomaille myydä. Jäljelle jäi kuvien auto jonka osalta ostoneuvottelut sujuivat huomattavasti helpommin.

Lähdössä Tukholman satamasta Turkua kohti:



Sopivasti vahattu pari päivää sitten:











Mielenkiintoiseksi historian tekee se, että kuskinoven tarrasta sekä varusteista päätellen auto on ollut lähdössä Pohjois-Amerikkaan, mutta on jäänyt pysyvästi Eurooppaan. Ensimmäiset pari vuotta omistaja oli Volvo Personvagnar AB Göteborgissa.

R-puskurit ja -siipi on ostettu jälkikäteen Volvolta ja maalautettu kylkilistojen, S70 ovenkahvojen ja tankin luukun kanssa muun auton väriseksi, mutta ei aivan saman sävyiseksi...

  • BSR Stage 3 (315hv/450Nm)
  • Simota imuputkisto ja filtteri
  • Redback Performance katti
  • FK Automotive 60/40
  • XC-maski
  • Kirkkaat etuvalot ja -vilkut
  • Tupakkimuovit


Vuosi sitten korvasin etupään puslat Powerflexin tuotteilla, tämä kesä on toistaiseksi vain ajeltu ja nautiskeltu. Tämä auto on siis pelkästään kesäkäytössä ja talvisladit hoituu 740:llä, missä vapari B230 ja laatikko kovalla vitosella. Ruotsin puolella tämä on ollut pelkästään kesäkäytössä ainakin 2010 vuodesta lähtien, ajattelin pitää sitä perinnettä yllä.

Viime kesänä ehti tulla noin 8 tkm mittariin ja tänä kesänä tähän mennessä noin 6 tkm. Kokonaisuudessaan mittarissa on nyt noin 235 000 kilsaa.

Todennäköisimmin tämän bongaa Seinäjoella  :hello:
« Viimeksi muokattu: 15.09.2014, 19:53:02 kirjoittanut aprilli »
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 854 T5 -95
« Vastaus #1 : 10.07.2014, 16:06:48 »
onko iskarit myös fk? Millainen alusta on ajaa?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 854 T5 -95
« Vastaus #2 : 10.07.2014, 16:19:45 »
On joo, iskarit ja jouset on FK:ta. Ei oo kokemusta muiden valmistajien alustoista 850:n alla, mutta yleisesti ottaen tyytyväinen oon ollut tähän asti. Pintakovaksi en moiti ja taas esimerkiksi jarrutuksissa riittävän jämäkkä.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 854 T5 -95
« Vastaus #3 : 10.07.2014, 16:27:13 »
OK. Mulla odottaa asennusta FK 40/40 alusta. Aika vähän tuntuu olevan porukalla kokemusta tuosta alustasta. On suht halpa alustasarja, joten moni jättää ostamatta.
Tuota pintakovuutta tahtoo olla halvoissa alustoissa. Mut hyvä jos Se ei ole sitä :)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 854 T5 -95
« Vastaus #4 : 10.07.2014, 16:35:44 »
Siisti!  :P
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: 854 T5 -95
« Vastaus #5 : 10.07.2014, 19:32:14 »
Hienon auton olet löytänyt  :) Ruutumaskiin vois liimata kenomerkin..

Tuosta alustasta sen verran oman kokemuksen mukaan että jos haluaa oikeasti mutkanopeutta ottaa niin FK:sta ei ole mihinkään. Jos taas tavoitteena on ainoastaan ulkonäkö niin aivan sama mitkä halpikset siellä möllöttää kunhan on matala.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
« Viimeksi muokattu: 16.07.2014, 16:33:58 kirjoittanut Juhizz »

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 854 T5 -95
« Vastaus #7 : 07.08.2014, 09:42:27 »
On tuttuja pätkiä kyllä ja hetkisen hämmentävää oli ekalla kerralla ku näin  :)

Kovin on samaa näköä. Kaikesta huolimatta eri auto kyseessä. Tuo on -94 ja eri rekkari mitä omassa oli entisessä elämässään.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: 854 T5 -95
« Vastaus #8 : 07.08.2014, 09:54:11 »
No perhana  :D Ja olin aivan varma että sama auto kyseessä..

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 854 T5 -95
« Vastaus #9 : 07.08.2014, 18:19:48 »
Onpa hieno! Ja samalla kylällä näjemmä, oonkin tainnut nähdä tämän joskus.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 854 T5 -95
« Vastaus #10 : 07.08.2014, 19:34:03 »
No kiitos. Jos tuo sun allekirjotuksen 242 DL on vihree ja aluvanteilla, niin sitten minäkin tunnistan sut  :hello:
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 854 T5 -95
« Vastaus #11 : 07.08.2014, 20:09:07 »
Satuin puolivahingossa klikkaamaan topikin auki ja tutun näköinen auto.

Oliskohan provinssin vai minkä aikaan Seinäjoella ajelin abc:n suunnilta siihen valoristeykseen, sä olit perä Ylistaroa kohden.. Aikani kuolasin ja akan piti tarttua ratista kiinni kun rupes kaista käymään liian kapeaksi. Oli niin jumankauta nätti auto S*

Tuun jututtamaan ens kerran kun satun sielä päin pyörimään ja jos satun sut näkemään..  ;)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 854 T5 -95
« Vastaus #12 : 07.08.2014, 21:51:05 »
Kiitosta vaan sinnekkin  :hello:

Joo ei muuta ku juttuihin vaan jos kohilleen satutaan, samaisella ABC:llä tulee useimmiten tankattuakin  :)
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 854 T5 -95
« Vastaus #13 : 01.09.2014, 19:17:05 »
Ennakoivana huoltona tuli vaihdettua vaihdelaatikko viikonlopun aikana. Vaihto tehtiin alakautta, ens kerralla sitte yläkautta ihan varmasti..

Aivan täysin ei jäänyt tappiolle tässä vaihdossa, nimittäin vanhan laatikon kytkinkopan puolelta löytyi täysin käyttökelpoinen IKH:n 18 mm lyhyt konehylsy  ???
Hylsy oli onneksi löytänyt paikkansa kytkinkopan seinän valusta niin, ettei se ollut päässyt kohti paineasetelmaa.

10V kasipätkässä leppoista elämää viettänyt laatikko tilalle, Castrolin hyvää sisään ja uus Sachsin painelaakeri. Niin hävisi kalkatukset, kolkotukset ja rahinat.



V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 854 T5 -96
« Vastaus #14 : 15.09.2014, 19:48:34 »
Ei ne aivan höpöjä puhunu. Vaihteensiirtäjän kumipuslat korvasin laakereilla, vaihdekepin tuntuma sekä täsmällisyys parani huomattavasti. Vanhojen puslien keskellä oleva holkki oli jo aikaa myöden irronnutkin kumipuslasta.

Vaihteensiirtäjien kumipuslien tilalle menee siis esim. Biltemasta 608 ZZ laakeri, 2,99 euroa kappale. Laakerin molemmin puolin sitte vielä DIN125 M8 prikat, sekä ulkohalkaisijaltaan suuremmat DIN9021 M8 prikat. Koko operaatioon siis:

2 x 608 ZZ laakeri
4 x DIN125 M8 prikka
4 x DIN9021 M8 prikka

Laakeri on kyllä sen verran jämäkästi tuossa paikassa, että menis varmaan pelkillä DIN125 prikoillakin, noita toisia kun ei monesta paikkaa saa hyllystä.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

 

RallyBaron  Samppasport