Futurez  Kulkukoira

940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.

  • 26 Vastauksia
  • 13112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.
« Vastaus #15 : 18.05.2011, 08:01:10 »
Aisin Warnerin sivuilla on näppärästä eri laatikot väännön kestoineen:
http://www.aisin-aw.co.jp/en/products/drivetrain/lineup/index.html

Ei ihan tieteellisen tarkkaa, mutta nämä 03-xx -laatikot kestävät uutena ja vakiona maksimissaan n. 250 Nm.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2011, 08:03:04 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1202
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.
« Vastaus #16 : 18.05.2011, 10:23:42 »
Tuo 70 laatikko on sitten eri kun 71.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.
« Vastaus #17 : 18.05.2011, 18:50:58 »
Joo, Tonillahan on kestänyt melkeen 600Nm tuo 71. :pupu:

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1202
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.
« Vastaus #18 : 18.05.2011, 20:01:17 »
ensimmäinen 70 laatikko ei kestänyt edes kaasaritubon 180 hv:aa.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.
« Vastaus #19 : 18.05.2011, 22:03:36 »
itellä on ollu 2 kappaletta 940 turbo+aw-71L ja viimeisimmässä paukku loota 400tkm pelkän lastuvirin voimin, tuli kerralla entinen :/ mutta edellisellä oli menty 500tkm ja toimi erinomaisesti, joten huollolla lienee suuri merkitys. tuota sift kittiä suunnittelin viimeisinpään kulkineeseen vaan tuli sitte järkiin ja ajelen manuaalilla nykyään. en oikeen koskaan tykästyny tomaattiin.
LH&ostrich

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
Vs: 940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.
« Vastaus #20 : 18.05.2011, 22:13:10 »
Mulla on 344000 ajettu tuo 940 230ft+aw71 ja ainaki toistaseks on toiminu erittäin hyvin. Ja toivottavasti toimii jatkossakin.
amazon B20 - 70
S60 D5 -04
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.
« Vastaus #21 : 26.05.2011, 12:06:26 »
Paha sanoa, paljonko meikäläisen AW71L lootaa on remontoitu, mutta paljon on ajettu. Autosta on kuollut nopari ja sitämyöten matkamittari joskus 2001 tjsp ja siinä vaiheessa mittarissa oli karvaa alle 400 tkm. Hetkeäkään tuo seiska ei ole ollut seisonnassa. Koneen, B230F, kolinasta päätellen tällä on menty reippaasti yli 500. Loota pelaa kutakuinkin kunnollisesti, ei ainakaan luista liikoja.

Tähän samaan ketjuun vois varmaan mutuilla, miksi tämä loota vaihtaa kiltisti kakkoselle, pikkusen tömähtäen kuten kuuluu, mutta kolmoselle vaihdetaankin sitten vasta reippaalla luistatuksella, tasakaasulla kickdowniin nojaillen vasta jossain 4500 rpm tienoilla. Toki kaasua pilkkimällä sen kolmosenkin saa aikasemmin... Nelosen ottaa juuri, kuten ohjekirja kertoo.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2011, 12:11:13 kirjoittanut Dartteri »
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9571
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.
« Vastaus #22 : 26.05.2011, 13:31:34 »
Paha sanoa, paljonko meikäläisen AW71L lootaa on remontoitu, mutta paljon on ajettu. Autosta on kuollut nopari ja sitämyöten matkamittari joskus 2001 tjsp ja siinä vaiheessa mittarissa oli karvaa alle 400 tkm. Hetkeäkään tuo seiska ei ole ollut seisonnassa. Koneen, B230F, kolinasta päätellen tällä on menty reippaasti yli 500. Loota pelaa kutakuinkin kunnollisesti, ei ainakaan luista liikoja.

Tähän samaan ketjuun vois varmaan mutuilla, miksi tämä loota vaihtaa kiltisti kakkoselle, pikkusen tömähtäen kuten kuuluu, mutta kolmoselle vaihdetaankin sitten vasta reippaalla luistatuksella, tasakaasulla kickdowniin nojaillen vasta jossain 4500 rpm tienoilla. Toki kaasua pilkkimällä sen kolmosenkin saa aikasemmin...

Luistaako se vaihto siis, vaiko vain vaihtaa vasta korkeilla kierroksilla?

Senhän kuuluukin vaihtaa korkeammilla kierroksilla jos kaasua painaa. Mutta ei pitäisi luistaa järjettömästi. Ja kakkoselta kolmoselle vaihdon pitäisi tuntua hyvinkin selvästi tömähdyksenä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.
« Vastaus #23 : 26.05.2011, 15:47:49 »
Luistaa merkittävästi vaihdossa, ei tömähdä. Toki pitääkin vasta korkeammalla vaihtaa kovalla vedolla, mutta tämä vedättää kyllä kakkosen todella pitkälle kevyemmälläkin kaasulla. En nyt osaa ihan justiinsa paremmin mutuilla numeroita.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1202
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.
« Vastaus #24 : 26.05.2011, 16:07:06 »
Vaatii selkeästi "shift kit"in. Kuten sanottua "Mummojen on hyvä ajaa Volvon automaatilla" (eli AW:llä). Itsellä luisti niin paljon täys kiihdytyksessä, että alkoi hakkaamaan rajottajaan asti. Nykyään vain pikkasen nykäsee ja on isompaa vaihdetta pesässä. Ei tarvitse myöskään poltella kytkinpakkoja.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.
« Vastaus #25 : 27.05.2011, 13:58:33 »
Päädyin suorittamaan jossain välissä tämmöisen jumpan: http://www.vcoa.org/700-900-faq/VolvoAW7XValveBodyService/AW7Xindex.html

Siinä samassa pitää uusia nämä kuulat ja asennan venttiilijousien alle pultit lisäämään esijännitystä.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbon AW laatikon sielunelämä ja kesto.
« Vastaus #26 : 27.05.2011, 19:09:32 »
Mistä näihin saa edukkaasti korjaussarjoja? Netistähän löytyy mitä vaan, mutta tuleekohan tavarakin perille :).

Scantech myy master kittiä aw70/71 -laatikoihin (ja siellä on moneen muuhunkin laatikkoon vastaavia):
http://scantechproducts.com/carparts/en/volvo-saab/master-kit-aw7071-2017.php

Kuka myy noita ihan tavalliselle sukan kuluttajalle?

---
Tuolla olisi: http://www.softbildelar.se
Mutta mikä tuo paikka on ja hintaa tuli 2466,50 SEK eli noin 277e :).
« Viimeksi muokattu: 27.05.2011, 19:20:12 kirjoittanut googe 2.0 »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron