Autona 940 230ft+aw. Ajettukin reilusti, 513tkm.
Mikähän vois pitää sellasen metallisen kitkutuksen niinkuin jarrukilpi osuis levyyn?
Tutkin äsken ahdinta ja päittäisvälystä ei ole mutta pieni pystyvälys. Tuntuis ettei siivet ottais kiinni koteloihin ja pyörii muutenkin herkästi. Tehnyt tuon nyt kolme kertaa ja välissä ollu pitkä aika ettei äännä. Mitään ylimäärästä öljysumuakaan ei näkyny.
Ahdin vaan tuli mieleeni kun aamulla anto kauroja ja meni ahto puolelle, joku yli 0.2bar niin alko kuuluun. Hölläs kaasusta niin ääni loppu. Kun sain ajoni ajeltua ja olin tulossa kotio niin kokeilin taas antaa enemmän kauroja, ei mitään ääntä.
Lauantaina oli edellinen kerta kun kuulu, ajoa ei siinä välillä ollu. Samanlailla ekalla kerralla kuulu, pienellä aikaa kaksi kertaa. Nyt oli välillä toista kuukautta ja kilometrejä enemmänkin.
Ja tosiaan ääni kuuluu kun auto on pysähdyksissäkin, tosin vaimentuen, eli ei voi olla jarrukilpi vaikka toinen onkin jo osittain poistunu "käytöstä".
Voiko turbiinin nurkilla olla jotakin mikä irtois? Pirskatti kun ei ikinä kerkiä kuunteleen mistä se tulee.

Onko heittää iideoita?
