Futurez  Kulkukoira

AW7x pakki täryyttää (tai perä?)

  • 4 Vastauksia
  • 2209 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
AW7x pakki täryyttää (tai perä?)
« : 16.07.2014, 22:39:22 »
Moro

Ongelmat ei näemmä lopu. Vanhuksille kävin pari viikkoa sitten ihan hyvän oloisen 940 hakemassa. Nyt tein siihen perushuoltoja ja vähän ajelin niin totesin että automaattiloota täristää aika pirusti pakilla   :( Kait se niinku luistaakin kun ei liiku kunnolla, en osaa oikein paremmin kuvailla. Eteenpäin vaihteet toimii hyvin.

Koeajolla moinen jäi huomaamatta kun peruuttelin vain varovasti tyhjäkäynnillä, silloin vikaa ei esiinny. Pikkuisen tosin tuntuu silloinkin nyt kun osaa tunnustella. Äkkiä vilkasin noita öljyjä niin hieman ylitäydeltä näyttäisi ja jotenkin mielestäni vaaleata. Pitäisikö tuohon koittaa suodatin ja öljyt vaihtaa vai pistää suoraa roskiin ja uusi tilalle?

Päivitys:
Kävinpä vielä ottamassa vähän vetoja tuossa pihassa. Ei se kyllä luista. Lienee kyse jostain tuista tms eikä laatikon sisällöstä. Päivittelen kun joskus ehtii tutustuun lähemmin  :)
« Viimeksi muokattu: 06.10.2014, 21:24:54 kirjoittanut pelleeee »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW7x pakki täryyttää
« Vastaus #1 : 27.07.2014, 15:37:33 »
Jos öljyt ovat jotakin muuta kuin punaiset, niin heti vaihtoon.
AW:n suodatin on pelkkä metalliverkko, jonka tarkoitus on pidättää oravat yms. isommat tavarat, eikä mitään muuta.

Jos öljyjen vaaleus on sellaista maitokahvimaista tms. kermamaista, alkaa syylärin sisällä oleva jäähdytyselementti pettämään ja sekoittamaan vettä sinne laatikkoöljyyn. Tuolloin on edessä syylärin vaihto.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9027
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: AW7x pakki täryyttää
« Vastaus #2 : 27.07.2014, 15:41:29 »
Ei taida se automaattilaatikkokaan katella vettä öljyn seassa kovin pitkään, eli vaalea vaahto/mönjä vaatii nopeita toimenpiteitä ja ei ajamista.

Onhan automaattilaatikon öljyntarkistustapa tiedossa? Auto sammuksissa se näyttää ylitäydeltä, tarkistus tehdään auto käynnissä. Ohjeet käyttöohjekirjasta tai löytyy täältäkin moneen kertaan.

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: AW7x pakki täryyttää
« Vastaus #3 : 06.10.2014, 21:23:57 »
Hep

Nostellaan vanhaa topikkia. Oma auto saatu taas ajoon niin on aikaa keskittyä tähän vanhempien laitokseen.

Vaikuttaisi siltä että vika ei ole laatikossa vaan perässä. Ainakin äänen sijainti antaa näin ymmärtää. Takarenkaat ylhäällä kun pyörittelin oikeaa takarengasta niin vasen puoli pyöri toiseen suuntaan melko hyvin mukana, mutta toiseen suuntaan ei juuri ollenkaan... Jos jarrut jumittaisi tuolla vasemmalla niin kyllähän se vaikuttaisi molempiin pyörimissuuntiin samalla tavalla. Perästä kuuluu myös melko paljon rallatusta renkaat ilmassa, vähän myös ajaessa.

Korjataan tuota aloitusviestin tuntumaa vielä sillä tavalla että tuntuma on lähinnä kuin joku paikka hyppisi hampaita. Tosi hurja. Voiko se perä tehdä näin pakilla? Eteenpäin siis toimii täydellisesti.

Mullahan on tossa toi varaosa 740 josta voisi ottaa akselin tai perän. Kummassa pääsee helpommalla?

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: AW7x pakki täryyttää (tai perä?)
« Vastaus #4 : 07.10.2014, 23:52:59 »
Jos perään on tullut sisäänmenoakseliin päittäisvälystä, voi oire olla kuvatun mukainen.  Eteenpäin ajaessa akseli työntyy eteenpäin, peruuttaessa taaksepäin, ja hammaskosketus muuttuu.  Silloin äänen pitäisi kuulua peruutuksen lisäksi myös moottorijarrutuksessa.  Jos äänen saa kuulumaan takapyörät ylhäällä käsin pyörittämällä P-vaihteella, on vika perässä.  Pyörityskoe pitää tehdä kummallakin puolella molempiin suuntiin. 

Onko lukkoperä?  Jos on, on diagnosointi vaikeampaa.

Askin ja perän öljyjen ulkonäköä voisi vilkaista.  Vaihteistovika aiheuttaa ennemmin tai myöhemmin pahan hajun ja ruman värin ATF:ään.  Peräöljyn joukossa oleva magneettiin tarttuva metallilastu viittaa vaurioon. 
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

 

Kulkukoira  Proturbo