Elikkäs tuli imusarja väsäiltyä. Se aiheutti vähän harmaita hiuksia, koska läppien väli ja kannen kanavien väli eivät olleetkaan niin lähellä toisiaan.
Kannen pääty on siis ovaali. En muista ovaalin tarkkaa pinta-alaa, mutta laskin että 44.5mm halkaisijan olevan putken ala on tarpeeksi lähellä, ettei tule isoa pykälää. (3.14*22.25^2 = 1554mm^2 =
15.54cm^2)
Aluksi koitin olla nuuka ja tehdä supistukset itse, koska läppisten puolella piti olla 60mm putki, että sai silikooneilla kiinni. Niistä tuli ihan OK, mutta eivät kelvanneet mulle. Jätin säilöön, jos tarvitsisi jossain jokkisautossa joskus.
Pahoittelen kuvien laatua, en huomannut katsoa koskaan, että tarkensiko vai ei...


Nooh, kipasin LVI-liikkeestä hakemassa muutaman 90-mutkan ja 60mm-48mm supistuksen.
Homma lähtikin sujumaan varsin malliikkaasti, keskimmäiset menivät suht suoraan, mutta pienet viisteet niihin piti tehdä.

Reunimmainen olikin sitten "haasteellisempi". Laipan puolella supistettu 44.5mm putki, sitten kaksi 1/4 pätkää tuosta 90-mutkasta, jotta saatiin pieni taitto.
Tuossak kuva, sumea se todellakin on, mutta kaipa selvää saa. Hitsattiin ja siloteltiin.

Tuossa reunimmaisen mutkan "ainekset" Supistuksesta piti leikata 20mm pois, että vastaisi keskimmäisten pituutta.

Palaset hitsailtiin kasaan, jonka jälkeen hioin laipasta hepit pois, jotta sai siloteltua saumat.

Hitsattuna kasaan ja saumat siloteltuna.



Maalia päälle

Kiinni ja kovaa ajoa, eiku...



Voipi olla että maalaan tuon imusarjan uusiksi, kun paistaa hiontajäljet kauheesti läpi. Nooh, eipä se nyt suurin murhe nyt ole. Kokonaisuuteen silti ihan tyytyväinen. Nooh, treeniä treeniä.