Proturbo  Autodiagnoosi

940 2.4tdic venttiilinohjuri kumien vaihto?

  • 20 Vastauksia
  • 6794 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 2.4tdic venttiilinohjuri kumien vaihto?
« Vastaus #15 : 19.05.2011, 11:57:12 »
joo kälmävaha patruuna on vaihdettu ja sääjetty niin hyvin lähtee käyntiin mutta ihan sekunnin tai pari miettii vaijjaassa tonnissa ja sitte nousee sinne noin 1300 mutta vieläkin antaa sinistä jonkun aikaa putken päästä...

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 2.4tdic venttiilinohjuri kumien vaihto?
« Vastaus #16 : 24.05.2011, 20:46:21 »
joo kertokkee toki mitenkä ootte vaihtaneen ohjurin kumena ilman kannen irrotusta? vois tuossa joku päivä vaihtaa ja kahtoo onko vaikutusta

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 2.4tdic venttiilinohjuri kumien vaihto?
« Vastaus #17 : 24.05.2011, 23:11:15 »
Jos ei ohjurinkumeista ole muuta vikadiagnoosia kun sininen usva(eli polttaako öljyä?) niin sanoisin että palamatonta naftaa. Oma savuttaa kans sinistä kylmänä, sopivasti hitusen lämmenneenä kevyellä vedolla meleko lailla sakeastikin, eikä hukkaa öljyä sitten yhtään, ja se usva haiseekin naftalle ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 2.4tdic venttiilinohjuri kumien vaihto?
« Vastaus #18 : 25.05.2011, 21:02:55 »
joo itelläkin alkaa suo kumien vuoto vähän mietityttämmään...kaotin öljyt niin ala raijjaan ol 500km tippunu. tul tuossa mieleen että jos turpo fuskais öljyä ahtopuolelle sen verran että kun on jonku aikaa rekenny olla sammuksissä niin se puottas imusarjan kautta öljy konneeseen, nimittäin se kohta mihin tullee ahtoletku niin siitä o aika paljo tullu öljyä niin katin siitä päästä ahtoletkun niin siellä ol aika paljo öljyä

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 2.4tdic venttiilinohjuri kumien vaihto?
« Vastaus #19 : 25.05.2011, 22:56:57 »
500km ja litra öljyä on kyllä jo sarjassamme katastrofaalista öljynkulutusta, kannattaa ottaa ahimelta imuputki irti ja kokeilla välykset akselista, päittäin akseli ei saisi liikkua just ollenkaan, ja säteenkin suunnassa millin klopse ei ole hyvä juttu. Pääosin voisi sanoa, että jos akselista sormenpäillä liikuttelemalla saa siivet kuuluvasti ottamaan johonkin kiinni (ei siis mikään voimalaji !), alkaa olla syytä turbohuollolle. Verrokiksi öljynsyöntiin että itsellä on avaamaton 650tkm ajettu -93 tdic kone, enkä omistamani 80tkm aikana ole kertaakaan joutunut öljyä lisäämään öljynvaihtojen välillä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 2.4tdic venttiilinohjuri kumien vaihto?
« Vastaus #20 : 26.05.2011, 16:26:54 »
aikojen saatossa tullu huomattua etttä kyllä korva kuulolla huomaa jos urpon siivet johonki kiinni ottaa. ei siinä pahhaa väljyyttä oo. nooh kuhan tiliä tullee niin ostaa isompi puhallin kerralla ja miettiä sitte mitä tekis tuolle entiselle

 

Carcom Oy  Elekma