Autoracing  KL-varaosat

b230et ei vedä kunnolla.

  • 17 Vastauksia
  • 4316 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
b230et ei vedä kunnolla.
« : 09.08.2014, 17:42:52 »
Ongelma on seuraavanlainen auto toimii normaalisti ns. normaaliajossa, mutta esimerkiksi ohitustilanteessa kun polkaisee kaasun pohjaan ni ensin n. 3500rpm kohdalla tulee terävä nykäisy sitten lähtee kiihtymän mutta koko ajan pientä hyytymistä ja nykimistä. Paikaltaan lähtiessä ongelma korostuu 1 ja 2 vaihteilla. kolmosella ja nelosella ei ole niin paha, 5 ei oikeestaan häiritse.
Lastutetun boksi kanssa oli isompia nuo murheet eli ampu putkeen ja katkot todella teräviä. Nyt vakio ecu paikoillaan ahdot 0,5 bar.
Bensan paineet letku irrallaan n. 3.0 bar. Tulpat suht tuoreet ja virranjakaja siistissä kunnossa.
Nyt kaivattais hyviä ideoita mistä lähtis vikaa hakemaan?
Kokeiltu myös pari eri IMM mut ei vaikuta asiaan.
Moottorina siis b230ET + 530 + mitsubishi td05
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa mestari sarjassaan...

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #1 : 09.08.2014, 23:12:50 »
Toimiix se nyt vakio eculla jotenkin paremmin? veto päällä alkaa hyytyä, nakuttaako?
volvot: 940 b230fb+m46,940 b200f+aw71
            740 b200et`viri`,b200f+m47 2kpl
             760 b280e+aw71

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #2 : 10.08.2014, 13:30:46 »
Itseasiassa toimii molemmilla ecuilla ku pitää ahdot siinä vakiossa, mutta jo 0.7 bar ahdoilla tuo lastutettu temppuilee. vakio ecu ei anna nostaa ahtoja, katkaisee jos nousee paineet yli 0.55
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #3 : 10.08.2014, 14:16:57 »
Sopan puutteelta tuo vaikuttaisi, onko sulla mahollisuutta mitata bensanpaineita ajossa? Jollei, niin sitten melkeinpä mittaisin immun signaalia ajon aikana ja kahtosin tapahtuuko siinä jotakin muutosta juuri tuossa kriittisellä alueella, tähän tosin tarvitsee jonkun (puupennin kiinalaisen?) oskilloskoopin..
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #4 : 10.08.2014, 14:43:24 »
Epäilykset alkavat kohdistua tuohon painepumppuun... nyt kyllä mutulla koska tuo pumppu on alkanut pitää ihan järkyttävää narinaa ja pärinää.... oskiloskooppia ei ole käytettävissä mut immu antaa jännitemittauksella siistin tuloksen eikä hyppyjä tai katkoksia ilmene...
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #5 : 10.08.2014, 14:48:01 »
Ongelma on seuraavanlainen auto toimii normaalisti ns. normaaliajossa, mutta esimerkiksi ohitustilanteessa kun polkaisee kaasun pohjaan ni ensin n. 3500rpm kohdalla tulee terävä nykäisy sitten lähtee kiihtymän mutta koko ajan pientä hyytymistä ja nykimistä. Paikaltaan lähtiessä ongelma korostuu 1 ja 2 vaihteilla. kolmosella ja nelosella ei ole niin paha, 5 ei oikeestaan häiritse.
Lastutetun boksi kanssa oli isompia nuo murheet eli ampu putkeen ja katkot todella teräviä. Nyt vakio ecu paikoillaan ahdot 0,5 bar.

Jos T-nokka ja LH ohjaimena, niin nykimisesi on 99,9% varmuudella nakutusta.

Volttimittarilla voit todeta sen, mittaamalla LH:n pinnistä 28 (harmaa-punainen johto). Jos sen jännite tipahtaa nollaan sielä 7V tuntumasta, niin nakutus on 100% EZK:n tunnistamaa.
Nyppii varmasti ja eikä lopu, ennen kaasun hölläystä!

Polttoaineen pulaa erittäin todennäköisesti. Pumppu on hyvä ehdokas.

Ja kyllä, vakio ohjelma ei anna nostaa ahtoja tiettyä rajaa pidemmälle, eli se toimii oikein.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #6 : 10.08.2014, 15:31:36 »
Ohjaimenahan  on tuo motronic
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #7 : 11.08.2014, 01:27:47 »
Ei auttanu painepumpun vaihto... Hyvä ideoita kaivataan...
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa mestari sarjassaan...

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #8 : 11.08.2014, 22:56:53 »
toimiix sulla se tankkipumppu ihan kunnolla? ootko hall-anturit mitannu ja putsannu?
volvot: 940 b230fb+m46,940 b200f+aw71
            740 b200et`viri`,b200f+m47 2kpl
             760 b280e+aw71

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #9 : 12.08.2014, 08:38:20 »
Tankin pumppu toimii. Tuli testattua kun tuo painepumppu oli irti. Vauhtipyörän anturit on puhtaat ja arvojen sisällä. Nyt pitää ruveta ettimään imu/paine vuotoa. Imm jousta kiristämällä saa tuon nykäisyn pois mutta sit menee niin laihalle että rapisee vedossa nypyttää normaalia jossa.
jousi normaali asennossa väännönrajoitin katkaisee vedon 0,4bar:n paineilla jos kuormitus on pitempi. Eli siis imm:n antama ja boksin "olettama" arvo eivät vastaa toisiaan...
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #10 : 12.08.2014, 17:36:47 »
Jos T-nokka ja LH ohjaimena, niin nykimisesi on 99,9% varmuudella nakutusta.
ET-moottorissa isolohkona oletettavasti 531-kansi, a-nokka ja motronic.

Jos bensapuolen ongelmalta tuntuu niin mites se suuttimien pääteaste siellä kuskin lokasuojassa? Onkos mitään sytkäpuolen osia tutkittu?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #11 : 12.08.2014, 20:42:24 »
Tuossa koneessa on 200et:n 530 kansi ja nokka ja 230 lohko. Sytkäosat ainakin näyttää hyvältä muuta ei ole uusittu kun tulpat.
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa mestari sarjassaan...

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #12 : 13.08.2014, 01:30:32 »
täs järkeilin ett ootko mitannut sitä immua, ett on kaikinpuolin ehjä.. ? bensapaineen säädin vois olla kans yx kokeiltava ehdokas, kun bensapaine tarvis olla sen 3xahtopaine..
volvot: 940 b230fb+m46,940 b200f+aw71
            740 b200et`viri`,b200f+m47 2kpl
             760 b280e+aw71

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #13 : 13.08.2014, 09:29:09 »
täs järkeilin ett ootko mitannut sitä immua, ett on kaikinpuolin ehjä.. ? bensapaineen säädin vois olla kans yx kokeiltava ehdokas, kun bensapaine tarvis olla sen 3xahtopaine..

Ekassa postauksessahan oli mitattu letku irti 3bar, joka on oikein. Muutenkin vakiolla 3bar paineensäätimellä, bensanpaine on sen 3bar +-ali/ylipaine.

Eikös joissain ET koneissa ollut tietyillä markkina-alueilla sitä ylipainevahtia? Elikkä yksinkertanen painekytkin?

Poissa mestari sarjassaan...

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et ei vedä kunnolla.
« Vastaus #14 : 13.08.2014, 12:06:59 »
niihän siinä oli, itellä kumminkin oireili vakiolla b-paineen säätimellä kun ahdot nousi, sehän siinä tärkein olis ett se paine nousis ahdoilla sinne 3,6-3,8 bar, eihän se vielä koko totuutta kerro jos letku irti sen 3bar tulee..
volvot: 940 b230fb+m46,940 b200f+aw71
            740 b200et`viri`,b200f+m47 2kpl
             760 b280e+aw71

 

Autoracing  KL-varaosat