Hä,koskaan ei oo kyllä mulla ollu propleemia Gatesin remmien kanssa
,yhdelläkin remmillä PSA:n 1.9 td koneessa ajettu jo 50000km. yli vaihtovälin eli 170 000km.,sen jälkeen kun ne siihen viimeksi vaihdoin,sanoin kyllä kaverille joka sen multa osti vuosi sitten että jakoromppeet ois kyllä hyvä jo vaihtaa mutta eihän se niitä oo viittinä vaihdattaa saa nähä kuin pitkään kestää,mutta ei ollu etes huonon näköinen kun kesällä kurkkasin sitä hihnaa ja kireyttä varuiks kun se meillä pyörähti :oGatesin Kampuran siivoista ei oo kokemusta mutta ei niillä INA:nkaan ainakaan PSA HDI:n pyörillä tee mitään,ei kestänyt ainakaan naapurilla kuin 20tkm. kun orkkis pyörä kestää sen 200-250tkm...
Jos hihna särkyy ennen vaihtoaikaa,jos se vaan on jonkun ns.merkkivalmistajan remmi niin syy löytyy kyllä melkein järestään muusta kuin hihnasta.Eli kuluneista hammaspyöristä,väärästä kireydestä,rilloista,osin joissakin moottoreissa huonosta suunnittelusta jne.Noin niinkuin yleisesti...
Tarkotin vaan "omaa" kokemusta.
Fixuksesta noi tilattiin ja ne myy nykyään tiskiltä Nissenssin sijasta Hella/behr tai muuta (Nissenssei liikaa takuuseen+kalliimpia!). Gateseissa ollu ongelmia, Inan sarjoja myy nykyään. Niissä toistaseksi mitään ongelmia (kyseisessä HKI pisteessä, muista en tiedä).
Gates maksoi nuo vääntyneet venat ainakin yhdessä (toinen minkä muistan oli 8v Fiat missä ei osu mäntään), eiköhän siinä oo selvä syy silloin. Yhdessä Hyundain dieselissä kiristin petti 2v jälkeen, sekin Gatesin sarjasta. Tämä ei mennyt Gatesilla takuuseen, siitä hieno "perustelu" asennusviasta että olisi 2vuotta menny tyyliin ilman kiristystä mutterilla koko kiristin. Ilmeisesti vieläkin epäselvänä juttuna.

Hauskin ehkä kun huollossa vaihdettu VAG autoon tulpat. 6kk jälkeen käynyt 5 pytyllä, asiakas mennyt suoraan VAG huoltoon. Puola ei vaikutusta, tutkittu ei puristuksia. Tutkittu koopilla pyttyä ja huomattu naarmut + venttiilistä puuttunut pala. Tulpasta puuttui kärki, tulppa lähetetty NGK. NGK vastasi liian kovin kiristetty (asentaja kuka tekee KAIKEN momenttiavaimella, hassu yhteensattuma). VAG lähetti 5k€ laskun moottorinvaihdosta. Asia laitettiin tavarantarkistajalle, todettiin ettei mitenkään mahdollista kiristää niin kovin että vahingoittaisi tulppaa. (mitattu tiivisteen paksuus ja tehty testi uudella = oikein kiristetty) = asiakas maksoi itse 5k€ koneremontin, kun antanut kyseisen firman tutkia missään välissä vaan vaati koko aika VAG huoltoa...

PSA HDI pyöriä ex töissä pistin jotain no-name kiinalaisia ja niitä oranssilaatikko (febi-bilstein) ja toimi ainakin seuraavan hihnan jälkeenkin muutamassa. Ehkä siis tuuristakin kiinni nuo mitä laatua saa.

Mutta tollanen kampuranpyörä yleensä on aika lähelle orkkishintaa. Joissain kyllä huomattavasti kalliimpi jollon kandee miettiä jo merkki valmistajaa. Näissäkin paha kun saa tarvikelaatikossa "orkkis" pyörän, mutta snurrattu orkkislogot pois. Silti se voi olla surkea B-osa mikä ei täytä orkkisosan vaatimuksia.

Mutta aiheeseen. Tätä tullu seurattua pidempäänkin, vaikka itselle diesel aivan turha kilometrien suhteen on 5 pytty diesel jotenkin kierosti pervo... Ääneltään, toimivuudeltaan ja ihan mukava ajaakkin. + takavetosessa =
