Kulkukoira  Proturbo

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 5.5.2025

  • 1234 Vastauksia
  • 547633 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Pientä testiä tuli tänään tehtyä lisää ajamalla.


Ensin vähän karkeampaa misukkaa alle.


Ja sitten vaan vetoja :P


Ja kohta olikin rauta kuumaa, harmi kun jäi makkarat pois matkasta  :2funny:
Mutta joo tuntuisi pelaavan muuten paitsi että jossain vaiheessa täyskaasu vedolla häviää syöttö/ahtopaineet nollaan edelleen, jotka löytyy takaisin taas hetkeksi kun käyttää kaasun ylhäällä.
Pitää saada joku istumaan vänkärin paikalle VCDS kanssa niin varmaan löytyisi syy tähän ongelmaan  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680

(Kuva poistettu lainauksesta.)


No nyt on sävyt kohdallaan, retuliinia ja sinistä.  S*
  ainakin tässä omalla näytöllä, joo, sori OT:stä
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Tuli tämäkin kaiveltua hangesta esiin pitkästä aikaa ::)


Eipä siinä, akku kiinni ja laakista käymään  :P


Sulamisen ja kuivamisen jälkeen vaihdoin BC racingin etutolpat paikalleen. Tuon alemmaksi ei saa laskettua keulaa kun muuten ottaa jousi vanteisiin/renkaisiin kiinni. Ainaki geminin et:llä :P
Toisaalta ei mulle tuon matalammaksi tarvitse saadakkaan.


Pitihän se pestä puhtaaksi myöskin .




Tuli myös haettua siirtokilvet ja käytyä ajamassa näin itsenäisyyspäivän kunniaksi reilumpi lenkki tällä, hyvin toimii normaali ajossa. En vaan muistanutkaan että miten kevytperäinen tämä olikaan verrattuna 242  ::)


Talviautoksi tämä on vähän kylmä, ei nouse lämmöt tuon enempää tällä -15 kelillä, Webasto tai vastaava pitäisi ehdottomasti olla kaverina  :P
3.31 perävälityksellä on tasan 2500rpm 100km/h vauhdissa (GPS)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • savua!
Talviautoksi tämä on vähän kylmä, ei nouse lämmöt tuon enempää tällä -15 kelillä, Webasto tai vastaava pitäisi ehdottomasti olla kaverina  :P
3.31 perävälityksellä on tasan 2500rpm 100km/h vauhdissa (GPS)

Olen kummastellut samaa, miten nämä takavetosessa käykin niin kylmänä? Pahvi keulalla tuntuu auttavan asiaa hieman, kai se pohjamuovien puute tekee niin paljon...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Olen kummastellut samaa, miten nämä takavetosessa käykin niin kylmänä? Pahvi keulalla tuntuu auttavan asiaa hieman, kai se pohjamuovien puute tekee niin paljon...

Meinasin ihmetellä samaa jo aiemmin. Omat kokemukset etuveto-TDI:stä on talviautona hyvinkin lämpimiä vaikkei ollut edes lisälämmitintä. ???

Voikohan ne vesitilassa olevat hehkut vaikuttaa niin paljon, jääkö ne takavetokonversioissa pois?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • savua!
Voikohan ne vesitilassa olevat hehkut vaikuttaa niin paljon, jääkö ne takavetokonversioissa pois?

Yleensähän ne jää pois, kuten itseltä... en kyllä oikein usko, että ne olisi käytössä muuten kuin alkuvaiheessa kylmästartin jälkeen, ja silloinkin lämmittämään sisäkennoon menevää nestettä. Tuskin sentään koko moottorin käyntilämpöisyydestä vastaavat.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023
« Vastaus #1221 : 10.12.2023, 02:34:28 »
Kyllähän suurin tekijä tässäkin tuohon moottorin matalaan lämpöön on se kun egr on poistettu.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023
« Vastaus #1222 : 21.12.2023, 11:09:39 »
Joku metässä, kyllä oma AFN seiskan keulalla nosti lämmöt nätisti sinne 85-90 vaikka kovempikin pakkanen, maantie ajossa siis, vauhti siellä 85-90. Vaikka viidesosan pienempi kone. EGR tulpattu vesihehkut pois käytöstä (nehän ei o muutenkaan kuin joskus kylmällä moottorilla) -15 ei ollut vielä mitään ongelmaa vaikka otti konttoria vähän kuumemmaksikin. Jäähyn eessä tais olla pahvit ja koneen alla peltinen suoja (ei milläänlailla tiivis). Onhan termari varmasti kunnossa, eikai siihen oikein muuta syytä voi olla...
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 903
Vs: Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023
« Vastaus #1223 : 21.12.2023, 19:24:29 »
Minullakin sama tekniikka ja ei se vaan lämpeä. Uusi original termari paikallaan ja pahvia keula täynnä sekä pohjamuovi.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023
« Vastaus #1224 : 23.12.2023, 12:56:42 »
Termari kunnossa, aikanaan kun oli rikki niin ei kesällä pysynyt maantiellä lämmöt normaalissa  :2funny:
Kyllä siihen nytkin saa lämmöt normaalin kun rupeaa kunnolla hapettaa.
Onhan tässä sekin ero että ahtimena tuo hx35 eikä mikään vakio pilleri mikä tuottaa enemmän lämpöä kuin ilmaa :buck2:
Pahveja ei ollut keulalla eikä pohja muovia alla.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023
« Vastaus #1225 : 19.04.2025, 22:43:35 »
2015 viimeksi leimattu ja nyt taas katsellut sillä silmällä että ei tuo tuossa pihamaalla parane seisoessakaan. Paljon halvempi ois pitää kuin V70 kun dieselvero puolet pienempi ja kulutus myös pienempi, ehkä tässä innostuu tarttumaan miggiin ja hitsamaan tän nippuun.
Ja toisekseen tehoa olis tuplat verrattuna V70  :D
Katotaan miten käy .
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023
« Vastaus #1226 : 20.04.2025, 13:12:31 »
Ainahan sitä nyt ennemmin 745:n kolvaa kuin V70:llä ajaa. ???
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023
« Vastaus #1227 : 20.04.2025, 23:04:03 »
Tänään innostuin vähän kokeilemaan tätä, pistin ahtopaineen säätimelle menemään ahtopaineen ja pikaisten kokeilun jälkeen ei mene vikatilaan. Tämä ei vaan käy järkeen, koska tuo säädin on niinsanotusti "tyhmä" eli ei pitäisi olla mitään paineen mittausta siinä. Map on erikseen ja jätin vielä säätimestä lähtevät letkut irti. Hukkaportille menee suoraan letku kompurakotelolta.
Pitää hakea vielä siirtokilvet niin voi käydä kunnolla ajamassa, kivasti tuntuu kyllä kipittävän  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 5.5.2025
« Vastaus #1228 : 05.05.2025, 21:32:15 »
Viikonloppuna kävin vielä ajamassa vähän lisää ja se vaan toimii :idiot2:
Noh tästä innostuneena auto talliin ja purkaamaan sisustus pois jotta näkee ruostevaurioiden todellisen määrän.
Myös helmalevikkeet irroittelin.
Hitsattavaa sitten löytyi ja reilusti  :buck2:

Molemmat helmat vaihtoon, etujalkotilat, vasen takajalkatila, kaikki nostokohdat uusiksi, vararengaskoteloo paikkaa ja peräkontin takalaitaan sekä oikealle puolelle takarenkaan taakse , pitkittäiset etupalkit ELK


Piha löydös...


Make 740 TDI great again!



Helmat aivan haperoa.




Lattiat.



Peräkontti




Semmoista, vähän aikaa saa migin kanssa touhuta ennen kuin kehtaa leimalle viedä  :2funny:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 903
Vs: Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 5.5.2025
« Vastaus #1229 : 06.05.2025, 06:20:43 »
Sole kun peltiä vaan. Itte ku tekee niin saa tehä sitte :D

 

Autoracing  KL-varaosat