0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
mites kun pikkumitsu kelaa 2-3000 kierroksen nurkilla ahdot 1-1.5bar minne ovatkaan säädetty, kun kierrokset nousee lähelle 6000rpm niin eikös se pakokaasun määrä ole kasvanut koko ajan jolloin hukkaportti ohjaa "ylimääräisen" ohi pakosiiven. jolloin ahdot pysyy ylhäällä ja pakosarjassa oleva paine purkautuu muualta kuin ahdistavasta pakopesästä/sormen paksuisesta sisäisestä hukkiksesta jossa se ilman ulkoista porttia aiheuttaa pakosarjassa paineen ja lämpötilan nousua ja mahdollisesti polttaa pakoventtiilit.EDIT: ollaan ennenkin näköjään väitelty samasta aiheesta http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2019.45pakopaineet ovat erilaiset eri kokoonpanoissa itselläni mitsun 19T pienellä pakopesällä ja vaatimattomilla 1,5bar ahdoilla vaatii ison ulkoisen hukkiksen poistamaan pakokaasuja toisin kun noissa mörkö holseteissa isoilla ahtopaineilla tai pienillä, iso ahdin vaatii enemmän pakokaasuja kuin pieni ahdin jossa pakokaasut muodostuvat usein ongelmaksi.
Mitä tuosta 19T on mitattu pakopaineita? Onko edes mitattu?
Vakio 15 mitsulla pakopaine on 1 Barin ahtopaineella +2bar. Mitattu autogaugen electrica mittarilla.
T5 koneessa? Oliko mitään pakopuolen virityksiä? (pakoputkea jne)
T5-R ssä eli sama pannu. Ei ollu mitään viritelty,vakio dp ja vakio putki. GLT:n nokat on vaihettu minä saattaa vähä vaikuttaa ja kaasuläppä vaparista. Muuten täysin vakiosta mitattu.
Saisitko mitattua pakoputken vaihdon jälkeen tilanteen? Olis mielenkiintosta
Oletteko saaneet ei-vähäpäästöisen auton leimattua screamer pipen kanssa? Senhän ei pitäisi katsastuksen yhteydessä / normi rauhallisessa ajossa pitää mekkalaa.