Volvo v 50 172tkm vm -05 besapumppu uusittu kuukausi sitten. Hajosi yhtäkkiä ei lähtenyt käyntiin aamulla. Nyt pari päivää sitten sellainen ylimääräinen ääni kun käynnistin, tulee mieleen joku lisälaite, sähkömoottori, tai hihna, näin naisena nyt en tiedä mitä kaikkea siellä konepellin alla on. Hieman uliseva muttei paha, siis kun olen vielä parkissa en liikkeellä, ei tule laakereista tai muualta.
Parkissa olen kokeillut antaa käydä, kierrokset putoaa 600-800 mikä mun mielestä vähemmän kuin ennen, kerran sammui risteykseen kun odotin siinä, strattasi kyllä uudestaan ihan normaalisti. Oli myös tilanne että piti ryömittää ykkösellä ja kakkosella jonossa kolaripaikan ohi ja siinä oli tunne sammuuko auto kun kierrokset alhaalla, ja ääni kuului juuri kun kierrokset putosi. Suuremmalla nopeudella ääni ei kuulu ainakaan sisälle ja käyttäytyy normaalisti.
Autoa sammutaessa kuuluu jälkiulina kuin joku laite sammuisi viiveellä, semmonen vouuu kun moottori on jo sammunut. Tätä ääntä ei ole ennen ollut.
Auto on ollut mulla uudesta tunnen sen äänet ja ajan päivittäin, jotain outoa siinä nyt on.
Oisko heittää vinkkejä mikä vaivaa ja pitääkö mennä taas huoltoon vai antaa olla ja oottaa jättääkö taas tielle? Kun se bensapumppu hajosi niin kai ne on käyneet auton läpi ettei muuta ole rikki,, laturi, vesipumppu jne?