Elekma  Autoracing

940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...

  • 21 Vastauksia
  • 7373 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« : 16.08.2014, 19:38:28 »
940 FB alkoi oireilla tyhjäkäynnillä yks kaks yllättäen.. aamulla toimi ok ja illalla kun lähdin töistä niin alkoi heti ekassa risteyksessä oireilla, valot sytty mittaristoon ja meinas sammua,  kierrokset tyhjäkäynnillä alle viissataa ja sammuu jos ei anna kaasua...  testattu immu ottamalla liitin pois -> käynti sekä kierrokset parani ehkä vähän...
« Viimeksi muokattu: 16.08.2014, 23:24:02 kirjoittanut artturi »
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #1 : 16.08.2014, 19:43:20 »
Testaa mittaamalla toimiiko se kaasuläpän kytkin.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #2 : 16.08.2014, 21:29:04 »
Testaa mittaamalla toimiiko se kaasuläpän kytkin.

JA missäs se sijaitsee ja mites mitataan...

Tyhjäkäynti pysyy kylmänä hetken aikaa ok... sitten alkaa heijjata ja kiekat laskee alle 500..
Nyt on kokeiltu toisella tyhjäkäyntimoottorilla / säätimellä ei vaikutusta...
Sitten vaihdoin sen pisimmän tulpanjohdon... auto kävikin tyhjäkäynnillä hyvin ja normaallisti muutaman minuutin, lähdin testilenkille ajaa ja huomasin jotta kierrokset ei tahdo nyt laskea normaallist.. ajoin noin 5km ja jätin auton tyhjäkäynnille kiekat oli noin 1500.. sammutin auton ja starttasin heti ja taas oli huono tyhjäkäynti ja ei meinannu pysyy käynnissä.... Ja nyt toimi lukuboxikin ja antoi tuon viimeisen ajon jälkeen 1-1-1...

Huomenna saan toivottavasti testiin toisen immun kun turbon immu taitaa olla eri josta jo lainasin testiin tuota tyhjäkäyntisäädintä millä ei ollut vaikutusta...

Mites jos tässä miettii muita vaihtoehtoja jos ei nyt muutu sillä toisella immulla, niin Lambda ja katti, kaasuläppäkotelo-kytkin???? auto on 92 ja mittarissa reilut 400tkm.... taitaa olla nuokin alkuperäiset...
« Viimeksi muokattu: 16.08.2014, 23:04:41 kirjoittanut artturi »
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

s73

  • Vieras
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #3 : 16.08.2014, 21:36:49 »
Palaako lukijan valo himmeästi ja koko ajan?
Vikakoodin lukija on varmaan hapettunut, voit avata sen ja raaputtaa hapettumat pois, älä laske napin jousta karkuun.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #4 : 16.08.2014, 21:40:30 »
Palaako lukijan valo himmeästi ja koko ajan?
Vikakoodin lukija on varmaan hapettunut, voit avata sen ja raaputtaa hapettumat pois, älä laske napin jousta karkuun.

Sain toimii sen lukulaitteen... piti laittaa elektroo...
« Viimeksi muokattu: 16.08.2014, 22:59:24 kirjoittanut artturi »
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #5 : 16.08.2014, 22:58:51 »
Testaa mittaamalla toimiiko se kaasuläpän kytkin.

Niin ilmeisesti semmonen musta laatikko siinä kaasuläppäkotelon kyljessä....
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

s73

  • Vieras
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #6 : 16.08.2014, 23:14:12 »
Niin ilmeisesti semmonen musta laatikko siinä kaasuläppäkotelon kyljessä....
just, siihen tulee kaksi tai kolme johtoa.
Pitää kuulua naksahdus kun läppää kääntää vähäsen.
Samalla  voisi irrottaa ilmaputken siitä, katsoa läpän toiminnan ja puhdistaa tarvittaessa.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #7 : 16.08.2014, 23:19:28 »
just, siihen tulee kaksi tai kolme johtoa.
Pitää kuulua naksahdus kun läppää kääntää vähäsen.
Samalla  voisi irrottaa ilmaputken siitä, katsoa läpän toiminnan ja puhdistaa tarvittaessa.

Ok... mahtaakohan tuossa FK koneessa sama ... ois suoraan testannu toisella...
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #8 : 16.08.2014, 23:35:47 »
FK:ssa sama osa.
Naksahtaminen ei aina merkitse että kaikki on OK.
Paras olisi mitata yleismittarilla keskimmäisestä nastasta kumpaankin reunimmaiseen vuorollaan.
Pitäisi löytyä kaasun asennosta riippuen noin 0 ohmia - ääretön, eli kytkimen toiminta pitäisi olla täysin ON-OFF tyyppinen.
Omassa b230fb:ssä oli tyhjäkäyntipuolen kytkin ehtoopuolella ja ei kytkenyt kunnolla tyhjäkäyntitoimintoa päälle vaikka kuinka naksui.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #9 : 16.08.2014, 23:57:51 »
FK:ssa sama osa.
Naksahtaminen ei aina merkitse että kaikki on OK.
Paras olisi mitata yleismittarilla keskimmäisestä nastasta kumpaankin reunimmaiseen vuorollaan.
Pitäisi löytyä kaasun asennosta riippuen noin 0 ohmia - ääretön, eli kytkimen toiminta pitäisi olla täysin ON-OFF tyyppinen.
Omassa b230fb:ssä oli tyhjäkäyntipuolen kytkin ehtoopuolella ja ei kytkenyt kunnolla tyhjäkäyntitoimintoa päälle vaikka kuinka naksui.

ok.. pitää huomenna kun ehtii niin tutkia tuota ja testata toisella immulla..
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #10 : 17.08.2014, 07:12:09 »
Outo juttu.. aamulla taas sama juttu kävi hetken aikaa hyvin mutta sitten taas lyhyen ajo jälkeen meinas sammua kun tuli risteykseen. . Mutta kun tulin työpaikan pihaan niin nyt taas tyhjäkäynti oli pikkasen alle tonninja pysy hyvin käynnissä.. ihan aavistuksen kierrosmittari heijjas... Niin ja lähtötilanteesta nyt on vaan tuo yksi tulpanjohto vaihdettu.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2014, 07:26:41 kirjoittanut artturi »
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #11 : 18.08.2014, 13:31:20 »
Tyhjäkäynnin perussäätö ei varmaan olisi pahitteeksi tehdä.
Eli tk-venttiilin letku luttuun, ruuvista läppää sen verran raolleen että jaksaa käydä kuumalla moottorilla noin 600rpm, sitten kaasuläppäkytkimen säätö niin että naksahtaa heti kun läppää raottaa. TK-venttiilin letku auki ja nyt pitäisi olla toimiva tyhjäkäynti!
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #12 : 18.08.2014, 13:51:55 »
Tyhjäkäynnin perussäätö ei varmaan olisi pahitteeksi tehdä.
Eli tk-venttiilin letku luttuun, ruuvista läppää sen verran raolleen että jaksaa käydä kuumalla moottorilla noin 600rpm, sitten kaasuläppäkytkimen säätö niin että naksahtaa heti kun läppää raottaa. TK-venttiilin letku auki ja nyt pitäisi olla toimiva tyhjäkäynti!

Nyt on laina immu paikoillaan.. pysyy käynnissä ja tyhjäkäynti on noin siinä 600-700...

Kiitos 8-pätkälle tuosta vinkistä.. niin eikös siihen tk-venttiilille tule 2 letkua jos nyt olen ymmärtänyt sen osan oikein... toinen letku tulee imusarjalta ja toinen siitä putkesta mikä lähtee ilmanputsarilta..
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #13 : 18.08.2014, 14:07:40 »
Nyt on laina immu paikoillaan.. pysyy käynnissä ja tyhjäkäynti on noin siinä 600-700...

Kiitos 8-pätkälle tuosta vinkistä.. niin eikös siihen tk-venttiilille tule 2 letkua jos nyt olen ymmärtänyt sen osan oikein... toinen letku tulee imusarjalta ja toinen siitä putkesta mikä lähtee ilmanputsarilta..

Joo 1 letku tulee imuputkesta ja toinen menee imusarjaan. Venttiilihän vaan antaa koneelle ilmaa kaasuläpän ohi boksin ohjaamana milloin missäkin tilanteessa tarvittavan määrän että kone käy siivosti tyhjäkäyntiä kylmänä ja kuumana,
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: 940 ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä...
« Vastaus #14 : 18.08.2014, 17:24:48 »
Taidan jättää nyt kuitenkin noin kun tuntus pelittävän.. nyt vaan etsimään uutta / käytetty immu.. ja jättää tuo säätö semmoselle kuka tietää asiasta. . Voi olla jot menee vituiks jos alkaa itse säätää.. tyytyy vain noiden osien vaihtoon.
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

 

Carcom Oy  Elekma