KL-varaosat  Race.fi

945:n satunnainen pitkä vieteri

  • 23 Vastauksia
  • 6293 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
945:n satunnainen pitkä vieteri
« : 19.08.2014, 09:18:39 »

B230FK '95

Nytten muutamaan otteeseen ilmennyt mystisyys, satunnaisina arkiaamuina (aina tehnyt aamuna kun töihin lähtenyt, ei ikinä sen jälkeen jos ajeltu päivän aikana). että saa sahata pitkään että saa käyntiin, aluksi ei saata olla mitään eloa, sitten aloittaa pienillä hörähdyksillä ja jos vaan jatkaa veivaamista niin jää käyntiinkin jonka jälkeen pysyy käynnissä ja pystyy ajelemaan hienosti.
Vian metsästämisestä hankalaa on tehnyt sen, että aina kun vapaa-ajalla testannut, on auto toiminut hienosti, ja ilmentynyt vain kun töihin pitänyt lähteä eikä aikaa isompaan tutkimiseen ole.

Viikonloppuaamuna mittasin suoraan käynnistyksessä bensanpaineita ja olivat ok. Sekä kun moottori on edes hieman lämmennyt, niin toimii hienosti ja vetää ongelmitta sekä tehot on tallella.

s73

  • Vieras
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #1 : 19.08.2014, 09:29:59 »
Lämpöanturista lähtisin liikkeelle.
??? ???

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #2 : 19.08.2014, 09:34:52 »
Lämpöanturista lähtisin liikkeelle.
??? ???

Juu, se olisi kieltämättä asia mikä voisi vaikuttaa, mutta harvoin kait lämpöanturi alkaa toimimaan noin satunnaisesti, sekä anturi on pari vuotta vanha. Koska ongelma tosiaan ei ilmene jokaisella kylmäkäynnistyksellä.

s73

  • Vieras
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #3 : 19.08.2014, 10:06:05 »
Totta turiset.
Saatko anturin ohmit mitattua vian päällä ollessa?
järjestelmärele kunnossa?
Ei tule muuta mieleen noilla oireilla.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #4 : 19.08.2014, 10:24:36 »
Totta turiset.
Saatko anturin ohmit mitattua vian päällä ollessa?
järjestelmärele kunnossa?
Ei tule muuta mieleen noilla oireilla.

Hitto, rele ei kieltämättä tullut heti mieleen, se on joku 4v vanha osa, pitääpi käydä rapsuttelemassa irti ja katsomassa minkälaista laatutyötä pienet kiinalaiset on sattuneet tekemään.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #5 : 19.08.2014, 13:24:17 »
Mulla teki tuota samaa aikanaan ja syylliseksi osottautui tuo vanha perinteinen elikä likaantunut virranjakajan kansi. Stefa vuosi öljyä niinkuin varmaan vähän kaikissa, mutta tuonhan sinä olet jo varmaan tarkistanutkin.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #6 : 19.08.2014, 14:16:34 »
Itellä se ei vuotanut öljyä ainakaan tuossa pari kuukautta sitten jolloin vaihdoin kannen uuteen alkuperäiseen boschiin, tippa joskus ilmestynyt koko auton omistusaikana sinne. Mutta ei se paljoa maksa vaivaa tarkistaa, voihan siellä olla tiiviste pettänytkin nyt.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #7 : 19.08.2014, 14:53:59 »
Ei se mullakaan paljoa vuotanut, oli vaan niin hienon tasaisesti levittynyt, etten aluksi huomannut mitään, ennenkuin aloin puhdistella.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #8 : 19.08.2014, 17:34:10 »
Kokeile tehdä LH:n toimilaitetesti (flekti, suuttimet ja TK-servo).

Pitkä vieteri voi johtua jumittelevasta TK-servosta. Joten sen puhdistaminen ei ole huono vaihtoehto.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #9 : 19.08.2014, 17:57:24 »
Kokeile tehdä LH:n toimilaitetesti (flekti, suuttimet ja TK-servo).

Pitkä vieteri voi johtua jumittelevasta TK-servosta. Joten sen puhdistaminen ei ole huono vaihtoehto.

Se on tehty, en muistanut mainita ekassa postauksessa. Joutokäyntiventtiili toimii, sekä jos joutokäynti (kaasuläppä) on säädetty oikein, niin kyllä se pitäs vähän edes yrittää käydä vaikka olisi jumittunut täysin kiinni. Joten sen ei pitäisi kyseistä oiretta aiheuttaa.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2014, 18:00:39 kirjoittanut sekokupu »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #10 : 19.08.2014, 18:07:41 »
Onkos tän ikäsessä vielä suutinrele? Vähän samantyyppistä oiretta aiheutti hitusen vanhempaan vermeeseen viimesiään vetelevä suutinrele.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #11 : 19.08.2014, 20:26:12 »
Updatea:

-Jakajassa oli hieman öljyä! Putsasin, katsotaan aamulla tilannetta.
-Mittasin lämpöanturin, arvot normaalit, jäädytin ja käyttäytyi fiksusti, vaihdoin kuitenkin varmuuden vuoksi toisen anturin.
-Jäädytin molemmat releet, ei vaikutusta. Silmämääräsesti näytti ehjältä myös tinaukset. Toki töissä vois luupilla tarkistaa vielä paremmin.

Tänä aamuna vieteri oli hieman pitempi, edelleen sama juttu että sai sahata kunnes pikkuhiljaa yrittää alkaa käymään itsekseen. Bensapumpun ääntä ei valitettavasti pysty kabiiniin kuulemaan että voisi varmistua että varmana pyörähtää startatessa, mutta jos pumppu hyytyisi niin oletettavasti käyttäytyisi niin, että ensin hörähtäis ja sitten vasta sais sahata.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2014, 20:28:11 kirjoittanut sekokupu »

Poissa volga777

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #12 : 20.08.2014, 00:21:35 »
Oli samanlaista vaivaa ft:ssä suuttimien vaihdolla korjaantui?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #13 : 20.08.2014, 00:51:16 »
Oli samanlaista vaivaa ft:ssä suuttimien vaihdolla korjaantui?

Sama juttu muuten täälläkin  :hello:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #14 : 20.08.2014, 11:30:04 »
samanlaista ongelmaa oli mullakin,pari kertaa sahautti niin pitkään että alkoi akku hieman hyytymään.
katsastuksen jälkeen kun vaihtoi ison immun ja suuttimet niin ongelma hävisi kokonaan.

 

Proturbo  Autodiagnoosi