Elekma  Autoracing

V70 2,0d jakohihnan vaihdon hinta

• 19 Vastauksia
  • 13808 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sujakka

• De Luxe
  • *
Vs: V70 2,0d jakohihnan vaihdon hinta
« Vastaus #15 : 27.08.2014, 22:14:24 »
En menisi hehkuttamaan liiaksi marmoritiskiäkään. Itse olen jo kolmesti käyttänyt takuuseen tasapainottamassa renkaat eikä vieläkään sattunut oikeanlaiset painot, painot eivät istu vanteen profiiliin ja kyllä, olen sanonut asiasta joka kerta ja pyytänyt laittamaan liimapainot. Herättää suurta luottamusta ko. ketjuun  :2funny: :2funny:
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa JKK74

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 28.08.2014, 02:18:11 »
En menisi hehkuttamaan liiaksi marmoritiskiäkään. Itse olen jo kolmesti käyttänyt takuuseen tasapainottamassa renkaat eikä vieläkään sattunut oikeanlaiset painot, painot eivät istu vanteen profiiliin ja kyllä, olen sanonut asiasta joka kerta ja pyytänyt laittamaan liimapainot. Herättää suurta luottamusta ko. ketjuun  :2funny: :2funny:

Jos ei renkaat meinaa mennä tasapainoon, kannattaa tarkistuttaa myös renkaiden pystyheitto. Tähän asiaan huomion kiinnittäminen on todella vähäistä suomen rengasliikkeissä. Monet rengasliikkeet ei nimittäin ymmärrä tätä asiaa laisinkaan. Hakataan päätä seinään tasapainotuksen kanssa, vaikka lopulta syy on renkaan pystyheitossa tai muuten vaan huonosti vanteelle "noussessa" kumissa, jonka vuoksi pystyheittoa on muutama milli. Ja sillä on ikävä taipumus tuntua ratissa ikävänä nypytyksenä. Itse olen tämän asian kanssa joutunut painimaan todella paljon entisten Bemujeni kanssa, jotka on poikkeuksellisen ronkeleita pienellekin pystyheitolle.

Poissa Sujakka

• De Luxe
  • *
« Vastaus #17 : 28.08.2014, 21:19:57 »
Jos ei renkaat meinaa mennä tasapainoon, kannattaa tarkistuttaa myös renkaiden pystyheitto. Tähän asiaan huomion kiinnittäminen on todella vähäistä suomen rengasliikkeissä. Monet rengasliikkeet ei nimittäin ymmärrä tätä asiaa laisinkaan. Hakataan päätä seinään tasapainotuksen kanssa, vaikka lopulta syy on renkaan pystyheitossa tai muuten vaan huonosti vanteelle "noussessa" kumissa, jonka vuoksi pystyheittoa on muutama milli. Ja sillä on ikävä taipumus tuntua ratissa ikävänä nypytyksenä. Itse olen tämän asian kanssa joutunut painimaan todella paljon entisten Bemujeni kanssa, jotka on poikkeuksellisen ronkeleita pienellekin pystyheitolle.

Tuo olikin uutta tietoa, en oo ennen kuullutkaan.. Kyllä renkaat ovat nyt tasapainossa mutta painot ovat väärät, eivät istu vanteen profiiliin. Ei sinänsä mitään vikaa mutta ovat ruman näköiset ja naarmuttavat vanteet, joka kerta olen pyytänyt että laittakaa liimapainot mutta ei näy menevän jakeluun.. Viimeksi kun käytin niin asentaja kertoi että toisessa etusessa oli ollut 20g liian vähän painoja ja nekin painot jotka olivat, oli ollut väärässä kohtaa vannetta.. Kaiken hyvän lisäksi näkyvät nämä ko. Painot irtoilevan jos enemmän hiekkateitä ajelee.. Tympäsee pikkujutun takia ajella ees taas mutta en ole tyytyväinen ennenku vanteissa napottaa liimapainot.. ::)
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa JKK74

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 29.08.2014, 00:25:51 »
Tuo olikin uutta tietoa, en oo ennen kuullutkaan..

Moni automalli on jousitukseltaan ja "tehdaslöysien" alustan palikoiden ansiosta suhteellisen anteeksiantavaisia tuon pystyheiton suhteen. Jossain Avensiksessa esim. kolmen millin pystyheitto katoaa siististi apurungon pusliin ja muihin vaimentaviin elementteihin. Kääntöpuolena on sitten se, että niin katoaa myös ajettavuuskin. Esim. BMW on täysin toinen ääripää tämän suhteen. Pienikin pystyheitto tulee samantien näpeille. Puhumattakaan jos on alustakombinaatio M-Sporttia ja renkaat 18" tai suuremmat. Melkein jokainen enemmän sporttisempien autojen kanssa harrastanut tuntee tämän ongelman.

Poissa Nortti

• Grand Luxe Touring
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
« Vastaus #19 : 29.08.2014, 11:38:46 »
Kyllä renkaat ovat nyt tasapainossa mutta painot ovat väärät, eivät istu vanteen profiiliin. Ei sinänsä mitään vikaa mutta ovat ruman näköiset ja naarmuttavat vanteet, joka kerta olen pyytänyt että laittakaa liimapainot mutta ei näy menevän jakeluun..

Ot: Pitäisin huolen että minulle ostettaisiin uudet vanteet rengasliikkeen laskuun, mikäli virheettömiin alumiinivanteisiin hakataan tavalliset peltivanteen painot. Varsinkin jos asiasta olen sanonut.

RallyBaron  Samppasport