Carcom Oy  Elekma

B230ft 531 kansi ja vx3 nokka

  • 29 Vastauksia
  • 23152 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S-T@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • 2x 940 b230ft m90 g80 projekti ja käyttis
B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« : 22.08.2014, 12:59:24 »
Koitin täältä etiskellä tietoa, mutta ei juuri sattunut silmään mitään, eli tuli haettua varaosiksi 940 volvo ja yllätyksenä siinä olikin 531 kansi ja vx3 nokka, nyt olis tarkotuksena nostaa siitä kansi kaikkineen hiluineen tuohon ft:n päälle.. Käykö se niinkin yksin kertaisesti että vaihtaa vaan päikseen ne, vai joutuuko siinä tekemään muutoksia esim. sytkäpuolelle? ???
850 T5 sedan ja 850 2.5l 20v farmari osina myynnissä !

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #1 : 22.08.2014, 14:23:47 »
Bolt-on.
144
145
945
855

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #2 : 22.08.2014, 14:57:16 »
Kannattaa samalla kohdistaa kanavat samalla vaivalla, kun on irti. On tullut vastaan aika koviakin portaita  ::)

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #3 : 03.09.2014, 21:28:22 »
Pakko kysyä, että mistä noita vx3 nokkia voi ostaa?

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #4 : 03.09.2014, 23:49:05 »
Pakko kysyä, että mistä noita vx3 nokkia voi ostaa?

Foorumin myydään varaosat puolta selaamaan tai tekemään topic ostetaan varaosat puolelle. Uusina näitä ei tehdä ja jos hiukan enemmän haluaa nokkaan sijoittaa löytyy esim. enem:iltä ihan kunnon turbonokkiakin sitten.
Volvo 242 -84

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #5 : 04.09.2014, 12:20:16 »
Foorumin myydään varaosat puolta selaamaan tai tekemään topic ostetaan varaosat puolelle. Uusina näitä ei tehdä ja jos hiukan enemmän haluaa nokkaan sijoittaa löytyy esim. enem:iltä ihan kunnon turbonokkiakin sitten.

IPD tekee uusia VX3 nokkia.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #6 : 04.09.2014, 13:17:03 »
Onkos tämä nokka vastaava?

http://www.ipdusa.com/products/6214/109328-turbo-performance-camshaft

Jollain foorumilaisella taisi olla positiivista palautetta kyseistä nokasta ft moottorin kanssa?

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #7 : 04.09.2014, 14:48:12 »
IPD tekee uusia VX3 nokkia.
Pahoittelut mutuilusta, oletin, että tekevät vaan noita "hiukan parempia".

Onkos tämä nokka vastaava?

http://www.ipdusa.com/products/6214/109328-turbo-performance-camshaft

Jollain foorumilaisella taisi olla positiivista palautetta kyseistä nokasta ft moottorin kanssa?
Tuo taitaa olla parempi kuin vx3. Vakio nokkien ja monien muiden tietoja löytyy täältä: http://www.turbobricks.com/resources.php?content=camspec
Volvo 242 -84

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #8 : 04.09.2014, 17:36:41 »
Onkos tämä nokka vastaava?

http://www.ipdusa.com/products/6214/109328-turbo-performance-camshaft

Jollain foorumilaisella taisi olla positiivista palautetta kyseistä nokasta ft moottorin kanssa?

Liika overlap, ei toimi pikkukierroksilla/alipainealueella ja alle 0.5bar tuntuu menevän pakoputkesta ulos. Ja vie överisti (1.5-2litraa sataselle) bensaa verrattuna T. Vetää vähän paremmin 2500rpm -> piikkaa jossain 5000rpm ja vetää rajariin kivasti  :)

Ei käyttöautoon! Vittumainen lähteä liikennevaloista kun alipainealue ihan laiska, sitten ahdot syöksyy pakopuolelta ulos ja puolisen bar jälkeen mennäänkin.
5 astetta aikasta jeesas alipainealueelle, yläpää kärsi rajusti. Kaikin puolin huonohko nokka, varauksin. Kesä pelissä vois mennäkkin, mikäli kaipaa sellasta lussua menoa ja yhtäkkistä turbopotkua (mikä sinänsä on hitaampi kuin tasaisempi nokka).  :)

Ei sinänsä vakuuta, aluksi vaikutti mukavalta. Mutta verrattuna T(uhnu) on T järkevämpi kaikinpuolin. Tietty jos vetää jotain +4000rpm startista sammutukseen niin on hyvä.  :D
« Viimeksi muokattu: 04.09.2014, 17:38:20 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #9 : 04.09.2014, 20:25:49 »
Ja kysymyshän oli että onko tuo IPD:n tarjoama nokka-akseli vastaava kuin VX3 ja onko siitä jollain POSITIIVISIA kokemuksia.

En jaksa ymmärtää että mikä siinä T nokassa on niin ylimaallista ja mahtavaa että sitä pitää tulla änkemään joka väliin vaikka kukaan ei siitä mitään kysykään? :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 04.09.2014, 20:30:02 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #10 : 04.09.2014, 20:41:51 »
Ja kysymyshän oli että onko tuo IPD:n tarjoama nokka-akseli vastaava kuin VX3 ja onko siitä jollain POSITIIVISIA kokemuksia.

En jaksa ymmärtää että mikä siinä T nokassa on niin ylimaallista ja mahtavaa että sitä pitää tulla änkemään joka väliin vaikka kukaan ei siitä mitään kysykään? :idiot2:

Huoh. Ja mitäköhän vastasin?

Tuossa kysyttiin IPD:n TURBO NOKASTA. Kerroin mielipiteeni ja kokemukseni siitä. Verraten T nokkaan, VX3+turbo en ole ajanut kuin pari kilometriä jotenka sitä en vertaile, alavääntöä oli enemmän kun ipd t:ssä.

T-nokka on ihan hyvä vakio turbonokka, tosi mieto (nostot loppuu kesken), mutta TURBOnokka. Mitään vaparin overlap nokkia, haloo?  :o

En jaksa ymmärtää että mikä siinä päänaukomisessa on niin ylimaallista ja mahtavaa että sitä pitää tulla änkemään joka väliin?
Pistä vaikka yv:tä niin saadaan nää topicit tyhjiks sun typeristä jaaritteluista?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #11 : 04.09.2014, 20:45:20 »
Lähinnä huvittaa tuo lähestymistapa missä T-nokka, LH-jetronic ja AW ovat ainoa oikea tapa harrastaa takavetovolvoa. Mutta ei siinä mitään, sorry kun sotkeennuin taas tähän(kin) topiciin kun en malttanut olla hiljaa. :hello:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #12 : 04.09.2014, 20:51:52 »
Ite just maanantaina vaihdon vx3 nokan B230FT koneeseen T:n tilalle... Ja taitaa tuo nokka myös jäädäkkin paikalleen.... Ei valittamista toistaiseksi  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #13 : 04.09.2014, 20:56:08 »
Lähinnä huvittaa tuo lähestymistapa missä T-nokka, LH-jetronic ja AW ovat ainoa oikea tapa harrastaa takavetovolvoa. Mutta ei siinä mitään, sorry kun sotkeennuin taas tähän(kin) topiciin kun en malttanut olla hiljaa. :hello:

Ei muoviämpäri oikeesti. Ootko tosissas  :D

En ole missään vaiheessa ylistänyt kyseisiä laitteita, voin rehellisesti sanoa että punakone, lh, aw ja volvon nokat on aivan täyttä paskaa verrattuna mitä japanista on saanut samaan aikaan samalla rahalla.  :D

-LH on järkevä ruisku maltillisissa virityksissä verrattuna esim megaan. Kuten nakutuksen hoito.  :)
-AW on hyvä aski, kestää kivasti ja toimii lepposasti. Eikä rallata tehoilla kuten M90 (nm. kokemusta liiankin). Manuaalimiehet hommaa manuaalin, automaattimiehet tykkää AW:sta. Itse kuulun manuaalimiehiin, mutta sattu automaattikäyttis tuon edellisen manun tilalle.
-T-nokkahan on päästöaikakauden turbonokka, jolloin ei ole mikään 300asteinen 14mm nostolla... Ei paras, mutta ei todellakaan mikään jättipaska. Mikan (kirosana, anteeksi) lastulla varustetusta lankustahan oli laaja teho ja vääntöalue ylös asti T-nokalla. Missä se puutunut yläpää oli.  ::)

Mielenkiinnosta kannattaa T-nokkaa kokeilla. Yllättää positiivisesti ainakin A nokkaan verrattuna. Mikä oli vuosia sitten vielä jumalaista täällä.  :)

Edelleen: IPD turbo nokka ei vakuuttanut vakio ahtimella, eikä isommalla. Suosittelen kokeilemaan ihan aitoa VX3 nokkaa, tai jotakin muuta. Vaikka sitä 8-pätkän perseraiskaamaa T-nokkaa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230ft 531 kansi ja vx3 nokka
« Vastaus #14 : 04.09.2014, 20:59:30 »
Ite just maanantaina vaihdon vx3 nokan B230FT koneeseen T:n tilalle... Ja taitaa tuo nokka myös jäädäkkin paikalleen.... Ei valittamista toistaiseksi  :)

Nyt vaadin Mitattua dataa, T nokkaa vasten!  :2funny:

Kerro kokemuksia? Mua ainakin kiinnostaa miten vx3 käyttäytyy :)

ps. Ei vittuilua.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

KL-varaosat  Race.fi