Autoracing  KL-varaosat

Uusi jäsen tervehtii kaikkia!

  • 65 Vastauksia
  • 24525 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MuttaMissäOnJEIJEI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi jäsen tervehtii kaikkia!
« Vastaus #60 : 20.10.2013, 19:14:21 »
Tervehdys kaikki!

Ensimmäinen volvo oli 240 jolla tuli ajeltua vuoden päivät, kokemus ei muistaakseni ollut kauhean positiivinen tuolloin  :) Vuosi taisi olla 2000-2001 kun tuolla ajeltiin.
Nyt on alle tilattuna Volvo XC60. Päätös volvoon hankintaan jälleen oli lopulta helppo. Ei ollut lukuisista koe-ajoista huolimatta mersusta, bemusta ja pirkka-mersusta volvolle vastusta.

Hieno foorumi, paljon saanut täältä jo nyt tietoa.
V70 2.4D Classic -07
XC60 D5@polestar -14

Poissa Harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi jäsen tervehtii kaikkia!
« Vastaus #61 : 11.08.2015, 02:12:30 »
Hyvää iltaa jne...

Palasin takaisin Volvojen pariin jonkun vuoden tauon jälkeen. Edelliset Volvot oli 740 turbodieselejä, 850tdi farkku t5r lookki (vieläki ikävä) ja jotain bensoja muutama. Sitten ajeltiin huoletomia kilometrejä 124 korisilla mersuilla, 406 pösöllä ja viimeiset puolitoista vuotta vm-96 c200d mersulla.
Viime viikolla pihaan ilmaantu s80 d5 vm-04, tuntuu mukavalta kun rekan ohi pääsee muutenkin kuin alamäkeen:)

Kartaani iässä, mutta etuvetosella mennään silti.

Poissa volvodude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi jäsen tervehtii kaikkia!
« Vastaus #62 : 18.08.2015, 09:36:40 »
Hei,

S80 2.4D Summum aut. -07 vaihtui pari viikkoa takaperin V60:een. Sitä ennen ajelin ranskiksilla (2x406, C4) ja yksi Accordikin ehti olla ennen ekaa Volvoa. Nyt on ensimmäinen neliveto alla ja mielenkiinnolla odotan talven tuloa.
V60 T4 Aut Business Inscription '20
Ex. V60 D5 Aut AWD R-Design Polestar '12
Ex. S80 2.4D Aut Summum '07

Poissa Mora70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi jäsen tervehtii kaikkia!
« Vastaus #63 : 24.04.2016, 15:11:09 »
Tervehdys! Päätin sitten laittaa vahvuuteen liittymisen tähän topicciin.

Elikkäs foorumin jäsen olen ollut jo vuodesta 2012, mutta ensimmäinen oma volvo taloon tuli 22.4.2016 eli edellispäivänä.
Volvo on 08/2003 käyttöönotettu S80, 2.4 140hp versio, manuaali, elikkäs facelift. Saksasta tuotu viime talvena vähemmän yllättäen  ;)

Ensikosketus S80:een on vuodelta 2001 jolloin enomiehellä oli -99 vuotinen 140-heppainen automaatti kaikilla mausteilla ja se sopi jo silloin käteen. Silloin ajattelin että "vartutaan, vartutaan, kyl myö tällanen saahaan". Ja nyt on vartuttu ja pitkäaikaisesti kytenyt jonkinsortin haave toteutettu.

Oma vuosimallini on 1970 ja autohistoriaani kuuluu lähtien ajokortin saantivuoteni 1989:
Ensimmäinen oma auto Ford Fiesta 1.0 -81 joka oli nimissäni 1990-1994, laiska, mällätty mutta omalla tavallaan patarautainen ikiliikkuja, joka tosin vei 12l/100km (vähän väljä kone eikä ohi oikein päässyt kuin (maatalous)traktorista...
Seuraavana vuorossa oli BMW 520i jolla tuli ajettua oikeastaan reikäpäisin vaihe elämässä 1994-1999, ei pahaa sanaa kurveissa mutta ei kovin vakaa.
Bemarista luonteva jatkumo uuteen Toyota Yarikseen 1.0 -99 vuosina 1999-2004 (tämä on ehkä luotettavin auto kaikista tähän mennessä, kyseinen jarppa on edelleen pihassa, vaimolla nykyään)
Yariksen jälkeen Peugeot 406 2.0 -99 vuosina 2004-2008 (tämä oli ehkä autona hyvä, yksilönä huono, myytiin leijona vaihtoautona ja oli mällätty, sateella autosta löytyi juokseva vesi eli takaovi vuosi vettä aina sateella.
Pösön jälkeen taas pienempään, uusi Renault Twingo 1.2 tuli ostettua 2008 ja se on palvellut moitteetta ja palvelee edelleen, viime perjantaihin asti oli pääasiallisena käyttöautona
Välihuomautuksena pieni harha-askel vuonna 2012 elo-joulukuu, ajoin Volkswagen Golf 1.4 tsi-dsg kombolla, vuosimalli 03/11 ja saadessani sen alleni kilometrejä oli 21tkm eli aika uusi. Vaan ei sopinut käteen YHTÄÄN, tuolla volkkarilla ajoin kolmisentuhatta ja räiskeet km, ja uskokaa tai älkää, olin Äärettömän onnellinen onnistuessani joulukuussa vaihtamaan takaisin vanhaan Twingoon vain 500e tappiolla. Jonka jälkeen taas Twingolla. Ja volkkarissa oli liki kaikki varusteet muut paitsi kattoluukku ja neliveto. Vaan ei sopinut yhtään. Voitte uskoa hämmästykseni.

Ja nyt sitten Volvon leirissä.

Eli merkkiuskollisuus ei (ainakaan vielä) ole toinen nimeni mutta tietynlainen säännönmukaisuus on nähtävissä, autojen moottorikoko on joka toinen kerta tuplaantunut ja joka toinen kerta puolittunut likimain.

Pihassa on ollut 3 vuotta myös Land Rover series III vm. 1979 mutta se menee tänä keväänä/kesänä myyntiin, surullisesti siitä syystä että ei kestä nivelet enää sitä vetoa, tunti Lantulla rälläämistä niin se on loppuilta petissä. Vanhuus ei tuu yksin.

Poissa rampe13

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi jäsen tervehtii kaikkia!
« Vastaus #64 : 24.04.2016, 15:19:25 »


Pihassa on ollut 3 vuotta myös Land Rover series III vm. 1979 mutta se menee tänä keväänä/kesänä myyntiin, surullisesti siitä syystä että ei kestä nivelet enää sitä vetoa, tunti Lantulla rälläämistä niin se on loppuilta petissä. Vanhuus ei tuu yksin.

Kyllä kaikilla pitäisi yksi series olla pihatraktorina. mulla on -75. rakennettu ohjaustehostin ja rover v8, avo

Poissa TOW

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Tervehdys kaikille

Uusi Volvoilija ja kaasuvolvoilija ilmoittautuu täältä pk-seudulta. En tiedä tuleeko tämä oikealle osastolle, mutta modet korjaavat tai ruoskivat jos ei mennyt nappiin...

V70 Bi-fuel tuli hankittua alkukuusta ja itse olen todella tyytyväinen. Miksi en ole tajunnut hankkia Volvoa ja kaasuautoa jo aikaisemmin?  8)

Kyseessä on -06 kinneri, ruotsista tuotu myyjäliikkeen toimesta. 220tkm mittarissa, 20tkm välein käynyt säännöllisesti huollossa ruotsin päässä huoltokirjan mukaan Volvolla ja Mekonomenilla. Kaasujärjestelmää on myös uusittu hiljan, ainakin paineensäädin on vaihdettu noin 200tkm kohdalla ja kyseinen mutikka ja kaasuletkut konehuoneessa onkin selkeästi puhtaamman ja uudemman näköinen kun muut koneen osat.

Hiljainen ja mukava ajaa. Joskus ehkä ihan aavistuksen saattaa hetkellisesti nykiä kakkosella ja pintakaasulla ajettaessa, mutta muuten kulkee tasaisesti. Samoin tyhjäkäynti on tasainen. Kaasua menee yhdistetyssä ajossa meikäläisellä vajaa 5kg/100km ja maakaasulla polttoainekulut ovat alle 6€/100km. Tankillisella kaasua ajan noin 250km. Pientä laittoa on tullut tehtyä oston jälkeen. Umpiot kiillotettu ja uudelleenpinnoitettu, kaikki etuvalojen polttimot vaihdettu tuoreisiin, uudet renkaat vaihdettu ja samoin öljyt varmuuden vuoksi, koska myyjäliike oli huoltanut, mutta laittanut koneeseen väärän ASEA luokituksen liemet.

Muutamia omia havaintoja tästä ensimmäisestä ja tuskin viimeisestä Volvosta.

- Ylellinen aikaisemmin omistamiini Japanilaisiin tai Ööpeleihin verrattuna
- Mietityt yksityiskohdat, käytännöllinen
- Hyvät penkit, hyvä ajoasento
- Isoksi autoksi hyvä näkyvyys taakse ja takakulmiin sekä helppo peruutella (itselläni on paha parkkiinperuuttamispakkomielle)
- Hieman laiska kaasulla, mutta hieman pirteämpi bensalla, ei haittaa minua koska ajan rauhallisesti
- Yllättävän maltillinen kulutus 90-110km/h vauhdeilla, positiivinen yllätys

Sitten olisi kaksi kysymystä viisaammille.

1. Mites näissä -06 vehkeissä on ajotietokoneet? Onko vakiona vaiko eikö? Auto on nimittäin myyty minulle tiedoilla että siinä olisi ajotietokone. Olen informoinut myyjäliikettä että en saa mitään kulutuslukemia siitä irti. Joka toinen inforullan kääntö näyttää mustaa ja joka toinen näyttää bensamäärän tankissa. Ja bensalla ajettaessa näyttää että muistissa olisi yksi viesti jota en saa luettua enkä myöskään poistettua? Myyjäliike arvelee ajotietokoneen nappuloiden vikaantuneen viiksessä ja he lähettivät jo postissa uuden ja olemme varailemassa korjaamoaikaa heidän piikkiinsä.

2. Joskus kakkosella ajettaessa hitaasti pintakaasulla, saattaa auto nykäistä aivan lievästi ja yksittäisesti toisinaan. Etenkin vaihteenvaihdon jälkeen ja pedaalilla titratun "kaasun annon" yhteydessä. Kaikilla muilla ja muuten reippaammin kaasutellessa sekä tyhjäkäynnillä moottori surraa tasaisesti kun unelma. Itse olen mieltänyt asian liittyvän kaasun säätöön koneelle pienellä määrällä ja/tai bensaa huonompaan vääntöön tms normaaliksi asiaksi.

Kiitokset kaikille mielenkiinnosta ja foorumilla törmäillään.
Volvo V70 Bi-fuel -06

 

Proturbo  Autodiagnoosi