KL-varaosat  Carwist

TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku

  • 433 Vastauksia
  • 103443 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1274
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #30 : 11.09.2014, 01:13:46 »
on herkolla pokkaa rakentaa joka tötteröön uus moottori.
itellä menis jo hermot ja kokeilisin jotain muuta välillä... kun ei vakiokaan kestä yhtään mitään ???
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3310
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #31 : 11.09.2014, 06:37:38 »
Toinen mieltä kaivertava asia on, että saako tähän muuta kuin hiottua nokkaa? Ei inspaa venttiileitä vaihtaa hiotun nokan takia. R-koneistus vissiin oli noita tehnyt. Jyrkemmällä nokalla vois saada tappavinta alavääntöä hieman ylemmäs myös, mutta mutta mietitään.
Ei tietääkseni muita oo ku 1.9tdin viriprofiililla koneistettu..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Hegeh

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1872
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #32 : 11.09.2014, 07:42:43 »
Ei tietääkseni muita oo ku 1.9tdin viriprofiililla koneistettu..
Niin siis hiottu?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3310
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #33 : 11.09.2014, 09:16:36 »
Niin siis hiottu?
jep. käy multa hakeen varakone valmiiks ;)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Hegeh

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1872
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #34 : 11.09.2014, 10:45:35 »
jep. käy multa hakeen varakone valmiiks ;)
Sen voin vannoa vaikka käsi raamatulla, että kun nyt kunnolla teen koneen taas kerran ja melkein kaiken laitan uusiks.. Niin että nyt kun menee laukeemaan mylly, niin en tule enää toista konetta tähän tekemään. Sillon menee koko roska myyntiin/paaliin. Sen verran kallista paskaa tuntuu tää touhu olevan.  :idiot2:

Ja jos olisin ennakkoon tienny budjetin ylittyvän näin rajusti, niin auto ei ois pihaan enää jääny.

Noh nyt kun taas olen käteni miltei tietoisesti työntänyt kyynärpäitä myöten lämpimähköön lehmän läjään, niin ei auta enää valittaa..

Lisää paskoja uutisia: FinDieseliltä soitettiin.. Pumppu purettu ja sisällä metallimujua ja irtohilpettä. Pumppu etsintään. Samalla kyselin kytkinvaihtoehdoista. Artun mukaan jollakin asiakkaalla lauennut mk2 v70 laatikko kovalla vauhtiksella. Mutta ei allekirjoittanut runkopukin irtoamista tai sitä, että rasittaako dampperipyörää sen enempää kuin pohjaava tuplamassakaan. Sillä 1,9TDI:n profiililla olevan nokan pohdiskeltiin olevan pelkästään hyvä, jos täten saadaan vääntö tulemaan peliin hieman ylempää. Osaako HenkkaR1 sanoa nokan hinnasta mitään kun eikös sulla ollu semmonen hyllyssä odottamassa?

Uusi tuplamassavauhtipyörä mielestäni sen verran kallis (650e+kytkinpaketti+työsylinteri/painelaakeri), että ei ole kahta sanaa. Koitan sovittaa sinne kovan vp:n ja Sachsin SRE 763-asetelman + jousitetun levyn. Laatikon vaihto nyt ei älytön homma vielä ole, mutta toista konetta en tee. Jos hajoaa niin paaliin.. Joku taiskin jo heittää, että "aina on hyvä sää paalata" :D

Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3310
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #35 : 11.09.2014, 10:50:36 »
mulla ois ehjä pumppuki.. ;) nokka meni jo kaverin audiin. En kerenny ees laittaa sitä paikalleen. ja isompi turbon pakokoppaki olis hyllyssä.

edit. Hinnasta en tiedä kun en kerenny kaverilta hintaa siitä saada.. Kilauta r-koneistukselle ja kysy :)
« Viimeksi muokattu: 11.09.2014, 10:52:10 kirjoittanut HenkkaR1 »
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Hegeh

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1872
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #36 : 11.09.2014, 11:26:54 »
Noin. Soitin R-koneistukseen ja homma onnistuu kun lähetän hyvän nokkaaihion. Tuon uuden nokka-akselin palautan, ei ihan raski uudesta hiotuttaa :D Hinta tuolle hommalle noin 175e, mutta saanen pienen alennuksen ns. "Kolleegalta" :) Eli meni venttiilit uusiin puihin tämän muutoksen myötä.

Edit. Paitsi, että pitää kysyä tarkemmin kuinka paljon perusympyrä muuttuu. Mahdollisesti venttiileitä upottamalla saa natsaamaan. Ja sit tasosta "kadonnut" puristus takas.

Eilen kasattu ö-sumut ja kampirauta paikalleen uusin laakerein. Aika pieneltä tuntuu tuo 65nm momentti kun vertaa vaikka tuttuun vinokoneeseen  :o kk-laakerit olivat väärät ja niitä oli liian vähän. Sain kuitenkin selville, että männänylitys 1,07. Kolmereikänen tiiviste sinne siis.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2014, 11:45:02 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa aapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #37 : 11.09.2014, 11:48:08 »
Samalla kyselin kytkinvaihtoehdoista. Artun mukaan jollakin asiakkaalla lauennut mk2 v70 laatikko kovalla vauhtiksella. Mutta ei allekirjoittanut runkopukin irtoamista tai sitä, että rasittaako dampperipyörää sen enempää kuin pohjaava tuplamassakaan.

Näin just. Luulisin että laatikkokin hajoaa voiman alla kovassa kepityksessä ilman kaksoismassaa siksi että kova ei vaimenna enää vaihto hetkellä. Jos kytkin pitää niin tulee kova isku laatikkoon joka kerta kun kytkin tarttuu kiinni, ja tämä rikkoo laatikon.

Poissa Hegeh

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1872
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #38 : 11.09.2014, 11:51:48 »
Näin just. Luulisin että laatikkokin hajoaa voiman alla kovassa kepityksessä ilman kaksoismassaa siksi että kova ei vaimenna enää vaihto hetkellä. Jos kytkin pitää niin tulee kova isku laatikkoon joka kerta kun kytkin tarttuu kiinni, ja tämä rikkoo laatikon.
Lisättäköön tähän se seikka, että tää kiulu on 504tkm ajettu ja laatikko oletettavasti alkuperäinen.  Oliko näissä muuten m54-aski?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7986
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #39 : 11.09.2014, 12:31:50 »
Lisättäköön tähän se seikka, että tää kiulu on 504tkm ajettu ja laatikko oletettavasti alkuperäinen.  Oliko näissä muuten m54-aski?
Ettei olis M56
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Hegeh

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1872
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #40 : 11.09.2014, 12:41:17 »
Ettei olis M56
Ääh joo, tuota tarkoitin :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4073
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #41 : 11.09.2014, 12:42:59 »
Miksi muuten pitää virittää jos se hajoaminen pelottaa ja johtaa paalaamiseen? ???
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3196
  • 195hv/406Nm
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #42 : 11.09.2014, 12:47:26 »
Miksi muuten pitää virittää jos se hajoaminen pelottaa ja johtaa paalaamiseen? ???
Ehkä siinä jännityksessä se homman juju piilee  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3310
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #43 : 11.09.2014, 13:07:07 »
Lisättäköön tähän se seikka, että tää kiulu on 504tkm ajettu ja laatikko oletettavasti alkuperäinen.  Oliko näissä muuten m54-aski?
m56L.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Hegeh

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1872
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #44 : 11.09.2014, 13:43:47 »
Miksi muuten pitää virittää jos se hajoaminen pelottaa ja johtaa paalaamiseen? ???
Koska olen idio0tti :D en oikein pitänyt auton kulkupuolesta ja kun kone on täysin atomeina, niin sama kutitella vähän ---> motivaatio kasvaa, kun on jotain mitä odottaa. Tarkoitin kuitenkin enemmän sitä, ettei tästä tule valkosen ysin kaltaista projektia, joka syö pari konetta kesässään. Nykyisellä tietotaidolla tekee jatkossa luotettavampiakin moottoreita. Kuitenkin olen ikuinen pessimisti ja tiedän, että virittäessä voi sattua. Ehkä tämä vastaa kysymykseen aika hyvin ;)

Edit. Hyväkuntoinen nokka-aihio löytyi työpaikan varastosta. Tänään lähtee postia Keravalle siis. Sen verran R-koneistuksen kaveria kiusasin vielä ja sain selville ainakin sen, että perusventtiileillä menee eikä perusympyrään juuri kosketa.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2014, 14:44:36 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Samppasport  Futurez