0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Korjaamo ja yleistekniikka
Takavetoiset
700, 900 & S/V90
940 tdic jää kaasu päälle
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
Siirry alas
940 tdic jää kaasu päälle
8 Vastauksia
2655 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
mallu20
De Luxe
Viestejä: 14
www.vrcf.fi
940 tdic jää kaasu päälle
«
:
15.09.2014, 07:16:02 »
Elikkäs tossa kiinnitin huomiota kun nostin syöttöä omasta tdic niin siinä jää kierrokset päälle? Elikkäs onko näissä pumpuissa kaasun palautinta? Ja mites toi pumppun ennakko vaikuttaa näissä jos se on esim liian myöhäsellä?
Kirjattu
estate
Grand Luxe Touring
Viestejä: 1421
Lahajattomat reenaa
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
«
Vastaus #1 :
15.09.2014, 08:22:20 »
Tyhjäkäynti pitää säätää pienemälle kun syöttöjä lisätään
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
.
Myöhäisellä oleva pumppu aiheuttaa huonomman käynnistymisen, voiman puutetta, kitkerää savua.
Kirjattu
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu
mallu20
De Luxe
Viestejä: 14
www.vrcf.fi
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
«
Vastaus #2 :
15.09.2014, 09:04:45 »
Juu se on säädetty mut vaan ihmettelen kun kun se tosiaan jättää silti ne kierrokset päälle ja voi lähteä ryntäämään.
Kirjattu
Huikkoster
VRCF Ry jäsen 2025
Turbo+
Viestejä: 5850
www.vrcf.fi
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
«
Vastaus #3 :
15.09.2014, 09:32:05 »
Sitten on syöttöä jo liikaa ruuvattu?
Kirjattu
Kovalchuck33
Grand Touring
Viestejä: 2329
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
«
Vastaus #4 :
15.09.2014, 18:20:34 »
Myöhäisen ennakon kuulee myös käynnistä, käy pehmeämmin myöhäisellä ja savuttaa paljon. Aikaisella ennakolla käynti selvästi terävämpää ja vähemmän savua. Ääni kans tuolle liialle syötön ruuvaukselle.
Kirjattu
mallu20
De Luxe
Viestejä: 14
www.vrcf.fi
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
«
Vastaus #5 :
17.09.2014, 00:34:11 »
Voiko muka olla siitä kiinni kun syöttöruuvi on vasta puoli välissä. Tässä mietin kun entinen omistaja sanoin vaihtaneensa kaasu vipu akselin tiivisteen niin voisiko olla niin että se akseli on väärässä asennossa? Kun mietin että sehän kuuluisi säätää siten että akseli on maksimi asennossa ja sitten asentaa sen vipu hässäkän niin että se jousi vetää sen täysin kiinni. Kun tässä se on tehty kuulemma niin että kaasu akseli on ollut nolla asennossa kun on vivut laitettu paikalleen
Kirjattu
Kovalchuck33
Grand Touring
Viestejä: 2329
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
«
Vastaus #6 :
17.09.2014, 01:20:58 »
Jos vika tuli juuri tuosta syötön ruuvauksesta ja auto toimi ennen sitä, niin silloinhan ongelma on juuriki tuo liika syöttö ?. Helppohan se on kokeilla pienentää syöttöä että poistuuko ongelma sillä ennen kuin alkaa kaasuvivustoa säätämään.
Kirjattu
mallu20
De Luxe
Viestejä: 14
www.vrcf.fi
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
«
Vastaus #7 :
17.09.2014, 12:20:59 »
Ainoo ongelma on että ei sitää syötön laskusta ole mitään apua. Tai joo silloin ei jätä päälle enään kun se ruuvattu niin pienelle kun saa. Mites toi ahdon alaisen karan muokkaus voikuttaa näissä? Omassa kun se on viilattu ihan loppuun. Hyvä että ei mene poikki jo. Ja ei hirveesti viitsisi noita syöttöjä laskea kun pellin alta löytyy holset hx40 superi
Kirjattu
Kovalchuck33
Grand Touring
Viestejä: 2329
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
«
Vastaus #8 :
17.09.2014, 17:28:36 »
Kai siinä pumpussa on 12mm nestepää ?...Koska tuon onnettoman 10mm nestepään tuotto max. 35-40mm
3
ei varmasti ole HX40 ahtimelle riittävä.
Kirjattu
Tulostusversio
1
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Korjaamo ja yleistekniikka
Takavetoiset
700, 900 & S/V90
940 tdic jää kaasu päälle