Samppasport  Futurez

940 tdic jää kaasu päälle

  • 8 Vastauksia
  • 2660 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mallu20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
940 tdic jää kaasu päälle
« : 15.09.2014, 07:16:02 »
Elikkäs tossa kiinnitin huomiota kun nostin syöttöä omasta tdic niin siinä jää kierrokset päälle? Elikkäs onko näissä pumpuissa kaasun palautinta? Ja mites toi pumppun ennakko vaikuttaa näissä jos se on esim liian myöhäsellä?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
« Vastaus #1 : 15.09.2014, 08:22:20 »
Tyhjäkäynti pitää säätää pienemälle kun syöttöjä lisätään http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm.
Myöhäisellä oleva pumppu aiheuttaa huonomman käynnistymisen, voiman puutetta, kitkerää savua.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa mallu20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
« Vastaus #2 : 15.09.2014, 09:04:45 »
Juu se on säädetty mut vaan ihmettelen kun kun se tosiaan jättää silti ne kierrokset päälle ja voi lähteä ryntäämään.

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
« Vastaus #3 : 15.09.2014, 09:32:05 »
Sitten on syöttöä jo liikaa ruuvattu?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
« Vastaus #4 : 15.09.2014, 18:20:34 »
Myöhäisen ennakon kuulee myös käynnistä, käy pehmeämmin myöhäisellä ja savuttaa paljon. Aikaisella ennakolla käynti selvästi terävämpää ja vähemmän savua. Ääni kans tuolle liialle syötön ruuvaukselle.

Poissa mallu20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
« Vastaus #5 : 17.09.2014, 00:34:11 »
Voiko muka olla siitä kiinni kun syöttöruuvi on vasta puoli välissä. Tässä mietin kun entinen omistaja sanoin vaihtaneensa kaasu vipu akselin tiivisteen niin voisiko olla niin että se akseli on väärässä asennossa? Kun mietin että sehän kuuluisi säätää siten että akseli on maksimi asennossa ja sitten asentaa sen vipu hässäkän niin että se jousi vetää sen täysin kiinni. Kun tässä se on tehty kuulemma niin että kaasu akseli on ollut nolla asennossa kun on vivut laitettu paikalleen

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
« Vastaus #6 : 17.09.2014, 01:20:58 »
Jos vika tuli juuri tuosta syötön ruuvauksesta ja auto toimi ennen sitä, niin silloinhan ongelma on juuriki tuo liika syöttö ?. Helppohan se on kokeilla pienentää syöttöä että poistuuko ongelma sillä ennen kuin alkaa kaasuvivustoa säätämään.

Poissa mallu20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
« Vastaus #7 : 17.09.2014, 12:20:59 »
Ainoo ongelma on että ei sitää syötön laskusta ole mitään apua. Tai joo silloin ei jätä päälle enään kun se ruuvattu niin pienelle kun saa. Mites toi ahdon alaisen karan muokkaus voikuttaa näissä? Omassa kun se on viilattu ihan loppuun. Hyvä että ei mene poikki jo. Ja ei hirveesti viitsisi noita syöttöjä laskea kun pellin alta löytyy holset hx40 superi

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 940 tdic jää kaasu päälle
« Vastaus #8 : 17.09.2014, 17:28:36 »
Kai siinä pumpussa on 12mm nestepää ?...Koska tuon onnettoman 10mm nestepään tuotto max. 35-40mm3 ei varmasti ole HX40 ahtimelle riittävä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo