Ei oikee tietotaitoo löydy 
Lukaisemalla tämän topicin pääset pitkälle!

:hello:
Mitenkähän vaikeeta on tehdä vapariin ns bulkkilastut? jos esim laittaa b230+531 jollain oikeasto rajulla aftermarket nokalla?
Vaparissa ei lastuttamiseen ole tarvetta, jollei viritysten myötä sopitus ole päin seiniä jossain kohden kierrosluku/kuorma-aluetta. Tai suuttimia vaihdettu, jolloin se vaatii ainoastaan suutinvakion #4 ruuvaamista.
Kaikkein tärkeintä kartoissa on se, että IMMun signaalin kanssa pääkorjauskartta on tehty mahdollisimman huolellisesti. Pääkorjauskartan skaalaus on vaparissa muistaakseni täysin sama kuin vakio-turbossa, eli siellä on pirusti varaa lisätä ilmamassan virtausta. Muodossa on eroja, joska imetty virtaus käyttäytyy eritavalla kuin puhallettu.
Vaparin karttojen hyvyydestä en osaa sanoa juuta tai jaata, kun sellaista en ole sorvannut muuta kuin kylmärikastus/käynnistys-karttojen osalta yhteen wiinalankkuun joskus takavuosina.
Aikas velho saa olla virityksien puolelta, että 016 IMMun saa vararissa tappiinsa.
Turbossa tulevat erilaiset rajoittimet hyvin nopeasti vastaan, joten siksi sitä lastutetaan pikkuvirienkin kanssa. Eli Fuel-cut yms. jutut.
Itselläni lastun tekemisen syynä, koska voin! Toinen syy on Wiina ja kolmas se, että omassa LH:ssani kaikki on tehty 012 IMMun ympärille suuttimista alkaen. Eli oma lastuni on tyyppiä riittää +373hv tehoille.

Käyn tuohon EZK:n kierroslukurajoittimeen käsiksi, kunhan saan väsättyä emulaattorin EZK:lle. "Kevyt käry" minulla sen olemassa olosta on, muttei varmaa ja testattua tietoa.
Live-moottorissa en hirveästi viitsi testailla sattuneesta syystä, kun tuo nykyinen moottori on ollut keulalla vasta parisen kuukautta.
