Carcom Oy  Elekma

B234F turbo C kadettiin

  • 181 Vastauksia
  • 73706 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #60 : 14.10.2014, 21:10:01 »
Juu , melko jännää tuommonen valukuori ja semmosen hitsaaminen ,varsinki tässä tapauksessa kun kyseessä on tavallaan sekaliitos ja toisekseen ois kai aika mukavaa saaha estettyä hitsin vetely ja muotojen muutokset.        Ehkä jopa ihan hyvä tuo paino jossain mielessä , sehän tulee aika alas je keskelle...

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #61 : 14.10.2014, 21:28:09 »
Joo tein tänään tuon vahvistuksen :D 20 pultti tuli tueks akselille ja toinen kuori laatikkoon levystä. siinä oli vähä kaikkea kokoa 3-6mm mitä sattu löytymää ja välin valoin täytee betonia ja pikkuse rautaa sekaan :D Nyt mulla on tuossa M45-PK- pommin kestävä.
On raakan näkönen, koitan laittaa kuvia kun kerkeää. reilu 2 litraa meni betonia väliin ja olisko nuo palat jotai pari kiloa että ihan nostaa kyllä yksin käsipelillä paikalle edelleen.
Keppitellinki pitää rakentaa uusiks ja oikeaan kohtaan.
Tälläviikolla tulee kytkin niin sitte nostetaa kone ja laatikko paikalleen autoon. :)


Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 291
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #63 : 18.10.2014, 19:46:23 »
Hyvälle näyttää  :)
Tuleeko pakosarjalle tukea alta päin ettei ala painumaan alas?
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #64 : 18.10.2014, 20:09:06 »
Tulee tuki vielä joo jostain, ehkä pakoputkesta kunhan saan hukkaportin soviteltua paikalle ja hieman muuttu toi asento että laikkaan ehkä vielä noiden supistuksien kohdalta liki poikki ja narautan hieman alemmaks. ei se pellin alle sovi kokonaan mutta nyt tulee n. 4 cm yli. tai sama kai se on jos se yli tulee, vaikka tulee sitten reilummin :D
Tehtiin laatikon päähän kahdella kumityynyllä n. 26cm leveälle että ottaa vähän kardaani vääntööä sieltäki ettei kaikki tuu aivan eteen.. ja muutenkin melko jämäköillä kumityynyillä kun tilaa o naika hintsusti.. :D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B234F turbo
« Vastaus #65 : 18.10.2014, 20:24:06 »
Jokos siirretään tämä tuonne projekteihin?

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #66 : 19.10.2014, 11:47:57 »
Jokos siirretään tämä tuonne projekteihin?
Joop. vois siirtää :D

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #67 : 22.10.2014, 20:33:11 »
Nyt ei ookkaan tapahtunu juuri mitään konkreettista.. pakosarjaa muutin että tippu nyt pari senttiä alemmaks turbo, ei sovi pellin alle kokonaan mutta sehän ei menoa haittaa. kun ei sovi konekkaan, remmipyörät tulee ihan peltiin kiinni että joutuu kuitenkin leikkoa ja liimailla peltiä. hukkaportin sovittelin paikalleen, hepissä vasta kun ei ihan varmaa sopiiko olemaan. harmittaa koko sarjan kanssa hätäily, moottorin asento muuttui hieman ensi sovituksesta, nyt turbon olis saanut ehkä sopimaan tolpan ja koneen väliin. toisaalta olis tullut enempi mutkia sarjaan ja niistä minen tykkää. :D
kantta pitäis saada pian tehtyä että pääsis oikeasti kasaamaan..
Sisustasta revitty lattiamattoa ja eristevilloja pois, pitää pestä ja pukata sitte matto takasi. Katsastuksen ajan sisusta pysyy vakiona. sen jälkeen tehään keposet kaaret ja penkit vaihtuu.
Megan sähköjä aloin tuonne vetelemään ja meinasin ne tehä seuraavaks valmiiks asti. ja bensalinjat. piisaakohan toi mun pumppu minne asti, 3bar paineella 270L/min. laitetaan toinen jos loppuu.. 10mm linjaa varmaan kannattaa laittaa? meinasin vetää hytin kautta suojaputkessa kumiletkulla. ei jaksa alkaa pohjaan mitää räpeltää.

Mitä ootte mieltä, meinasin sitä imusarjaa tehdä noilla 13cm suppiloilla mutta aloin miettiä että laitanko suuttimet kylkeen vai laittaisko suppilon suulle keskelle. onhan  siinä vaara että osa päätyy painekotelon pohjalle/vääriin pyttyihin mutta kierroksillahan olis parempi mitä kauempana suuttimet on. mahtaiskohan käydä nättiä tyhjäkäyntiä ja toimia muuten kevyessä ajossa..? on vaan ihan haastavampikin saada ne putken kylkeen ja sitte joutuis tehä mutkaa runnereihin, muuten ei sovi. Suunnittelin että jos suppilon päästä olis joku 6cm "takaseinään" ja suutinkärki tulis pitkälle että olis noin 4cm päässä huulilla. kai se sinne osuu kun suppilo on 70mm halk.

Tällä hetkellä on kaikki enimmäkseen suunnitteluvaiheessa, mutta laitetaan kuvia kun alkaa taas oikeasti jotain tapahtua.. :)

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #68 : 30.10.2014, 10:01:37 »
Nyt olis kansi tehty ja kasassa.. tein ite sitte kuitenkin kanavat.. uskoisin että tuli ihan hyvä.. :D
eli siis moottori olis nyt kasassa, pakosarja, turbo ja hukkis kokonaisuus valmis. imusarjaa aloin tehä, tuo putki halkastu ja vastakappale tulee tuohon vasten mutta etupäästä levitetään n.6-7cm.. toivottavasti saan suuttimet sopimaan runnereihin yläpuolelle. oliskohan mitää haittaa jos laittais alapuolelle? aattelin vaan että jos valuu jotai kakkaa, öljyä tai kosteutta että tulooko ongelmia..

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t31.0-8/10608334_834395806583046_7859962144123299040_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t31.0-8/10699924_834395799916380_6321837702999087793_o.jpg

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #69 : 01.11.2014, 23:48:09 »
Kuinkas toi lämmityslaitteen kierto, taitaa volvossa kiertää vapaana koko ajan ja säätö on ilmaläpällä, kadetissa säätö hanalla, pitääköhän tehdä pieni ohikierto, ei varmaan saa tukkia kokonaan?
Oikee nolottaa mutta kuinka toi jakopään kiristin palautetaan? onko toi paskana vai mikä mutta millää se ei kyllä takasi pohjaan mene :D

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #70 : 02.11.2014, 00:23:33 »
on volvossa lämppärin kierrossa hana joka on vaijerilla tai alipaineella toimiva joten kierron voi tukkia.
Jakopää on kenties "automaattikiristimellä"? Purista se kiristimen tappi vaikka ruuvipenkissä hitaasti alas ja esim. poranterä lukitustapiksi siihen reikään.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #71 : 02.11.2014, 10:11:28 »
Noku näin mä sitä yritin mutta ei se kyllä lähteny painumaa ja kun en mitään jippoa siitä keksiny niin aattelin kysyä.. pitää koittaa kovempaa ja ostaa sitte uus :D
No huh, tää helpotti huomattavasti. laitanpa sitte suoraa hanalla säädön..
Nyt olis imusarja, suuttimia ja läppää vailla, yritän löytää toyotan kaasuläpän jossa on se alipaineella toimiva säätö..
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10515333_10205523588631963_2463260484839053409_o.jpg

Pakosarjan, turbon ja hukkaportin laitoin pysyvästi paikalle, ei tartte eenää ottaa irti.
pitäis hommata cooleri 300x450x75 mutta kun ei ollut ainakaa tuolla mistä halvimmalla löysin.. motonetissä varmaan olis samoja, pitää käydä kyselee ja samalla hakea biltemasta vähä pakoputkivärkkiä että saa nyt ainaki auton alle asti ennen starttausta.
taitaa tulla nyt sitte 3" ränniä alusta loppuun, alkuun vois tietty laittaa 3,5" mutta pitää kattoa miten mahtaa sopia alas.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #72 : 06.11.2014, 15:02:37 »
Oon muuten maailman huonoin tekee mitää sepustusta rakentelusta kun en ikää muista ottaa kuvia kaikesta mitä teen.. nää on tälläsiä välietappikuvia kaikki :D

Nyt on bensalinjaa vailla että vois alkaa hieroa käynnille.. :)
Suuttimet sovittelin imusarjaan, puolapaikalla ja puihat kiinni. pakoputki on auton alle asti 3.5" siitä varmaan jatkuu sitte 3".. syylärille on paikka mutta cooleri puuttuu vielä niin ahtoputkia ei oo tehty mutta teen ne vasta kun on saatu auto käyntiin, pitää nimittäi vähä vielä funtsia ttettäiskö coolerin vai laittaisko kiinan coolerin..
Bensatankkii tein tuollasen järjestelmän :D
on toi vakio tankki varmaan ilman mitää loiskelevyjä ja vaan yks lähtö, toi nyt on aika varma ettei loisku kun on täynnä aina jos vakio tankissa vähäki on bensaa :D
Saa nähä mihin asti toi pumppu riittää.. no vähintään ainaki 350-400hp..

Alkaa vaan olla kadetin konehuone hieman täydempi kuin vakiona, mutta eipä sinne paljon enää tartte sopia..
Kuristimen tein kaasuläpälle että saadaan jotenkin leivottua katsurille paperit, loput sitte syttyennakoilla..
Sitte vasta hommat alkaakin kun saa alkaa perää sovitella ja etunapoja. meinaan kaikki jarrut ottaa 740:stä.. :)

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10256972_838236009532359_7741364335929190439_o.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10623384_838236006199026_1680734972765395530_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10687293_838236012865692_4912767942133325621_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/1836957_838236002865693_3343025987197936385_o.jpg
« Viimeksi muokattu: 06.11.2014, 15:04:26 kirjoittanut jesse47 »

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6705
  • 1% Hybridi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #73 : 06.11.2014, 15:51:10 »
Jakohihnan asentaminen voi olla haasteellinen  ::)
« Viimeksi muokattu: 06.11.2014, 17:16:38 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #74 : 06.11.2014, 16:37:57 »
Hyvää tahtia tää on edistynyt, ja muutenkin mielenkiintoinen projekti.  O0
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Futurez  Kulkukoira