RallyBaron  Samppasport

B234F turbo C kadettiin

  • 181 Vastauksia
  • 73825 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #105 : 24.11.2014, 15:07:23 »
240:n satulaan ei sitten mahdu kovin paksu levy. 22 tai 24mm, riippuen että onko Aten vai girlingin satula. Tosin satulaan on mahdollista tehdä "levityspalat".
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #106 : 24.11.2014, 15:51:31 »
240:n satulaan ei sitten mahdu kovin paksu levy. 22 tai 24mm, riippuen että onko Aten vai girlingin satula. Tosin satulaan on mahdollista tehdä "levityspalat".
Ei kait toi omegan levy oo sen paksumpi? osaisko joku sanoa?
eli siis a omegan 280mm levykö on muuten sama kuin 258mm mutta isompi halk. ettei keskiö ole suurempi.? riittääkö siinä varaa pienentää niin paljoa, pinta pitää jäädä 40mm leveäks.
mittasin mielestäni noi volvon vanhat levyt n. 22mm paksuiks mutta oli kyllä niin kuluneet että varmaan ollut 24mm luokkaa..
Tässä välissä tarkastin tilannetta netistä ja toi 280mm levy on 2x kalliimpi ja niitä ei ainakaa motonetissä ollut.
Joten komppaan edellistä päätöstäni ja tyydyn 258millisiin. jollei noilla kadetti pysähdy niin ihme on. :D
« Viimeksi muokattu: 24.11.2014, 16:34:10 kirjoittanut jesse47 »

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #107 : 24.11.2014, 16:45:54 »
24mm. on noitten Omenan levyjen paksuus. ;)Juu ei oo keskiö sen suurempi ainoo ero on toi levyn halkaisija.Eihän siitä tarttis sorvaa ku 7.5mm pois jos sinne kerran 265mm mahtuu ni eiköhän siihen kitkapintaa riittävästi jäis.Mutta kyllä ne varmaan noi 258 millisetkin siihen piisaa.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2014, 16:55:49 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #108 : 24.11.2014, 18:37:57 »
Joo mutta oli jotai 60e kpl noi isommat ja 258mm oli 27e kpl niin tarkanmarkan miehenä ei tartte arpoa. kalliita millejä :D
Aivan kun olis enää merkitystä tässä konkurssissa :D

Saa nähä kuinka noi isuzun iskarit passaa, siis muuten sopii joo mutta onko sitte riiittävän tehokkaat. luulis että on, 4 veto lavurissa on suht jäykkä alusta, ainaki verrattuna takavetosiin ja painoa ihan vähä enempi ku kadetilla :D
Voi olla että menee perselleenki.

Saa nähä miten käy kun siirsin akun loosteriin, ainaki tallista starttaa kivasti mutta miten pakkasella. 70 neliötä kaapelissa ja about 4-4.5m mittaa..
Sitte ku megalle tulee virta startin päästä. voi olla että joutuu vetää oman johon akulta jos tippuu liikaa jännite pakkasilla..

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #109 : 24.11.2014, 21:00:37 »
Mä en tiedä mitä toi painaa, mutta ite aattelin vaan ettei se ainakaan paljon enempää voi painaa ku ooppelin 2 litranen valurautakannella.. :D

On vaan toi kadetin perä niin kevyt että saa nähä kuinka helposti tuo luisteloo.. :D
:D
Veikkaisin, että opelin cihhi on painavampi ku vollen pata.
Vanhalla tekniikalla(1,3 OHC!!  :o), n. 200hp ja kemppilukko, ei ollut hyvä yhdistelmä vesikelissä, saatikka isommilla tehoilla... :2funny:
No, hauskaa se kyllä oli... On- off tyyppinen käytös siihen vielä lisäks, johtuen alaväännön puutteesta ja kohtuuttomista ahdoista... ;D
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Jee jee
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #110 : 24.11.2014, 21:20:24 »
Opelin 1.9/2.0 kaasari CIH paino on jossain 132-139kg kulmilla. Siitä ei ole kyllä tarkempaa tietoa, että sisältääkö toi paino vauhtipyörää, kytkintä, apulaitteita tai mitään ylimääräisiä.
!

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #111 : 24.11.2014, 23:31:55 »
Onneks volvon isolohkolla on laakea käyttöalue niin ainaki sen puolee "helpompi ajettava" :D
Tulooha tuohon tietysti painoa lisää kun volvon perä ja vankemmat ripustukset ja jos kaaria vähä joutuu tehä.
Paljonko oli voimaa, 200hp? vääntöä? oliko sillä jo liukasta? :D
Kesäks vaan kunnon renkaat taakse niin saa vähä liikettä vanhoinin niveliin :)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #112 : 25.11.2014, 16:23:39 »
Ei kait toi omegan levy oo sen paksumpi? osaisko joku sanoa?
eli siis a omegan 280mm levykö on muuten sama kuin 258mm mutta isompi halk. ettei keskiö ole suurempi.? riittääkö siinä varaa pienentää niin paljoa, pinta pitää jäädä 40mm leveäks.
mittasin mielestäni noi volvon vanhat levyt n. 22mm paksuiks mutta oli kyllä niin kuluneet että varmaan ollut 24mm luokkaa..
joskus c kadettiin mulla oli 240 satulat ja e rekordin jäähdytetyt levyt. en muista pitikö paloja hiota hiukan.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #113 : 26.11.2014, 14:27:25 »
Saakos tuota 4 mäntästä satulaa helposti muutettua yhdelle jarruputkelle vai onko helpoin haarottaa?
Siis onko mitää nopeaa helppoa konstia saada noi samaan "piiriin" ja tulpata toinen lähtö? vai onko ne jo valmiiks. kokeilin vaan tuosta vanhasta satulatsa ja ei ollut samaa rööriä mutta voipi tuo olla vaan tukossakin..

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #114 : 26.11.2014, 15:21:32 »
Saakos tuota 4 mäntästä satulaa helposti muutettua yhdelle jarruputkelle vai onko helpoin haarottaa?
Siis onko mitää nopeaa helppoa konstia saada noi samaan "piiriin" ja tulpata toinen lähtö? vai onko ne jo valmiiks. kokeilin vaan tuosta vanhasta satulatsa ja ei ollut samaa rööriä mutta voipi tuo olla vaan tukossakin..

Kyllä ne eri piiriä on. En tiedä miten helposti satulan sisältä saa yhdistettyä piirit toisiinsa, mutta tuskin se kovin ihmeellinen homma on.
Nopea googletus löysi tälläisen ratkaisun :
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #115 : 26.11.2014, 16:35:07 »
Nopein varmaan haarottaa.
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 440
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #116 : 26.11.2014, 16:56:14 »
mulla on corollan tolpat joissa volvonsatulat ni niissä on satulan putket haarottimella yhteen letkuun. ja hyvin toimi.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 477
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #117 : 26.11.2014, 20:18:49 »
Eikös 240 ABS etujarrusatulat olisi ollu samat mutta yhdellä letkulla/putkella?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #118 : 26.11.2014, 20:47:53 »
Enpäs tiedä mutta tuollaset mulle nyt tuli kun löyty käytetyt, uutta vastaavat..
Pitää huomenna kipasta haara ja käydä tekee nuo lyhyet pätkät siihen. levyt tulee huomenna niin olis mahollista saada kasaan auto.
olis tiet sulat niin vois päästä vähä koettamaa kadetin perän kestävyyttä :D

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #119 : 27.11.2014, 14:23:03 »
Eikös 240 ABS etujarrusatulat olisi ollu samat mutta yhdellä letkulla/putkella?
Näiden saatavuus ei vaan ole mikään paras mahdollinen.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo