Elekma  Autoracing

B234F turbo C kadettiin

  • 181 Vastauksia
  • 73694 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #135 : 14.12.2014, 13:35:29 »
Joo on siis triggeri laitettu remmipyörän "taakse".. joo toi selvis, on oikeen..
Pitää koittaa tuota pakonokan ahjotusta vähä myöhästää, tai siis laittaa vakioon, on nyt hieman aikaistettu..
Kyllä se nyt jotenki tönkii mutta ei aivan vielä odotetulla tavalla :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #136 : 14.12.2014, 19:14:39 »
Joo on siis triggeri laitettu remmipyörän "taakse".. joo toi selvis, on oikeen..
Pitää koittaa tuota pakonokan ahjotusta vähä myöhästää, tai siis laittaa vakioon, on nyt hieman aikaistettu..
Kyllä se nyt jotenki tönkii mutta ei aivan vielä odotetulla tavalla :D
Tarkkaile että se triggeri ei "sudi" siinä pyörän keskiosan ympärillä jos siitä ajoituksen otatte, ei olis ensimmäinen kampuran pyörä jossa vulkaani luistaa ja ulkokehä pyörii sisäkehään nähden.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #137 : 16.12.2014, 09:54:48 »
Enpä muuten yhtään aatellu tuollasta kun tein tuon, taisin hitsata triggeripyörän kiinni sisä ja ulkokehään.. Pitääpäs tarkistaa miten sen menin tekemään. onkohan tuosta haittaa jos hitsasin molempiin kiinni? se repiöö pian irti toisesta aikanaan tai tuo kumi ei pääse joustamaan..

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 440
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #138 : 16.12.2014, 11:28:47 »
Enpä muuten yhtään aatellu tuollasta kun tein tuon, taisin hitsata triggeripyörän kiinni sisä ja ulkokehään.. Pitääpäs tarkistaa miten sen menin tekemään. onkohan tuosta haittaa jos hitsasin molempiin kiinni? se repiöö pian irti toisesta aikanaan tai tuo kumi ei pääse joustamaan..

hihnapyörä toimii dampperina eli värinän vaimentimena. eihä se enää toimi suuniteltulla tavalla jos oot hitsannut sen jumiin. voi kestää kauanki ennen ku joku paikka hajoo.
mulla hajos volkkarista pyörä eli lähti ulkokehä irti, meni koko kone roskiin. teki isot tuhot ja eikä kannattanut sitä korjata.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #139 : 16.12.2014, 14:35:02 »
Sitä itekki mietin.. pitääpä kattoa että hitsasinko toisaan molempiin sen kiinni.. Pitää pyöräyttää sorvissa saumat pois jos menin sen niin tekemään.. Kasailin tuota sillon niin kiireellä että enpä kyllä yhtää aatellu asiaa.. :D

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #140 : 16.12.2014, 18:37:23 »
Tai sitten vain uutta pyörää kehiin. Jos saumaa on vedetty pitkän matkaa lähelle sitä värinänvaimennuskumia niin se kumi sulaa. Sittenkun sorvaat täpit pois, irtoaa se koko hemmetin ulkokehä sisäkehästä... Jos se pyörä on sama kun perus 740 2.0 ja 2.3 kasitapeissa niin niitä saattaisi olla tuossa jopa jouten.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #141 : 16.12.2014, 19:31:43 »
Tai sitten vain uutta pyörää kehiin. Jos saumaa on vedetty pitkän matkaa lähelle sitä värinänvaimennuskumia niin se kumi sulaa. Sittenkun sorvaat täpit pois, irtoaa se koko hemmetin ulkokehä sisäkehästä... Jos se pyörä on sama kun perus 740 2.0 ja 2.3 kasitapeissa niin niitä saattaisi olla tuossa jopa jouten.
Katoin nii olin pistäny pikku hepit sinne sisäkehälle mistä se  triggeri on keskitetty, ulko kehälle sellaset sentin pätkät. ei toi oo tuosta lämmenny nii paljoa. pitää ottaa irti ja sorvata sieltä sisäkehältä hepit irti. pikku juttu, syyläri ja cooleri pois että saa pyssyllä auki, jos saa kun vähä lotrailin kierrelukitteen kans kasatessa. :D

Nyt tartteis saada toi kardaani tasapainoon kun meinaa "vähä" täristä.. yritin tänää sitä oikoa mutta ainakaa vielä ei ihan tärpänny.. vemppaa eestä 0.4mm ja takaa 0.2-0.3mm.. sitte ko se on 76x2mm putkea nii pieniki heitto jo tuntuu.. justii vielä 80-90 nopeudessa täräjää.. on kyllä muutenki kone niin jäykillä tyynyillä että joka paikka rämäjää :D

Lisää probleemia.. kannenvälistä vuotaa ljyä, ihmettelinki mistä se tulee kun oli valunu öljypohjaan.. tulee siis imusarjan puolelta, noista kannen paluu linjoista.. onpa tuo nyt ihme homma, molemmat pinnat oli puhtaita ja suoria ja uus tiiviste, nii tää vuotais sitte öljyä paineettomasta linjasta.. :D ei tuu kyllä tuon takia tuu hattua nostettua päältä. kattoo sitte jos tulee muita syitä aukoa konetta..
« Viimeksi muokattu: 16.12.2014, 20:08:46 kirjoittanut jesse47 »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #142 : 16.12.2014, 19:38:45 »
Kannattaa kiinnittää sisäkehään koska kun se vulkanointi luistaa, ennakot eivät pysy paikallaan.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #143 : 16.12.2014, 20:10:19 »
Kannattaa kiinnittää sisäkehään koska kun se vulkanointi luistaa, ennakot eivät pysy paikallaan.

Nii no voi sen tehä niinki.. on vaa nii lepsua toi riggeri että kuinkahan pysyy aisoissaan.. pitää kattoa. ei tuossa ainakaa oo vielä luistanu tuo..

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #144 : 16.12.2014, 21:15:52 »
Kannentiiviste väärin päin? Ainakin 8-venasessa käy näin, 1 kannen paluu linja ei tiivisty oikein jossain 1 tai  2 pytyn tietämillä... pakosarjan puolella näkyy silloin ylimääräinen "lirpuke"  ::)
« Viimeksi muokattu: 16.12.2014, 21:18:19 kirjoittanut filth »

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #145 : 16.12.2014, 23:02:42 »
Ei tuota tiivistettä saa ku yhe päi jos meinaa että osuu reiät kohalle. on se oikee päin. mutta tihkuu vähä välistä nimenomaa imusarjan puolelta. siinä on kolme muistaakseni niitä paluuputkia ja jostai niistä tihkuu.. sen verran että aina ajamisen jälkee tiputtaa tipan pari.. valuu siis lohkon kylkeä pitki. putsasin tänää ja katoin että mistä se oikee tulee, sieltähän se..

Edit: pakopuolella on painelinja ja se ei osu kyllä sitte ollenkaa kohalleen jos tiiviste väärin päin. on juuriki 1 ja 2 välissä.
Alku päässä kuva kannesta, siinä näkyy noi linjat :D
« Viimeksi muokattu: 16.12.2014, 23:04:32 kirjoittanut jesse47 »

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #146 : 17.12.2014, 11:18:20 »
No nyt oli halpaa kardaanin tasapainotus. suunnilleen pari sataa kuulemma :D seinäjoella. joop. kannattaa vissii ihan koittaa ite eka saada tuo suoraan. 10 tuntiaki painottaa nii varmasti on kohtuullinen.

En tiiä onko toi aivan paras ratkasu että on yhtenäinen aksila ilman kannatinta, pituutta 140cm..

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 440
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #147 : 17.12.2014, 11:44:00 »


En tiiä onko toi aivan paras ratkasu että on yhtenäinen aksila ilman kannatinta, pituutta 140cm..

tuli mieleen että missä kohtaa sulla on kartaanissa liuku? volvon laatikossa laippaliitos ja perässä myös

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #148 : 17.12.2014, 11:57:11 »
Ei tuossa nyt alyttömästi ole heittoa jos alle on puol milliä. Tehtaan jäljiltä on löytynyt paljon suurempiakin heittoja. Oisko ongelma tuossa yksiosaisuudessa?

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #149 : 17.12.2014, 13:19:36 »
Nii no koitetaa saada ensin vempotus vaikka kympin-kahden sisään ja sitte painottaa.. kyllähän puolen millin heitto noin raskaassa putkessa tekee aika tuntuvan epätasapainon. tai eihän sillä väliä kui vempottaa, kunhan on tasapainossa.
Sitte kun ei suoremmaks saa niin aletaa laittaa painoa vastapuolelle. voip olla tietty vielä renkaissakin osittain ongelma, pitää ottaa pyörät pois ennen alkaa hieromaan tuota. on kyllä minusta moottorin taajuudella toi tärinä. siis nelosella ajettaessa.
Ja vielä kun mennään pidemmälle niin pitää varmaan koittaa toi remmipyörän jousto korjata myös. seki voi aiheuttaa tärinää.

Sitte ku aletaa hiusta halkomaan ja oikee tarkkoja ollaan niin tuo mun perän ripustus luo sellasen ongelman että takapään korkeuden muuttuessa nivelten murto muuttuu, nyt on samassa kulmassa omalla painollaan mutta jos väkeä auto täynnä niin tilanne muuttuu. mutta mitään eroa ei huomannut vaikka olikin auto kerran täynnä että ei varmaan ole siinä ongelmaa.

Oon tehny tuon pikku palapelinä, etupäässä laippa nivelen kaveriks vaihdoin liukutumpin ja sitten kardaanin päähän sorvasin sovitteen tuolle liun "ulkopalalle" siitä sitte menee yhtenäisenä perään jossa normaali nivel. eli liukuu etupäästä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy