Keulakappaleen sain tänään korjattua hiekkapeltiä vaille valmiiksi. Lokasuojan tiivistenauhan alunen oli hautunut ja ruoste turvottanut saumat. Leikkasin soiron pois ja hitsasin sivupellin suoraan kiinni pintapeltiin, niin eipähän pääse ruoste enää peltien väliin.
Lokasuojien sisäpellit eivät oikein istuneet hyvin ja akselimuutoksen takia runkoaisan ja pellin välissä oli vielä isompi rako kuin alunperin. Hitsasin reunaan 3" putkesta leikatun kaaren ja rikat joista pellin saa nyt kiinni aisan päälle ruuveilla. Putki pitää pellin reunan jäykkänä ja kun väliin laittaa tiivisteen kasatessa niin ei tule pöly ja kurakaan läpi. Keulakappaleeseen täytyypi vielä hitsata jatkoksi samanlainen.

Hammastangon laitoin koesovitukseen, mutta täytyy vielä hankkia lyhemmät ulkopäät ja sopiva nivel. Taas tulee hauskaa varaosatiskillä-> Raidetangonpää M14x1,5 sisäkierteella, 144:n kartiolla ja noin 4cm Bemarin päätä lyhyempi, kiitos.
Volvon ristikko ei käynytkään tankoon vaikka se on ZF:n tekemä. Onkohan 240:n ZF ja CAM eri nivel rattiakselissa? Spoori näytti samalta, mutta halkaisija eri. Onneksi kaverin varaosa-autosta saa tankoon sopivan nivelen. Jonkin verran tanko ryöstää tilaa öljypohjalta, toivottavasti mahtuu.
Sitten tämmöisiin kysymyksiin pitäisi löytää jostakin vastaus:
Tinanelosen massa?
Vaihteiston massa M40/M90/M47?
(Etuakseliston massa PV/144?)
Katsuri kysyi eli "mustaa valkoisella" tarvittaisiin.