Tein saman manööverin ft koneeseen n. kk.sitten ja kokemuksesta huomio seuraavaa:Kansi oikaistiin (vaikka ei varmasti ollut käynyt kuumana )ja venttiilit hiottiin sekä säädettiin+ ohjurien ja vaimentimien kumit vaihdettiin) Pura mielummin liikaa kuin liian vähän pako-ja imusarjan ympäristöä.Poista suosiolla jäähdytin ja cooleri saat lisä tilaa. Ainakin ft pakosarja oli kiinni lohkossa aivan tajuttoman vaikeella alakiinnikkeellä avata (samoin sen takaisin asennus) Samoin downpipe on kiinni sekä sillä näkyvällä klemmarilla että pohjassa aika tukevalla liitospultilla. Turbon paluuöljyn turbon puoleinen pää on vähän vaikea ,itse menin alakautta pitkillä jatkovarsilla, mutta voi onnistua myös muutoin. Elringin sarjassa ei ainakaan minulla ollut juuri tätä paluuputken yläpään tiivistettä eikä alapään o-rengasta(sinisellä n.9€ € yht. toim. aika 1 viikko). Pakosarjan vaarnapultteja löyty siniseltä yllättävän nopeasti( n.2 pv) tarve 4 kpl. Se tiivistesarjassa ollut nokka-akselin etupään tiiviste alkoi vuotaan saman tien , nyt on volvon oma ja maksoi n.14 € joten suosittelen sen käyttöä. Jos autossasi on EGR niin myös siihen tarvittavaa imusarjan tiivistettä ei sarjassa ollut. Jotkut viisaat ovat sanoneet että tuki vaan se EGR huoletta. No tuloksena oli vika valon syttyminen , ei vikakoodeja mutta ei kelpaa katsastuksessa. Uusi oikea tiiviste ja valo hävisi??. Myöskään ruiskusuutinten tiiviste o-renkaita ei ollut tuossa minun saamassani sarjassa joten nekin siniseltä, (34€. + pakosarjan udet kiinnitys mutterit 15€) Jotain o-renkaita siinä oli mutta ei omaan koneeseen sopivia. Lähinna tuli mieleen k-jetin kumit.
Sitten tietysti jakopää ja kiristin n. 70 €(gates)
Kansi työt koneistamolla n.200€.
Näillä nyt mennään omalle työlle ei hintaa mutta meneehän siinä tovi jos kunnolla tekee. Lohkon, imusarjan ja pakosarjan tiivistepintojen kunnostus ja" viilaus/puhdistus" ottaa aikaa eikä niistä kannata tinkiä.