Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa KORJAUS

  • 73 Vastauksia
  • 30999 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa KORJAUS
« : 12.10.2014, 14:31:49 »
Tervehdys

Luottoautolle tuli ongelmaksi käyntivaivat. Eli käytännössä ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan ja kaasun kanssa saa pidettyä käynnissä joten kuten. Käy röpeltäen ja kierrokset alta 2000 nii sammu vähän ajan päästä. Moottorin häiriövalo palaa. Vikakoodeja en ole saanut luettua, kun en ole saanut vietyä mihinkään luettavaksi. Vol-fcr ei löytänyt koodeja, mutta ei se taida löytääkään...

Listausta mitä olen koittanut tehdä
- Lambda vaihdettu
- IMM putsattu
- Koitettu ilman IMM -piuhaa
- Liekkilukkoa putsailtu
- Kaasuläppää putsailtu (ei tosin perusteellisesti)

Tulpat on aivan mustassa noessa. Tosin en tuolla käynnillä ihmettele. Bensaa tuntuu saavan, kun saa pidettyä käynnissä.

Onko ideoita / kokemuksia?

PÄIVITETÄÄN LISTAA TEHDYISTÄ TOIMENPITEISTÄ:

- Tyhjäkäyntimoottori putsattu
- Kaasuläppä putsattu uudestaan paremmin
- Kaasuläpän asennontunnistin mitattu --> OK
- Tulpanjohdot vaihdettu
- Ilmanputsari vaihdettu
- Bensan suodatin vaihdettu
- Puola vaihdettu
- Virranjakajan kansi ja pyörrin vaihdettu
- IMM vaihdettu
« Viimeksi muokattu: 07.01.2015, 17:11:18 kirjoittanut Pasi Jukola »
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #1 : 12.10.2014, 19:54:57 »
Kuules ne perinteiset jutut tulpat ne sytytyssjohdot virranjajanjan kansi ja pyörijä vaihtoon,sekkaa se puolan kunto samalla kertaa. Kone ei ole väljä ettei sitä öljyä nouse männänpäällee ja kone nokeentuu suotta ,paljon sitä öljyä kuluu jos vaikka 10tkm ajelee
Että se bensapalaa puhtaasti vaihda ilmaputsari.Toiseksi paljon autolla on ajettu ja muut jutut (huoltohistoria)viellä kerrot niin päästään eteenpäin.
 Oletko lukennut tämän
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54432.0
« Viimeksi muokattu: 12.10.2014, 19:59:37 kirjoittanut Nercs »

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #2 : 12.10.2014, 20:13:59 »
Kuules ne perinteiset jutut tulpat ne sytytyssjohdot virranjajanjan kansi ja pyörijä vaihtoon,sekkaa se puolan kunto samalla kertaa. Kone ei ole väljä ettei sitä öljyä nouse männänpäällee ja kone nokeentuu suotta ,paljon sitä öljyä kuluu jos vaikka 10tkm ajelee
Että se bensapalaa puhtaasti vaihda ilmaputsari.Toiseksi paljon autolla on ajettu ja muut jutut (huoltohistoria)viellä kerrot niin päästään eteenpäin.
 Oletko lukennut tämän
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54432.0

Tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä on kohtuu uusia. Öljyä ei oo syöny. Ilmanputsaria koitin metsästää, mut en lauantaina enää saanu mistään. Kohtuu pienen käyntihäiriön ymmärrän ilmanputsarin tai tulpanjohdon syyksi, mutta nyt on sen verran yhtäkkistä ja totaalista ongelmaa etten jaksa uskoa. Kaikki tietty mahollista. Huomena aattelin tulpanjohtoja mittailla. Autolla ajettu alta 290 tkm.

Olen lukenut linkin, mutta eipä siinäkään lopputulemaa saatu.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #3 : 13.10.2014, 10:11:51 »
Tuota se katalysaattori on auki että pakokaasut pääsee ulkoilmaan vaivattaa.Onko se tyhjäkäyntimoottori kunnossa se joka säätä tyhjäkäyntiä sekkaa se juttu se on siinä kaasuläpän luonna pannalla kiinni putsaa se ja testaa se kunto

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #4 : 13.10.2014, 15:12:21 »
Tuota se katalysaattori on auki että pakokaasut pääsee ulkoilmaan vaivattaa.Onko se tyhjäkäyntimoottori kunnossa se joka säätä tyhjäkäyntiä sekkaa se juttu se on siinä kaasuläpän luonna pannalla kiinni putsaa se ja testaa se kunto

Ilmanputsari uusittu, tulpan johdot uusittu, puola mitattu, kaasuläppäkotelo putsattu kunnolla, tyhjäkäyntimoottori putsattu, kaasuläpän asennon tunnistin mitattu. Yks tulpan johto oli sökö, muttei uudetkaan auttanu.

Lisää visioia saa heittää. Mitä mieltä kansipahvista? Savuttas varmasti todella reilusti.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #5 : 13.10.2014, 17:01:50 »
Tuota jos kansipahvivikaa autossa tuossa vinkit. Biltemassa on myös saatavanaa testisarja josta otetaan näyte jäähdytysnesteestä onko siinä joukossa pakokaasuja eli kansivikaa tuolloin autossa

Tuossa noi oireet jos kansipahvi menee.
Ja kuten muistat kone käy avaa se paisuntasäiliön korkin ja kun nostaa kierroksi tällöin pitäsi pinnan nousta jos vuotaa se kannentiiviste eli laskee painetta sylinteristä jäähdytysjärjetelmään.
 Onko öljyssä harmaata (öljykorkki)
 Onko veden pinnassa öljyä (lämpimänä)
 Kupliiko tiivisteen kohdalta (käynnissä)kannen ja lohkon välistä.
 Tuleeko valkoista savua (ajossa) 

Liekkilukko puhdistettu ja onko se imuasarjan allaa olevaa juttu kunnossa että sielläkin ne paikat avoinna.Ota puristupaineet tiedät onko se kone kunnossa varmasti turhaa rikkinäistä ruvetaa korjailemaan.
Mikähän historia autollaa oikein on kun normaalisti jopku 290 tkm vasta on sisäänajo Volvollle


Teemme kansirempan
http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p1.html
« Viimeksi muokattu: 13.10.2014, 17:09:17 kirjoittanut Nercs »

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #6 : 13.10.2014, 17:10:07 »
Tuota jos kansipahvivikaa autossa tuossa vinkit. Biltemassa on myös saatavanaa testisarja josta otetaan näyte jäähdytysnesteestä onko siinä joukossa pakokaasuja eli kansivikaa tuolloin autossa

Tuossa noi oireet jos kansipahvi menee.
Ja kuten muistat kone käy avaa se paisuntasäiliön korkin ja kun nostaa kierroksi tällöin pitäsi pinnan nousta jos vuotaa se kannentiiviste eli laskee painetta sylinteristä jäähdytysjärjetelmään.
 Onko öljyssä harmaata (öljykorkki)
 Onko veden pinnassa öljyä (lämpimänä)
 Kupliiko tiivisteen kohdalta (käynnissä)kannen ja lohkon välistä.
 Tuleeko valkoista savua (ajossa) 

Liekkilukko puhdistettu ja onko se imuasarjan allaa olevaa juttu kunnossa että sielläkin ne paikat avoinna.Ota puristupaineet tiedät onko se kone kunnossa varmasti turhaa rikkinäistä ruvetaa korjailemaan.
Mikähän historia autollaa oikein on kun normaalisti jopku 290 tkm vasta on sisäänajo Volvollle

Kiitos vinkeistä.

Vaikea koittaa noita käynnissä testejä, kun ei pysy. Jäähdytysneste mielestäni normaalia, öljyssä ei näy harmaata tmv. Ei oikeastaan normaalia kummemmin savuta. Liekkilukko putsattu, kuten avauksessa mainittu.

Suomiauto on ku huoltohistoria on alusta asti. Ei pitäs kyllä tässä vaiheessa tulla ongelmia.

Voisiko puola olla kuitenkin rikki?
 - ensiökäämi 0.3 ohmia
 - toisiokäämi 7800 ohmia

Ensiökäämi pitäs olla 0.5-1.5 ohmia? Eikö? Voiko noin pieni ero vaikuttaa?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #7 : 13.10.2014, 17:19:01 »
Liekkilukko puhdistettu ja onko se imuasarjan allaa olevaa juttu kunnossa että sielläkin ne paikat avoinna.Ota puristupaineet tiedät onko se kone kunnossa varmasti turhaa rikkinäistä ruvetaa korjailemaan.

Mitä tarkoitat imusarjan alla olevalla jutulla?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #8 : 13.10.2014, 17:52:48 »
Varmaan kyse huohotusjärjestelmän pöntöstä, kerääjäsäiliö vai mikä lie oikea nimi:



Imusarjan alla lohkon kyljessä musta pönttö, josta lähtee letku(ja).

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #9 : 13.10.2014, 18:53:40 »
Ensinnäkin kannattaa luetuttaa vikamuisti, ellei itse osaa tai ole sopivaa lukijaa. Säästyy monelta vaivalta ja turhan osan vaihdolta.

Toisaalta tässä on nyt mainittu tuo katalysaattori joka voi olla tukossa. Onko tarkastettu?
Koska polttoaineensuodatin on vaihdettu? Siinäkin mahdollinen vikakohde.
Imuvuoto tulisi myös kyseeseen tässä ongelmassa.

Kannattaa kuitenkin lukea se vikamuisti ennen osien vaihtoa.

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #10 : 13.10.2014, 21:20:16 »
Kiitos vinkeistä.

Vaikea koittaa noita käynnissä testejä, kun ei pysy. Jäähdytysneste mielestäni normaalia, öljyssä ei näy harmaata tmv. Ei oikeastaan normaalia kummemmin savuta. Liekkilukko putsattu, kuten avauksessa mainittu.

Suomiauto on ku huoltohistoria on alusta asti. Ei pitäs kyllä tässä vaiheessa tulla ongelmia.

Voisiko puola olla kuitenkin rikki?
 - ensiökäämi 0.3 ohmia
 - toisiokäämi 7800 ohmia

Ensiökäämi pitäs olla 0.5-1.5 ohmia? Eikö? Voiko noin pieni ero vaikuttaa?

Tuota tuo ensiökaami pitäsi ollaa noitten lukujan välissä teillä on kovasti sen alle Toisiokäämi pitäisi olla melken 9 kilo-ohmia teillä vajaa 8.Siinä puolassa on se sytytyksenvahvistin ja monesti vaikka arvot on melko hyvät siinä kummiskin on vikaa.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #11 : 13.10.2014, 22:39:42 »
Ensinnäkin kannattaa luetuttaa vikamuisti, ellei itse osaa tai ole sopivaa lukijaa. Säästyy monelta vaivalta ja turhan osan vaihdolta.

Toisaalta tässä on nyt mainittu tuo katalysaattori joka voi olla tukossa. Onko tarkastettu?
Koska polttoaineensuodatin on vaihdettu? Siinäkin mahdollinen vikakohde.
Imuvuoto tulisi myös kyseeseen tässä ongelmassa.

Kannattaa kuitenkin lukea se vikamuisti ennen osien vaihtoa.

On niin vaikea ajaa, ettei viitsi viedä mihinkään. Huomenna taas yhdellä lukijalla yritän...
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #12 : 13.10.2014, 22:40:41 »
Varmaan kyse huohotusjärjestelmän pöntöstä, kerääjäsäiliö vai mikä lie oikea nimi:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Imusarjan alla lohkon kyljessä musta pönttö, josta lähtee letku(ja).

Pitääkö imusarja irrottaa tuon puhdistukseen?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #13 : 13.10.2014, 22:45:49 »
Pitää, laitan linkin tuohon juttuun kun etsin-

http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/
« Viimeksi muokattu: 13.10.2014, 23:05:28 kirjoittanut Nercs »

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #14 : 14.10.2014, 22:16:46 »
Tuosta puolasta laitan kuvat ja ne vastusarvot onko mittaus oiken suoritettu tosi kallis osa on vaihtaa jos siinä vikaa.
http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuolayksikko/volvo-850-stw-lw-2-5-125kw_v3982_g2284.html
Sekkaa onko se lämpötila-anturi kunnossa joka on siinä termostaattikotelossa kiinni(ettei kone käy ryyppy päällä).

Onko niin että tulpat mustat eli rikkaalla auto on toiminut tai sitten se tulpissa oleva kipinä ei ole polttanut sitä bensaa kunnolla(kerran jos 1 tulpanjohto oli kelvoton ja paljon niissä muissa oli ne vastusarvot samoin se puolan johto ).
Onko auto kaun teillä ollut se katsastuslappu onko missän enään ,voisi noita päästöarvoja vähän katsellaa.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2014, 22:26:50 kirjoittanut Nercs »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo