Samppasport  Futurez

850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa KORJAUS

  • 73 Vastauksia
  • 31006 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #15 : 14.10.2014, 22:55:35 »
Tuosta puolasta laitan kuvat ja ne vastusarvot onko mittaus oiken suoritettu tosi kallis osa on vaihtaa jos siinä vikaa.
http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuolayksikko/volvo-850-stw-lw-2-5-125kw_v3982_g2284.html
Sekkaa onko se lämpötila-anturi kunnossa joka on siinä termostaattikotelossa kiinni(ettei kone käy ryyppy päällä).

Onko niin että tulpat mustat eli rikkaalla auto on toiminut tai sitten se tulpissa oleva kipinä ei ole polttanut sitä bensaa kunnolla(kerran jos 1 tulpanjohto oli kelvoton ja paljon niissä muissa oli ne vastusarvot samoin se puolan johto ).
Onko auto kaun teillä ollut se katsastuslappu onko missän enään ,voisi noita päästöarvoja vähän katsellaa.

Tarvikkeena saa vähän halvemmalla. Eihän tuota huvikseen vaihda. Mittaukseen katsoin ohjeen jostain.

Tulpat oli joo mustat. Vaihdoin tulpanjohdot kaikki.

Auto on ollut meillä vajaa 3 vuotta. Ei taida katsastuslappua olla tallella, mutta vilkaisen huomenna jos löytyisi.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #16 : 15.10.2014, 20:20:28 »
Missä päin asustelet, mulla vois olla yksi puola+vahvistin paketti joutavana jos noudat tai maksat postikulut.
Ostin turhaan aikoinaan tarvikepuolan , kun vika olikin boxissa jota viimeiseksi epäilin..
Toki voin mitata jos ohjeet saan varmuuden vuoksi.
Boschin logo ja
0221601012 numerosarja siinä puolan alla olevassa pellissä ja motonetin Ate orginal ABS anturikin jäänyt näemmä jos tarviit käyttämätön...

2288
0711-1146.1
N3 Ate
Samaan kyytiin saat  tuonkin jos tarviit.... Pistä yv. Jos kiinnostaa?
Rahaa en noista pyydä, mutta toki kuluja postiin jne.. en viitti maksella.
Vaikutan Espoossa ja pe  Reissuni reitti menee espoo Lahti Jyväskylä Kuopio , Siilinjärvi reittiä...

Miten muuten kaasuläpän asennon tunnistin noissa oireilee?
Senkin voinee mitata varmaan, potentiometrihan taitaa olla?
Muuttuuko voltti jos hissukseen aukaisee läppää tasasesti vai tökkiikö jossain asennossa?
Jos tökkii taitas olla rikki?.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2014, 21:57:11 kirjoittanut Koo Pee »

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #17 : 16.10.2014, 17:25:12 »
Tuota kun kaikki kipinäpuoli kunnossa samoin noi nokka-akselin anturi ja kampiakselin anturi on mitatut ja toimivaksi  havaittu.
Bensa on hyvää ei mitään vesilitkua ja polttoainesuodatin on vaihdettu ja puhdas.
Ajoitukset kunnossa eli jakopää on merkeissä.Jää jäljellee noi suuttimet missä kunnossa ne on ja onko koskaan bensanjoukossa käytetty noita puhdistuslitkuja.
Helposti sumua on huono tai sitteen kulunut väljäksi eli saa enemän ainettaa mitä kykenee polttamaan.Mutta onko kellään tutulla sellaista vikakoodilukijaa jolla saisi vian selvillee tai jos ei onnistu niin hinaus korjaamolle kun helposti näistä arpomisista ei pääse siihen hyvään lopputulokseen.
Näin netin välityksellä,live homma aina helpompaa

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #18 : 16.10.2014, 17:27:52 »
Tuota kun kaikki kipinäpuoli kunnossa samoin noi nokka-akselin anturi ja kampiakselin anturi on mitatut ja toimivaksi  havaittu.
Bensa on hyvää ei mitään vesilitkua ja polttoainesuodatin on vaihdettu ja puhdas.
Ajoitukset kunnossa eli jakopää on merkeissä.Jää jäljellee noi suuttimet missä kunnossa ne on ja onko koskaan bensanjoukossa käytetty noita puhdistuslitkuja.
Helposti sumua on huono tai sitteen kulunut väljäksi eli saa enemän ainettaa mitä kykenee polttamaan.Mutta onko kellään tutulla sellaista vikakoodilukijaa jolla saisi vian selvillee tai jos ei onnistu niin hinaus korjaamolle kun helposti näistä arpomisista ei pääse siihen hyvään lopputulokseen.
Näin netin välityksellä,live homma aina helpompaa

Joo oon koittanu kaikki tuttujen lukijat, muttei tuohon pääse millään sisään. Se on vähän tauolla tuo remontti, kun työt häiritsee harrastamista. Ei hätää kun toinen auto liikkuu.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #19 : 25.10.2014, 14:00:31 »
Päivitystä tilanteeseen.

Puola ja bensansuodatin vaihdettu. Ei muutosta.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #20 : 25.10.2014, 17:43:09 »
Pientä toivon kipinää. Kaikkien säätöjen jälkeen saan käymään jollakin tavalla ja pidettyä käynnissä, kun ilmamassamittarin pitää irti. Eli vika löytynee anturista ja puhdistus ei riitä...
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #21 : 25.10.2014, 20:09:06 »
Jos ei puhdistus auta tai IMM on viallien ostaa uusi katso että ne valmistenumerot täsmääm uudessa ja vanhassa .Onkohan IMM koskaan ennen puhdistettu.Kirjoitin tuon jutun joskus
Onko autossanne se ilmamassamittari se kunto sekkaa ja monesti puhdistus auttaa kun noita kuulemma pitäisi puhdistella.Jos on niin irroita se sähköpiuha siitä  IMM niin  moottorin pitäsi käydä paremmin kun on ne tehtaan oletusarvot on käytössä,Jos käyntio paremnee niin sitteen sen IMM kimppuun


http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=187
« Viimeksi muokattu: 25.10.2014, 20:14:26 kirjoittanut Nercs »

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #22 : 25.10.2014, 21:25:06 »
Jos ei puhdistus auta tai IMM on viallien ostaa uusi katso että ne valmistenumerot täsmääm uudessa ja vanhassa .Onkohan IMM koskaan ennen puhdistettu.Kirjoitin tuon jutun joskus
Onko autossanne se ilmamassamittari se kunto sekkaa ja monesti puhdistus auttaa kun noita kuulemma pitäisi puhdistella.Jos on niin irroita se sähköpiuha siitä  IMM niin  moottorin pitäsi käydä paremmin kun on ne tehtaan oletusarvot on käytössä,Jos käyntio paremnee niin sitteen sen IMM kimppuun


http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=187

Joo olen puhdistellut. Ei ole ollu likainen koskaan, kun olen putsannut. Taas näyttää ettei pysy käynnis piuha irti tahi paikallaan. Pitää viedä auto lukulaitteelle... Jos sen joku iltamyöhä ajelis korjaamolle
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #23 : 26.10.2014, 16:08:18 »
Joo vie sellaiseen paikkaa jossa noi vikakoodit  voi lukea ja et ole noita akunkenkia irroitelut että ne pysyy  muistissa.
Kerro mitä löytyi sitten

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #24 : 29.10.2014, 13:35:12 »
Eipä ne päässy boschin lukijalla sisään. Taitaa olla Volvon oma ainoa millä saa luettua. Sinne vain vähän pitempi ajella eikä vihti mihinkään liikennevaloihin jäädä tuon kans ;)
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #25 : 29.10.2014, 15:21:20 »
Ihme homma eikös tuolla Boshin vikakoodin lukijalla toi Volvo pitäsi saada liuettua.
Kun jollain 30€ lukijalla noita koodejaa luetaan.
Herjasi koko ajan vai mikä siellä tökki  mitä asentaja sanoi onko vastaavissa Volvoissa toiminut.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2014, 15:23:27 kirjoittanut Nercs »

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #26 : 29.10.2014, 16:42:40 »
Ihme homma eikös tuolla Boshin vikakoodin lukijalla toi Volvo pitäsi saada liuettua.
Kun jollain 30€ lukijalla noita koodejaa luetaan.
Herjasi koko ajan vai mikä siellä tökki  mitä asentaja sanoi onko vastaavissa Volvoissa toiminut.

Kyllä minun -96 20v ainakin luettiin hakalalla Raahessa , jottei ollu boschin peli sielläkin...monimerkkikorjaamo tosin?
Vikoja oli toki valtava määrä, joten vaati nollauksen ensin..... Sitte lamda ja katsastuksen seurauksena moottorin ohjausboxi vaihtoon......autokin meni vaihtoon ... uusi omistaja sai kelpopelin alleen.
Kunnossa oleva 850 ja E sarjan mersu ovat nautinnollisia ajaa,
saisivat tosin olla useammin kunnossa 8)!
« Viimeksi muokattu: 29.10.2014, 16:46:50 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #27 : 29.10.2014, 16:44:55 »
Ihme homma eikös tuolla Boshin vikakoodin lukijalla toi Volvo pitäsi saada liuettua.
Kun jollain 30€ lukijalla noita koodejaa luetaan.
Herjasi koko ajan vai mikä siellä tökki  mitä asentaja sanoi onko vastaavissa Volvoissa toiminut.

Ei kuulemma vain päässyt sisään. En osaa muuta sanoa.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #28 : 03.11.2014, 19:07:59 »
virranjakajan kansi ja pyörrin vaihdettu. ei vaikutusta.

olisko kellään just vastaava autoa, jos lähettäisin ecun postissa ja kokeilisi ystävällisesti toimiiko. vai löytyisikö keskipohjanmaalta koekaniinia?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #29 : 03.11.2014, 21:07:20 »
Itse tein motronic 4.3 sopivan lukijan niin pelaakohan se tuon 4.4 kanssa? Tarvikkeet reilu 10€ oulun sp-elektroniikasta.

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=46943 tuolla kytkennällä tein vaikka ohjeessa sanotaan, että tuon vastuksen voi jättää pois (mulla poltti ilman vastusta ledin)


 

KL-varaosat  Race.fi