RallyBaron  Samppasport

v70 2.5 tdi mystinen veto-ongelma??

  • 39 Vastauksia
  • 11934 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: v70 2.5 tdi mystinen veto-ongelma??
« Vastaus #30 : 25.10.2014, 21:48:58 »
IMM jäi mittaamatta, tuli tehtyä sen verran paljon alusta hommaa että ei enää jaksanu 
Mitenkäs täällä on palstalaiset mitanneet IMM:n ilman omaa mittauslaitetta? Meikäläisellä on työpaikalla Boschin valmistama testeri jolloin testauksessa suljetaan IMM:n molemmat aukot ja liitetään testeri sähköliitäntään. Tuon jälkeen akulta testerille virransyöttö ja mittauspiuhoista jännitemittaus joka pitäisi olla 1V +- 0,03 V Jos enempi niin IMM hylkyyn.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: v70 2.5 tdi mystinen veto-ongelma??
« Vastaus #31 : 26.10.2014, 05:36:35 »
Mitenkäs täällä on palstalaiset mitanneet IMM:n ilman omaa mittauslaitetta? Meikäläisellä on työpaikalla Boschin valmistama testeri jolloin testauksessa suljetaan IMM:n molemmat aukot ja liitetään testeri sähköliitäntään. Tuon jälkeen akulta testerille virransyöttö ja mittauspiuhoista jännitemittaus joka pitäisi olla 1V +- 0,03 V Jos enempi niin IMM hylkyyn.
Veljen pajalla on KTS Bosch mitä pääsen välillä räpläämään. Tommosesta mittauksesta en ole kuullutkaan on pätevän olonen.

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2.5 tdi mystinen veto-ongelma??
« Vastaus #32 : 26.10.2014, 08:46:08 »
Tuolla äänellä ei pitäisi olla mitään tekemistä EGR:n kanssa. Mullakin hakkasi alipainepumppu aivan sikana mutta jarrut,EGR ym. toimivat ihan ok niin olkoot. Mutta kun siihen ääneen kyllästyin kun parkkipaikalla ohikulkijatikin alkoivat pitkään katsomaan niin totesin että taitaa pitää viitsiä vaihtaa se muutaman euron tiiviste että saa ohikulkijat mielenrauhan. ::)  Vaihtelin sitten sen alipainepumpun öljytiivisteen että pääsin siitä äänestä.

Joo eihän se liitykkään mitenkään egr:n vikaan, itsellä möykkäs kans ku syötävä..mutta volvo oli vasta tullut taloon enkä ollut tajunnutkaan jotta sen olisi voinu korjata koko vekottimen niin laitoin uuden, no nyt on yksi ylimääräinenkin hyllyssä =)

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2.5 tdi mystinen veto-ongelma??
« Vastaus #33 : 26.10.2014, 08:48:40 »
Mitenkäs täällä on palstalaiset mitanneet IMM:n ilman omaa mittauslaitetta? Meikäläisellä on työpaikalla Boschin valmistama testeri jolloin testauksessa suljetaan IMM:n molemmat aukot ja liitetään testeri sähköliitäntään. Tuon jälkeen akulta testerille virransyöttö ja mittauspiuhoista jännitemittaus joka pitäisi olla 1V +- 0,03 V Jos enempi niin IMM hylkyyn.

Joo en tiedä mitä tuo minun testeri sitten mittailee,mutta kyllä sieltä immin mittaus löytyy, ja näyttää arvoja mitä pitäisi olla ja toinen arvo näyttää todellisuuden mitä se se näyttää.. ajossa pystyy seuraamaan miten lukemat kulkee, en tiiä onko oikea mittaustapa mutta siihen tulokseen tulin että jotain selvyyttä tulee. kyseessä volvoille tarkoitettu itsenäinen lukija.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: v70 2.5 tdi mystinen veto-ongelma??
« Vastaus #34 : 01.11.2014, 14:42:45 »
Nyt viikon ajellu ja ei ole valoa näkynyt.
Tiedä sitten kumpi auttoi egr-ohjausventtiilin puhdistus vai moottorintyynyjen tulppaus..

Miten nuo tyynyt muuten oikeasti kuuluis toimia? Meneekö alipaine sinne tyhjäkäynnillä?

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: v70 2.5 tdi mystinen veto-ongelma??
« Vastaus #35 : 01.11.2014, 23:51:04 »
Veljen pajalla on KTS Bosch mitä pääsen välillä räpläämään. Tommosesta mittauksesta en ole kuullutkaan on pätevän olonen.
Meilläkin on firmassa KTS ja sillä voi mitata ajossa ON-arvot ilmamassan todelliselle ja ohjearvolle joita vertaamalla voi tehdä päätelmiä immun toimivuudesta. Yllättävän usein vanhoilla immuilla arvoissa on isojakin heittoja. Nehän eivät vikavaloa sytytä mutta jos sisään imetyn ilman ja ohjearvon välillä on kymmenien prosenttien heittoa (yleensä aina siten että vanha immu sanoo liian pieniä lukemia) ja sen tiedon perusteella ruokaa ei tule riittävästi.

janne81... Kun veljesi on KTS:n hankkinut niin varmaan Boschilta saisi myös tuon ilmamassamittarin testerin nätisti. Se sopii todella moneen Boschin immulla olevaan autoon joten suosittelen hankkimaan. Meinaan että tuon testerin tuloksen perusteella saa monta uutta ilmamassamittaria myytyä joten se "haukkuu hintansa". Eikä meikäläiselle ole vielä yksikään tullut antamaan palautetta että turhaan ostatit tuollaisen osan.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: v70 2.5 tdi mystinen veto-ongelma??
« Vastaus #36 : 11.11.2014, 21:02:09 »
Nyt tuli mitattua IMM tänään ja se lukee kyllä aika tarkalleen oikeaa massaa.
Vikavalokin on pysynyt pois nyt siitä lähtien kun tulppasin tyynyt eli siellä se vika oli mulla.

Tuohon tyyny asiaan tarvisin vielä varmistuksen miten ne oikeasti kuuluu toimia ja onko siitä haittaa(paljonkin) jos ne on tulpassa.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: v70 2.5 tdi mystinen veto-ongelma??
« Vastaus #37 : 11.11.2014, 21:21:47 »
Ei oo haittaa, vähän tärinät voi tuntua voimakkaammin sisälle.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: v70 2.5 tdi mystinen veto-ongelma??
« Vastaus #38 : 11.11.2014, 22:14:07 »
Miten nuo tyynyt muuten oikeasti kuuluis toimia? Meneekö alipaine sinne tyhjäkäynnillä?

Mä ymmärsin volvolla asentajan puheista että alipaineella vedetään tyynyt kasaan esim. kovissa kiihdytyksissä. Monesti egr:n vikavalo alkaa kuulemma syttymään kiihdytyksissä, kun alipaine ei riitä enää egr:lle.

Tärinät kyllä tuntui tulpatessa lisääntyvän eniten tyhjäkäynnillä? ???
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014, 22:17:41 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2.5 tdi mystinen veto-ongelma??
« Vastaus #39 : 12.11.2014, 15:59:13 »
täällä vika löydetty ja korjattu, uskomatonta kylläkin mutta pumpun ajoitus oli pielessä.... nyt kun säädetty niin vikavalo katosi ja ei herjaa enäää egr:vikaa, mystinen on homma mutta nyt on korjattu joten jollakin jos ei muuta vikaa löydy tarkistakaa ajoitus...  :hello: :idiot2:

 

Elekma  Autoracing